ایسنا نوشت:‌ رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: حضور ما در عراق به خاطر این است که ایرانی ها از این فضا بهره بگیرند و باری از روی دوش مردم عراق برداریم و حرکت ما در عراق باید در جهت تقویت افتخار تاریخی و ایمانی‌ مردم عراق باشد زیرا مردم عراق عاشقانه برای زائران کار می کنند. ‌

"حسین ذوالفقاری" ‌روز 21 شهریورماه در جلسه ستاد اربعین استان کرمان اظهار کرد: ساختاری مانند ستاد اربعین(از حیث گستردگی، ترکیب سازمانی، مخاطبان و ...) از ابتدای انقلاب تاکنون در ایران نداشته ایم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 2 میلیون و 350 هزار ویزای اربعین در کشور صادر کردیم، افزود: سال 94 بعد از پایان مراسم که ارزیابی کردیم، 150 اشکال احصاء شد و در برنامه ریزی 95 رفع اشکال در دستور کار قرار گرفت و تقریبا به 50 درصد کاهش یافت.

عزاداری و پیاده روی اربعین

ذوالفقاری تصریح کرد: تلاش دست اندرکاران ستاد این است که زیرساخت ها فراهم، در رفت و آمد تسهیل شود و تا جایی که امکان دارد، هزینه ها کاهش یابد.

وی بیان کرد: مسئله اصلی ما بحث فرهنگی است و میوه ای که باید در زیارت اربعین چیده شود.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه امسال حساسیت و توجه ویژه ای با توجه به اتفاقات رخ داده داریم، گفت: دشمنان برای هدف قرار دادن اربعین کار را آغاز کرده اند و مطرح کردن بحث زائران عراقی در ایران از اشتباهات راهبردی بود که اخیرا اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: اگر اشتباه و انحرافی است باید در جای خودش جلوی آن گرفته شود و طرح این موضوع اشتباه است و نگران این هستیم که اگر چهار زائر ایرانی در عراق مرتکب اشتباهی شوند، موجی علیه کشور ما راه بیفتد.

ذوالفقاری تصریح کرد: به نظر می آید فتنه هایی در این مسیر در حال اتفاق افتادن است و امسال باید همه ما حواسمان را جمع کنیم تا آتو دست کسی ندهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: مردم عراق در طول تاریخ به میزبانی زائران اربعین افتخار کرده اند و نباید این افتخار از آنها گرفته شود.

وی با بیان اینکه ما نیز خواهان لغو روادید بین دو کشور بوده و هستیم اما طرف مقابل قبول نمی کند، اظهار کرد: برای اربعین امسال سعی کردیم هزینه دریافتی درباره بیمه زائران را کاهش بدهیم و برنامه ریزی شده که برای ثبت نام زائران همه اطلاعات وارد سامانه سماح شود.

ذوالفقاری تصریح کرد: توافق شده کسانی که برای دریافت گذرنامه مراجعه می کنند، همان جا ویزا نیز صادر شود تا دوباره کاری صورت نگیرد.

23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =