قائم مقام سابق حزب اعتماد ملی می‌گوید: اینکه ما دست از انتخاب شهردار شایسته به دلیل جلوگیری از ورود فردی به شورا که همفکر ما نیست برداریم، با روحیه اصلاح‎طلبی مطابقت ندارد.

حجت‎الاسلام رسول منتجب نیا در گفت و گو با خبرآنلاین، درباره مباحثی که پیرامون احتمال خروج یکی از اعضای شورای شهر تهران و ورود یک اصولگرا به آن مطرح است، و اینکه آیا اصرار بر اصلاح طلب ماندن هر 21 عضو شورا، با مشی اصلاح طلبی سازگار است یا خیر، گفت: اینکه ما افرادی را که شایسته نمی دانیم، وارد جرگه شورا بکنیم و یا دست از شهردار شایسته  به خاطر ورود فردی به شورا که همفکر ما نیست، بکشیم هیچ یک از این دو حالت با روحیه اصلاح طلبی مطابقت ندارد.

او افزود: اصلاح طلبی بر اساس معیار شایسته سالاری استوار است. به هر حال ما باید ملاک را شایستگی افراد هم به عنوان شهردار و هم به عنوان عضو شورا بدانیم.

منتجب نیا گفت: اگر بنا شود فرد شایسته یا شایسته ترین فرد را برای سمت شهرداری در نظر بگیریم، باید از آن استقبال کنیم حتی اگر موجب شود فردی غیر اصلاح طلب وارد شورا شود.

قائم مقام سابق حزب اعتماد ملی ادامه داد: حتی اگر فردی غیراصلاح طلب را برای شورا شایسته بدانیم، باز هم باید از آن استقبال کنیم. ملاک ما نباید فقط اصلاح طلبی و هم جناح بودن باشد هرچند که شایستگی لازم را نداشته باشد.

او افزود: همین جناح گرایی افراطی که شایسته سالاری را تحت الشعاع قرار داده و می دهد موجب می شود که ما در تهیه فهرست انتخاباتی دچار اشتباه بشویم و افراد شایسته تر را کنار بگذاریم و افراد ضعیف را وارد لیست کنیم.

منتجب نیا گفت: معتقدم ما باید ملاک را شایستگی بدانیم؛ در مورد شهردار باید فراتر از اینکه این کاندیدا هم حزب و هم جناح من یا شماست، ملاک را خدمتگزاری و شایستگی برای انجام وظیفه بدانیم و اگر این نباشد در کشمکش احزاب و جناح ها منافع ملی و مصالح کشور تحت الشعاع قرار گرفته و از بین خواهد رفت.
29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =