قاسمی گفت: به اقدام نیروهای مرزی ترکمنستان در تیراندازی به ماهیگیران ایرانی رسما اعتراض کردیم و خواستار توضیح شدیم و پیگیری ها ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اخبار ناگوار منتشر شده مبنی بر تیراندازی مرزبانان دریایی ترکمنستان به سمت ماهیگیران ایرانی و جان باختن دو تن و دستگیری دو تن دیگر اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع اين حادثه و انتشار این خبر تاسف برانگیز، وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در آن كشور در تماس با مقامات تركمنستان بطور جدّ پیگیر موضوع شدند و طی یادداشتی رسمی از دولت آن كشور خواستار توضیح درباره این حادثه شدیم که این پیگیری ها همچنان ادامه دارد.

قاسمی با اشاره به روابط دوستانه فی مابین خاطر نشان ساخت: شديدا به اقدام نسنجيده نیروهای مرزبانی ترکمنستان در تیراندازی به یک قایق ماهیگیری و غیر نظامی معرضیم چرا که حتی اگر ماهیگیران ایرانی به آب های ترکمنستان نزديك شده باشند بر اساس رویه و عرف معمول بین المللی نیروهای مرزی می توانند آنها را از محدوده آب های آن کشور دور نمایند. از اینرو خواستار توضیح فوری و رسمی مقامات مسئول در ترکمنستان هستیم و اميدواريم با توجه به روابط مودت آميز ميان دو كشور و با همكاری مقامات ذيصلاح آن دولت چگونگی ابعاد اين حادثه روشن گردد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =