نشست هم اندیشی مدیرکل زندانهای لرستان با مسئولین نهضت سوآد آموزی

نشست هم اندیشی جهت اجرایی نمودن برنامه های نهضت سوادآموزی در زندانهای لرستان با حضور محمدی اصل مدیر کل زندانهای لرستان ، دالوند معاونت نهضت سوادآموزی استان ، روشن پور رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندانهای لرستان ، بیرانوند رئیس اداره نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش و بهرامی رئیس نهضت ناحیه ۲آموزش و پرورش استان در دفتر مدیر کل زندانهای لرستان تشکیل گردید .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این جلسه محمدی اصل مدیر کل زندانهای لرستان ضمن تشریح اهمیت برنامه های عملیاتی و اجرایی سوادآموزی زندانیان بر اجرای به موقع و دقیق آنان تاکید نمودند. وی اجرای برنامه های آموزشی بخصوص برای زندانیان بازمانده از تحصیل را نیازمند برنامه ریزی و اقدام لازم دانست.

وی با اشاره به اهمیت اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی برای زندانیان ، هدف اصلی این برنامه ها را توانمند سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بین زندانیان بعنوان اقشار آسیب پذیر جامعه دانست و افزود:آمارها و شواهد نشان می دهد که زندانیانی که در کلاسهای نهضت سوادآموزی مشارکت فعال دارند کمترین بازگشت مجدد را به زندان دارند .

وی تشویق مددجویان را در امر سوادآموزی در زندانها اقدامی موثر در امر کاهش جرم و موثرترین راهکار برای بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه و خانواده خواند و خاطر نشان کرد:اگر معتقدیم که محور آموزش مهم ترین بحث در تربیت است باید بدانیم که تقویت پایه آموزشی زندانیان اهم آموزشهاست چرا که اثر آموزشها آثار عمیقی در جامعه پذیر نمودن زندانیان دارد.سپس دالوند معاونت نهضت سوادآموزی استان ضمن تقدیر و تشکراز مدیر کل زندانهای استان به دلیل اهمیت به موضوع سوادآموزی زندانیان به بیان گزارشی از عملکرد زندانهای استان و تشریح نحوه اجرای برنامه های سوادآموزی در زندانها در چارچوب دستورالعمل های ابلاغی پرداخت .

سپس هریک از اعضای حاضر در جلسه در فضایی صمیمی نقطه نظرات ،دیدگاهها و پیشنهادات خود را به منظور ارتقاء و گسترش فعالیتهای آموزشی و ایجاد امکان ادامه تحصیل برای زندانیان کم سواد و بی سواد و رفع موانع ادامه تحصیل زندانیان و فرزندان زندانیان ترک تحصیل کرده پرداختند.

 

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =