۰ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
بدرقه عکاس پیشکسوت به سوی خانه ابدی

پیکر زنده‌یاد منوچهر یگانه‌دوست، عکاس پیشکسوت مطبوعات امروز، جمعه ۲۴ فروردین به سوی خانه ابدی بدرقه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم تشییع پیکر منوچهر یگانه‌دوست، پیشکسوت عکاسی مطبوعات امروز، جمعه ۲۴ فروردین در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی از جمله حاضران در این مراسم بود و بر پیکر یگانه‌دوست نماز خواند. مجید رجبی‌معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و سیف‌الله صمدیان، رئیس انجمن عکاسان ایران نیز از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

پس از آن که مجید رجبی‌معمار طی سخنانی کوتاه درگذشت یگانه‌دوست را به جامعه هنری و خانواده او تسلیت گفت و نماز میت به اقامت حجت‌الاسلام دعایی برگزار شد، حاضران پیکر این عکاس پیشکسوت را به سوی خانه ابدی بدرقه کردند. مراسم ترحیم یگانه‌دوست نیز فردا، شنبه ۲۵ فروردین‌ ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در مسجدالنبی واقع در خیابان کارگر شمالی برگزار خواهد شد.




منوچهر یگانه‌دوست بامداد ۲۳ فروردین‌ در منزلش درگذشت. او مدت‌ها با بیماری‌های پارکینسون و دیابت دست‌وپنجه نرم می‌کرد و دچار سکته مغزی نیز شده بود.

یگانه‌دوست در سال ۱۳۱۹ در تهران متولد شد و از نوجوانی کار عکاسی را در لابراتوار آغاز کرد و سپس به عنوان عکاس خبری با نشریات مختلف همکاری کرد. ا
و با روزنامه‌های کیهان و اطلاعات و نیز خبرگزاری پارس (ایرنا) همکاری داشته است.

از منوچهر یگانه‌دوست تصاویر بدیعی پیرامون تهران قدیم، سدهای مهم کشور و عکس‌هایی متنوع از کرانه‌ ارس تا خلیج فارس به جا مانده است. عکس‌های ورزشی زنده‌یاد یگانه‌دوست نیز سال‌ها در نشریات مختلف ورزشی چاپ شده است. نمایشگاهی از مجموعه عکس‌های او در سال ۸۹ تحت عنوان «خانه خدا» در تهران به نمایش درآمد.

عکس‌ها از کانال تلگرامی خانه هنرمندان ایران 

58242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =