۰ نفر
۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از حقی‌فام نوشت:توانیر در سال ۹۶ بابت خسارت به وسایل برقی مشارکان ناشی از قطع برق ۱۶ میلیارد تومان پرداخت کرد.

 محمودرضا حقی‌فام سخنگوی صنعت برق امروز (یکشنبه31تیرماه) در نشست خبری با اشاره به کاهش تولید برقابی در کشور اظهار کرد: به دلیل کاهش بارش و پایین آمدن سطح سدها میزان تولید انرژی برقابی کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به نقش دولت در کاهش مصرف برق تصریح کرد: همکاری دولت در کاهش ساعت سازمان‌های اداری و دولتی موجب صرفه جویی ۲ هزار مگاواتی شده است.

وی با اشاره به خاموشی‌های خارج از برنامه، بیان کرد: به دلیل افزایش دما، پیش‌بینی واحدهای دیسپاچینگ برای قطعی برق دچار اختلال در شبکه توزیع برق می‌شود با این وجود ما از طریق رصد و ‌گزارش‌های دریافتی ۹۵ درصد خاموشی‌ها با برنامه انطباق دارد و در تلاشیم میزان تناقضات را کاهش دهیم.

حقی فام با اشاره به پرداخت خسارت های ناشی از پرداخت برق به مشترکان اظهار کرد: سالیانه در قبوض مشترکان شهری ۱۰۰۰ تومان بابت بیمه وسایل برقی در نظر گرفته شده است و از طریق شرکت بیمه گذار که با توانیر قرارد دارد، پرداخت می‌شود.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: سال ۹۶ حدود ۱۶ میلیارد تومان به مشترکانی که به دلیل قطعی برق به تجهیزات و وسایل برقی آنها آسیب وارد شده، خسارت پرداخت شد.

حقی فام با اشاره به خاموشی های برق کشور گفت: با توحه به افزایش دما و میزان مصرف، پیش‌بینی می‌شود خاموشی ها تا شهریور ادامه یابد.

223224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    1 0
    چرخه همیشگی کمبود برق در تابستان و گاز در زمستان
  • بی نام RO ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    3 0
    در شهر گرگان خاموشی ها مطابق برنامه اعلام شده نیست ... و لیستهای اعلام شده هم بسیار نامفهوم و پیچیده است ... تلفن مرکز اتفاقات همیشه اشغال بوده و خاموشی ها را معمولا به علت خرابی و اتصالی اعلام میکنند و نه کمبود برق ... تازه معمولا از ساعت ۲۲ شب تا ۷ صبح آب قطع میشه ... کلا اوضاع جالبی داریم ... به هر حال وزارت نیرو خیالش راحت باشه .... در قرن ۲۱ ام زندگی میکنیم و خاموشی ها هم کل زندگی و کاسبی مردم را از ابتدای تابستان تحت تاثیر قرار داده است ... تازه اینها اصلا هیچ ربطی به تحریمها و دلار نداره ....