ایسنا نوشت:وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این که روابط ‌ایران و عراق از استحکام قوی و خاصی برخوردار است، گفت: ‌روابط دو کشور ‌تحت تاثیر شیطنت‌های مداخله‌جویانه قرار نخواهد گرفت.

امیر سرتیپ حاتمی در پایان سفر به عراق با تقدیر از میهمان‌نوازی وزیر دفاع عراق در این سفر اظهار کرد: ‌پیوندهای فرهنگی، دینی و تاریخی بسیاری بین دو کشور ایران و عراق وجود دارد که این پیوندها بسترساز همکاری و تعامل هر چه بیشتر دو کشور شده است. روابط دو کشور دوست و برادر ‌ایران و عراق از استحکام قوی و خاصی برخوردار است، روابط دو کشور ‌در ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دفاعی ریشه‌دار و حائز اهمیت بوده و ‌این روابط به هیچ‌وجه تحت تاثیر شیطنت‌های مداخله‌جویانه قرار نخواهد گرفت.

وزیر دفاع با اشاره به دیدار با وزرای کشور، دفاع، وزیر ارتباطات و مشاور امنیت ملی عراق خاطرنشان کرد: در این دیدارها بر توسعه تعاملات دوجانبه و تقویت روابط نظامی، دفاعی و امنیتی تاکید شد. مذاکرات و گفت‌وگوهای صورت گرفته بستر تعامل و همکاری‌های فنی، تخصصی و دفاعی هرچه بیشتر بین دو کشور را فراهم خواهد کرد، چشم‌انداز گسترش همکاری‌ها بین ایران و عراق بسیار گسترده و عمیق است و جمهوری اسلامی ایران مشارکت در بازسازی عراق را وظیفه خود می‌داند.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به برگزاری نخستین کمیسیون عالی مشترک همکاری‌های دفاعی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق تصریح کرد: در این نشست به اهداف مورد نظر دست یافتیم و بسیار علاقمندیم ‌همکاری‌های دفاعی و نظامی بین دو کشور ایران و عراق ‌به بالاترین سطح تعاملات خود برسد.‌ ‌سیاست جمهوری اسلامی ایران ‌کمک و یاری به مردم و دولت عراق در تمام شرایط است و ‌با شکست داعش اولویت‌مان ‌کمک به بازسازی عراق است.

وزیر دفاع نشست کمیته اطلاعاتی چهارجانبه نظامی با حضور فعالان نظامی و امنیتی ایران، روسیه، سوریه و عراق را بسیار موثر و مفید دانست و گفت: همکاری‌ این چهار کشور در مقابله با تروریسم برای تامین امنیت و ثبات عراق و منطقه بسیار موثر بود و این همکاری باید مبنایی برای همکاری‌های بعدی باشد.جمهوری اسلامی ایران در همه شرایط در کنار دولت و ملت عراق است، ‌ما از انسجام عراق‌ برای پیشرفت و سربلندی این کشور حمایت می‌کنیم.

 

بدون ایران هیچ تصمیمی در منطقه گرفته نمی‌شود

باشگاه خبرنگاران نوشت:

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش مردمی فراق که عصر امروز شنبه ۱ اردیبهشت در تالار وحدت تهران برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند ما هر چه داریم از خون شهدا است، اظهار کرد: امروز کشور ما در جهان جایگاهی دارد که پیش از انقلاب وجود نداشته؛ ما امروز به برکت خون شهدا جایگاه والایی داریم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز در منطقه تاثیرگذار است و هیچ تصمیمی بدون حضور کشورمان گرفته نمی‌شود؛ علاوه بر آن امنیتی که امروز در کشور وجود دارد به خاطر خون شهدا است و باید قدردان آن باشیم.

وی با بیان این که ما باید امروز جایگاه ایران را حفظ کنیم و ارتقا دهیم، گفت: ما باید در مسیر قدرت‌سازی حرکت کنیم و توان دفاعی و بازدارندگی را ارتقا دهیم؛ باید به جایگاهی برسیم که هیچ کشوری حتی فکر تجاوز را هم در سر نپروراند، باید قدرت بالایی داشته باشیم و به دنیا ثابت کنیم این قدرت در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

سیاری با طرح این سوال که باید چه کنیم تا این قدرت افزایش یابد، تصریح کرد: مهم‌ترین سرمایه هر نهادی که با آن می‌تواند قدرت‌سازی کند، نیروی انسانی است. نیروی انسانی و تجهیزات مهم‌ترین عنصر قدرت ایران است. امروز به برکت خون شهدا و حضور جوانان، ما تجهیزات را خودمان می‌سازیم و دست به سمت هیچ کشوری دراز نمی‌کنیم و به خاطر وجود همین عوامل است که امروز حرف حق می‌زنیم و از هیچ کسی نمی‌ترسیم.

وی افزود: امروز در وضعیتی قرار داریم که باید توانمندی‌های خود را ارتقا دهیم؛ دشمن، استقلال و آزادی ما را نمی‌خواهد و علیه آن اقدام می‌کند، اما ما نمی‌گذاریم حرکت خاصی کند و باید بداند که در صورت حرکت ضربه محرکی می‌خورد. اگر به دنبال بازدارندگی و دفاع هستیم باید شهدا و نوع رفتار آنها را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

29214

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =