۱ نفر
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۹
«کتاب تنهایی» محمدرضا زائری سه‌گانه شد

سومین دفتر کتاب «تنهایی»، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری از سوی نشر «احیاء» روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرآنلاین «کتاب تنهایی» عنوان اثری است که پیش از این دو دفتر آن به قلم حجت‌الاسلام محمدرضا زائری به نگارش درآمده و انتشارات احیاء آن را به چاپ رسانده است. سومین دفتر این کتاب شامل مجموعه‌ای از احادیث قدسی است که با زبان و ادبیاتی نو بازنویسی شده است.
در مقدمه این کتاب عبارت «کتابی فقط برای خودم، کتابی کوچک برای لحظه‌های تنهایی» بیش از همه نمود دارد. در بخشی از این مقدمه می‌خوانیم؛ «ای فرزند آدم» سرآغاز بسیاری از احادیث قدسی است که لطیف‌ترین و زیباترین مضامین معنوی را خطاب به انسان بیان کرده‌اند. سخنانی که پروردگار بزرگ با مخلوق سرگشته خویش گفته است و همه کتاب‌های آسمانی از قرآن کریم تا تورات و انجیل از آن آکنده‌اند. به جز اسفار عهد قدیم(عتیق) و نیز عهد جدید حتی در کتاب‌های سایر پیامبران آیاتی چنین فراوان است.
در سومین دفتر از «کتاب تنهایی» سعی شده است تا مجموعه‌ای از این آیات و احادث گلچین شود و پس از بازنویسی بسیار ساده و روان در اختیار عام قرار گیرد. در این مجموعه سه منبع مورد مراجعه و استفاده قرار گرفته‌اند؛ یکم؛ الجواهر السنیة فی الاحادیث القدسیه؛ ابن شعبه الحرانی و دوم؛ أربعون سورة منتخبه من التوراة المرویة عن أمیرالمؤمنین(ع) و سوم؛ ألاصول من الکافی، شیخ کلینی.
در بخشی از این کتاب آمده است؛ «ای فرزند آدم... از این همه دانسته‌ها به کدام عمل می‌کنی که در پی ندانسته‌هایی؟ از این همه آموخته‌هایت، کدام را به کار بستی که حالا دنبال یاد گرفتن چیزهای تازه‌ای؟ً!»

یادآور می‌شود؛ علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از کتابفروشی کیهان و فروشگاه ترنجستان سروش و فروشگاه اینترنتی بامیلو به صورت حضوری و تلفنی خریداری کرده و یا از طریق کتابخوان طاقچه نسخه الکترونیکی آن را خریداری کنند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =