واکنش سردارعلایی به اظهارات محسن رضایی درباره گروگان گرفتن سربازان امریکایی درجنگ احتمالی بااین کشور

محسن رضایی گفته بود اگر جنگی بین ایران و امریکا در بگیرد هفته اول هزار اسیر از آمریکا می‌گیریم؛ سردار علایی به این سخن پاسخ می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، سردار حسین علایی اولین فرمانده نیروی دریایی سپاه است که در گفت و گویی با خبرانلاین به شبهه ها و احتمال جنگ میان ایران و آمریکا می پردازد او در این مصاحبه به ادعای محسن رضایی درباره اسیر گرفتن از امریکا هم پاسخ می دهد.
سردار حسین علایی

یک موضوعی درباره جنگ احتمالی بین ایران و آمریکا مطرح شد، به نظر شما اگر جنگ نظامی اتفاق بیفتد به لحاظ روز، ماه و سال چقدر طول می کشد؟

جنگ های آمریکا با هر کشوری کوتاه مدت است چون قادر به جنگ درازمدت نیست، ضمن آنکه آمریکایی ها چنین برنامه ریزی هم انجام نمی دهند، اگر هم به ندرت دنبال جنگ بزرگ باشد به چند ماه نمی کشد. البته اثرات این جنگ درازمدت خواهد بود. عراق را ظرف 20 روز گرفتند اما از زمانی که گرفتند تاکنون در عراق هستند. از جنگ جهانی دوم تاکنون، هنوز آمریکا در آلمان و ژاپن پایگاه هایش را حفظ کرده است.

اگر جنگی بین ایران و آمریکا اتفاق بیفتد ایران امکان گرفتن اسیر از آمریکا دارد؟
در هر شرایطی این امکان وجود دارد. الزاما لازم نیست که در آن جبهه ای که جنگ رخ می دهد اسیرگیری انجام شود. وقتی جنگ شود در خیلی جاها امکان گرفتن اسیر از آمریکا وجود دارد.

آقای محسن رضایی اخیرا گفته بود که اگر جنگی بین ایران و آمریکا رخ دهد در هفته اول هزار اسیر از آنها می گیریم، پس این اتفاق شدنی است؟
از لحاظ منطقی دشوار اما امکان پذیر است، البته الزاما نه در همان نقطه ای که مواجهه به وجود می آید بلکه در نقاط مختلف جهان، این کار امکان پذیر است اما همه باید تلاش کنند تا از جنگ اجتناب شود.

آقای محسن رضایی گفته «می توانیم در هفته اول جنگ از آمریکایی ها هزار اسیر بگیریم و از این راه برای کشور درآمدزایی کنیم»، آیا جنگ برای ما درآمدزایی خواهد داشت؟
آن را نمی دانم. حتما کسانی طرحی دارند اما تاکنون جنگ هایی که ما دیدیم جز خسارت چیزی نداشته است. البته آمریکایی ها از جنگ هایی که انجام می دهند، درآمد کسب می کنند. مثلا برای آمریکا عملیات انجام شده در سال ۱۳۷۰ برای خروج عراق از کویت 150 میلیارد دلار هزینه و درآمد داشت که از کویت و عربستان پول گرفت، در حالیکه فکر نمی کنم 100 میلیارد دلار هزینه مستقیم و غیرمستقیم آمریکا در جنگ با عراق بود. الان ترامپ بیشتر این تئوری را دنبال می کند که از هر چیزی درآمد کسب کند مثلا به ناتو گفته همه هزینه ها را آمریکا نمی تواند پرداخت کند و اروپایی ها سهم بیشتری بدهند.

مشروح این مصاحبه را می توانید (اینجا) بخوانید؛

29216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =