روزنامه ایران نوشت: 26 تیر سال 95 فردی به نام محمدرضا که نگهبان کانکس بود به مأموران کلانتری 153شهرک ولیعصر گزارش داد جسد مرد جوانی را زیر پل آیت‌الله سعیدی دیده است. خیلی زود مأموران گشت کلانتری در محل حضور یافتند و با جسد مردی غرق در خون روبه‌رو شدند.

رسیدگی به این پرونده  به دستور بازپرس کشیک قتل جسد مرد جوان به پزشکی قانونی انتقال یافت. همزمان با شناسایی هویت مقتول مشخص شد او دارای سوابق متعدد سرقت، زورگیری و گوشی قاپی است و به‌خاطر همین هم از خانواده طرد و کارتن خواب شده بود.
در نخستین تحقیقات کارآگاهان جنایی از طریق فردی به نام محمود دریافتند او با مردی به نام ساسان اختلاف داشته است. بلافاصله ساسان برای بازجویی به اداره آگاهی انتقال یافت و در بازجویی‌ها گفت: یکی از بچه محل هایم پیش من آمد و گفت که مدتی است این مرد کارتن خواب گوشی‌اش را گرفته است و دیگر پس نمی‌دهد همچنین گفت وی به او تعرض کرده است و چون می‌ترسید خانواده‌اش متوجه ماجرا شوند از من کمک خواست. برای همین من به سراغ وی رفتم. او در حال استعمال مواد مخدر بود از او خواستم گوشی پسر جوان را پس دهد اما او بی‌اعتنایی کرد برسر همین موضوع با هم درگیر شدیم او چاقو درآورد وقتی که می‌خواست به من چاقو بزند من دستش را گرفتم و با همان چاقو به او ضربه‌ای زدم.... و بعد آنجا را ترک کردم.
این متهم پس از اعتراف به جنایتی که مرتکب شده است با صدور کیفرخواست به اتهام قتل عمد در شعبه چهارم دادگاه کیفری به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور قاضی واعظی پای میز محاکمه ایستاد.
درآغاز جلسه نماینده دادستان متن کیفرخواست را بیان کرد سپس اولیای دم خواستار قصاص متهم شدند. وقتی متهم در جایگاه ایستاد موضوع دفاع مشروع را مطرح کرد اما گزارش پزشکی قانونی نشان می‌داد که مقتول با ضربه جسم نوک تیز به ناحیه قلب جان باخته است.
همچنین وکیل متهم به موضوع بیماری وی اشاره کرد و گفت: ساسان به‌خاطر اختلالات شخصیتی و روانی دارای کارت قرمز است.اما قضات بیان کردند که طبق نظریه پزشکی قانونی این بیماری تأثیری در عدم تشخیص رفتاری وی نداشته و متهم در زمان ارتکاب جنایت دارای ثبات رفتاری بوده است.
پس از پایان اظهارات متهم، قضات وارد شور شده و با توجه به اظهارات متهم و محتوای پرونده، وی را به قصاص محکوم کردند.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =