بی بی سی نوشت: رجب طیب اردوغان از تصمیم خود برای دریافت یک هواپیمای لوکس از امیر قطر دفاع کرده و گفته که این هواپیما یک هدیه بوده و پولی بابت آن پرداخت نشده است.

رئیس جمهوری ترکیه که به خاطر دریافت این هواپیما در شرایط سخت اقتصادی مورد انتقاد قرار گرفته، گفت که این یک هدیه شخصی نیست بلکه متعلق به کشور ترکیه است.

 جت ۴۰۰ میلیون دلاری اردوغان

به گزارش بی.بی.سی هفته گذشته رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، یک هواپیمای بویینگ ۷۴۷ به اردوغان داده است.

روزنامه حریت نوشت که این هواپیمای بویینگ که درحالت عادی حدود ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد، طوری بازطراحی شده که تنها برای ۷۶ نفر جای نشستن دارد.

سزگین تانریکولو، یکی از نمایندگان حزب خلق جمهوری‌خواه ترکیه، حزب اصلی مخالفان دولت، ابراز نگرانی کرده بود که این هواپیما هدیه نبوده و در شرایط سخت اقتصادی ترکیه خریداری شده است.

اردوغان می‌گوید امیر قطر این هواپیمای ۵۰۰ میلیون دلاری را به این دلیل به آنکارا هدیه داده که ترکیه برای خرید آن ابراز علاقه کرده بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز اردوغان گفت: "او (امیر قطر) گفت که من از ترکیه پول نمی‌گیرم. من این (هواپیما) را به عنوان هدیه به ترکیه می‌دهم."

رئیس جمهور ترکیه به خبرنگاران گفت: "ما با آن سفر خواهیم کرد. البته شما سوار هواپیمای جمهوری ترکیه خواهید شد، نه هواپیمای من."

ترکیه هم‌زمان با سقوط ارزش پول ملی خود و دورقمی شدن نرخ تورم، شرایط سختی را از نظر اقتصادی تجربه می‌کند.

قطر که متحد اصلی آنکارا در میان کشورهای عربی محسوب می‌شود یک بسته ۱۵ میلیارد دلاری را برای سرمایه‌گذاری در ترکیه تصویب کرده است.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =