۰ نفر
۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: پس از خروج تروریست ها از شهر دومای سوریه، انباری حاوی مواد سمی ساخت آلمان و بطری های دودزا ساخت شهر سالزبری انگلیس، کشف شد.

«ماریا زاخارووا» روز پنجشنبه در کنفرانس خبری هفتگی در ساختمان وزارت خارجه روسیه گفت: ارتش سوریه در مناطق آزاد شده غوطه شرقی گالن های حاوی ماده سمی مرگبار کلر کشف کرده که روی آنها، نام کشور آلمان درج شده است؛ محل ساخت بطری های دودزا نیز شهر سالزبری انگلیس بوده است.

** افشاگر نوجوان سوری در شورای امنیت شهادت می دهد
زاخارووا در ادامه سخنان خود گفت که «حسن دیاب» نوجوان سوری که در مورد صحنه سازی شیمیایی گروه کلاه سفیدها (دشمنان دولت قانونی سوریه) افشاگری کرده است، در شورای امنیت سازمان ملل حضور خواهد یافت تا واقعیت را بازگو کند.
حسن دیاب نوجوان 11 ساله سوری در گفت و گو با خبرنگار شبکه روسیه 1 گفت که در ازای حضور در صحنه سازی شیمیایی در دوما، مقداری مواد خوراکی دریافت کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: والدین این نوجوان نیز باید همراه وی در شورای امنیت حضور یابند تا ماهیت واقعی کلاه سفیدها مشخص شود.

**انگلیس باید به پرسش های روسیه درباره اسکریپال پاسخ دهد
سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که انگلیس و سازمان منع تسلیحات شیمیایی سرانجام به پرسش های روسیه درباره پرونده اسکریپال پاسخ دهند.
وی با اشاره به همکاری روسیه با سازمان های بین المللی در پرونده اسکریپال افزود: به لندن توصیه می کنیم برای از بین بردن شواهد این پرونده، عجله نکند.

** به درخواست سی.ان.ان پاسخ منفی داده شد
زاخارووا خاطرنشان کرد که چندی پیش، کریستین امانپور مجری شبکه سی.ان.ان از او دعوت کرد که در یک «شوی سیاسی» شرکت کند که این درخواست رد شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته امانپور با در دست گرفتن تصویر کودک سوری آسیب دیده در جنگ به مسکو آمد و در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه، ما را مقصر این حادثه خواند، افزود: پس از چند ماه مشخص شد که این کودک بر اثر حملات جنگجویان (مخالفان دولت قانونی سوریه) آسیب دیده است.
زاخارووا یادآور شد: به امانپور گفتم که در شوی سیاسی شما شرکت نمی کنم و همچنان در انتظار عذرخواهی شما از روسیه هستیم.

** آمریکا باید اموال ما را پس دهد
سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در ادامه با بیان اینکه آمریکا املاک دیپلماتیک روسیه را غصب کرده است، اظهار کرد: ما اخراج دیپلمات ها و بستن کنسولگری خود در سیاتل را غیرمسئولانه می دانیم و از آمریکا می خواهیم که اموال دیپلماتیک روسیه را پس دهد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =