ایسنا نوشت: رییس شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران گفت: در مهلت قانونی رای متهم پرونده حادثه خیابان پاسداران صادر خواهد شد.

قاضی محمدی کشکولی در حاشیه سومین جلسه دادگاه متهم حادثه خیابان پاسداران، اظهار کرد: حادثه‌ای که در خیابان گلستان هفتم منطقه پاسداران اتفاق افتاد از معدود جرایمی بود که موجب شد اذهان عمومی مشوش شود و نظم عمومی را تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود: رییس قوه قضاییه همواره تاکید دارند که در رسیدگی های قضایی تعللی صورت نگیرد و از سویی الزامات قانونی در نظر گرفته شود. رییس کل دادگستری استان تهران و سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران نیز تلاش کردند که زمینه برای رسیدگی منصفانه به پرونده مهیا شود. ما به عنوان هیات قضایی تلاش کردیم با رعایت موازین قانونی به ویژه مقررات آیین دادرسی کیفری و رعایت اصول بی طرفی و استقلال مرجع قضایی و همچنین عدم تعجیل در رسیدگی به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کنیم.

قاضی محمدی کشکولی در پایان گفت: تلاش شد زوایای پرونده روشن شود و به متهم فرصت داده شد از خود دفاع کند . امروز آخرین جلسه دادگاه را برگزار کردیم و ان شاءالله هیات قضایی حکم را طی فرصت قانونی صادر می کند.

همچنین، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران با اشاره به اعترافات متهم حادثه منطقه پاسداران گفت: سازمان دهی وجود داشته و این ماجرا را کنترل می‌کرده است.

قاضی محمد شهریاری در حاشیه سومین جلسه دادگاه متهم حادثه خیابان پاسداران گفت: امروز ختم رسیدگی اعلام شد و دادگاه مکلف است ظرف مهلت قانونی رای را صادر و ابلاغ کند. طرفین پرونده می‌توانند به حکم صادره اعتراض کنند و با اعتراض، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود.

وی یادآور شد: ظرف یک هفته باید رای صادر شود و بعد از ابلاغ، ظرف 20 روز قابل تجدیدنظر است.

شهریاری تاکید کرد: متهم امروز به سمتی پیش می‌رفت که اقدامات خود را انکار کند، در صورتی که از روزی که این اتفاق رخ داد من شخصا حضور داشتم و اعتراف‌های او را دیدم. شکستگی دست وی برای قبل است و ربطی به حادثه ندارد. متهم اعتراف می کند که متوجه نبوده، در حالی که چطور به سمت چپ و راست منحرف می‌شده است؟

وی ادامه داد: یک سازمان دهی بوده و این ماجرا را کنترل می‌کرده است. فیلم حادثه و اعترافات متهم موجود است. حال شاید وظیفه متهم انکار باشد، اما دادگاه به موارد موجود در پرونده توجه می‌کند و طبق گفته قاضی کشکولی این پرونده، تکمیل ترین پرونده است و ما ظرف 48 ساعت تحقیقات را انجام دادیم و سلامت روحی متهم هم مشخص است. اینکه می‌گوید این موضوع را به کارشناس ارجاع شود منطقی نیست، وی می‌داند چگونه رانندگی کند، او 15 سال راننده بوده است؛ لذا تهاجم عمدی بوده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =