روح صنایع دستی در عمارت های تاریخی فارس دمیده می شود

«خبرجنوب» نوشت: یکی از مشکلاتی که در حوزه صنایع دستی وجود دارد وبه رغم آن که کارشناسان راهکارهای متعددی را هم ارایه می دهند اما همچنان حل نشده باقی مانده، عرضه و فروش محصولات و تولیدات هنرمندان صنایع دستی است، محصولاتی که دست کم در فارس در نوع خود بی نظیر و منحصر به فرد هستند و شهرت جهانی دارند.

در حال حاضر ۱۲۰ رشته صنایع دستی در کشور شناسایی شده که ۸۰ رشته در فارس فعال است اما به اعتقاد کارشناسان این حوزه تخصصی تنها ۱۰ رشته شاخص در این استان وجود دارد که با تولید انبوه ولی فروش کم مواجه است و چنانچه مشکلات عرضه و فروش این حوزه رفع نشود همین رشته ها نیز منسوخ و به دست فراموشی سپرده می شود.
یکی از راهکار هایی که همواره کارشناسان و فعالین این حوزه بر آن تاکید دارند راه اندازی نمایشگاه ها و بازارچه های فروش و عرضه محصولات در اماکن گردشگری است زیرا با این اقدام نه تنها جاذبه مکملی در این اماکن به وجود آمده بلکه گردشگران از نزدیک با دست سازهای هنرمندان صنایع دستی استان آشنا می شوند و از سویی هم به اقتصاد این حوزه کمک می شود.
چندی قبل مدیر کل میراث فرهنگی فارس به خبرنگار ما گفت: قرار است چهار بازارچه دائم صنایع دستی در شهرستان های مرودشت، شیراز و داراب همچنین شهرستان کازرون در نزدیکی مجموعه حمام تاریخی ملابابا راه اندازی شود که طبق پیش بینی های صورت گرفته این بازارچه ها تا آخر امسال فعال خواهند شد.
بنابر اعتقاد برخی از فعالین حوزه صنایع دستی فارس، راه اندازی این بازارچه ها تاثیر به سزایی در رونق دست سازهای هنرمندان بومی دارد .

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =