نخستین تصاویر از «هیوندایی سانتافه مدل ۲۰۱۹»

در آستانه نمایشگاه خودروی ژنو، شرکت خودروسازی «هیوندایی» مستقر در کره جنوبی نیز نخستین تصاویر را از مدل جدید «Santa Fe crossover SUV» منتشر کرد. سیستم روشنایی جلو و کاهش تعداد سرنشین، مهم‌ترین تغییرات مدل جدید به شمار می‌رود.

به گزارش خبرآنلاین، نخستین تصاویر رسمی منتشرشده از «هایوندایی سانتا فه» تغییرات جسورانه‌ای را در جلوی خودرو نشان می‌دهد که به‌وضوح از خودروی پیل‌سوختی «Nexo» الهام گرفته است. فناوری «خوشه‌های روشنایی» که هایوندایی برای این خودرو در نظر گرفته، نسل چهارم «سانتا فه» را به برترین فناوری‌های روز جهان مجهز کرده است. چراغ‌های جلو که هایوندایی آن‌ها را «چراغ‌های دوقلو» نام‌گذاری کرده است، از الگویی مشابه «نیسان Juke» و «جیپ چروکی» بهره می‌برد و هایوندایی از آن‌ها در اس‌یووی کوچک خود، «Kona» نیز استفاده کرده است.

برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

از مشخصات فنی «سانتا فه ۲۰۱۹» اطلاعات زیادی در دست نیست، جز آن‌که موتور ۴ سیلندر بنزینی با حجم ۲٫۰ لیتر و چند موتور گازوئیلی برای آن در نظر گرفته شده است. طول بدنه «سانتا فه ۲۰۱۹» ۴۷۷۰ میلی‌متر و عرض آن ۱۸۹۰ میلی‌متر اعلام شده است. طول خودروی جدید از مدل فعلی کوتاه‌تر است و چنین به نظر می‌رسد که ظرفیت خودرو ۵ سرنشین در نظر گرفته شده باشد.

برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

تصویر منتشرشده از اتاقک خودرو و داشبورد نیز از وجود فناوری‌های هوشمند متعددی برای سهولت رانندگی حکایت دارد. سیستم خودکار پیشگیری از برخورد پشت خودرو، در شرایطی که تشخیص دهد مانعی بر سر حرکت خودرو به سمت عقب قرار دارد، خودکار ترمزها را فعال می‌کند. دستیار خروج ایمن سرنشینان از خودرو نیز وقتی تشخیص دهد ترافیک اطراف برای خارج شدن سرنشینان ایمن نیست، درب‌های خودرو را قفل می‌کند.

برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    30 1
    بالاخره تلفظ این شرکت چیه؟ هیوندا هایوندا هیوندای هایوندایی
    • سهند A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
      8 1
      در طول 8 سالی که در کره جنوبی زندگی کردم خود کره ایها این کلمه را " هی یانده" تلقظ می کردند.
  • شمشکی A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    35 0
    حالا هنوز ما سراتو 2012 تولید میکنیم فکر میکنیم داریم لطف میکنیم در حق مردم
  • بی نام A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    0 22
    شبیه پژو 2008 شده، مقایسه کنید
  • arash IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    19 0
    متاسفانه هیچ مسئولی تو این کشور فکر نمیکنه که الان توی دنیا با این همه فناوری جدید طراحی های متغییر و به روز و قابلیت هایی که هروز ایمنی و اسایش اتومبیل ها رو بالا میبره تا بتونن توی یک بازار رقابتی برای فروش محصولاتشون از بقیه عقب نمونن الان تولید سمند و 206 و پژو 405 و تهش ماشینای چینی بی کیفیت و با قیمت غیر منصفانه و چندین برابر چه کمکی برای مردم محسوب میشه یا میخوایم از طریق دریافت عوارض و گمرکی نجومی و همچنین فروش محصولات بی کیفیت داخلی با نرخ چندین برابر به مردم خودمون بودجه مملکت رو تامین کنیم یه جور مالیات اجباری و چندین برابر یا این که صنعت خودرو سازی ملی رو به نتیجه ای درخشان در سطح دنیا برسونیم که در مورد دومی باید دید چیکار کردیم توی این 40 سال ...
  • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    5 0
    کپی لکسوسه که
  • بی نام RO ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    4 3
    هایوندایی؟ خب تلفظش تو بقیه کشورا هیونداس تو خود کره هاندِی. حالا دیگه هایوندایی رو از کجا آوردید؟