رئیس اتاق بازرگانی اردبیل در پنجاه و هشتمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ضمن اشاره به رتبه 26 استان در پرداخت تسهیلات تولید و لزوم بهبود این شاخص، گفت: باتوجه به وضع تحریم ها، جنگ اقتصادی موجود در کشور و افزایش نرخ ارز، نقدینگی واحدهای تولیدی 70 تا 80 درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حسین پیرموذن در پنجاه و هشتمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ضمن اشاره به رتبه 26 استان در پرداخت تسهیلات تولید و لزوم بهبود این شاخص، گفت: باتوجه به وضع تحریم ها، جنگ اقتصادی موجود در کشور و افزایش نرخ ارز، نقدینگی واحدهای تولیدی 70 تا 80 درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل تاکید کرد: هم اکنون واحدهای تولید و بنگاه های اقتصادی استان اردبیل نیازمند یاری بخش های دولتی و بانکه های عامل در استان هستند، به نوعی که به دلیل عدم استفاده به موقع از گشایش اعتبار اسنادی، واحدهای تولیدی استان در تامین مواد اولیه موردنیاز خود با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران ادامه داد: اگر در این مقطع سیستم بانکی استان اردبیل برای رفع نیازهای واحدهای تولیدی به منظور تامین مواداولیه ورود پیدا نکند واحدهای تولید استان اردبیل با مشکلات بیشتری مواجه می شوند، امیدواریم با تدابیر مسئولان استانی موانع موجود از سر راه این واحدهای تولیدی برداشته شود.

وی درخصوص مکانیزم برگشت ارز حاصل از صادرات گفت: اتاق ایران به این بخشنامه شبانه بانک مرکزی درخصوص پیمان سپاری ارزی واکنش نشان داده است که جوابیه ما امروز بر روی میز دولت خواهد بود، ما پیشنهاد کردیم که عراق، سوریه و لبنان معاف از این مکانیزم بازگشت ارز باشند و در خصوص آذربایجان هم باید این مورد پیگیری شود.

پیرموذن درمورد این جلسه شورای گفتگو گفت: در ابتدای این جلسه گزارش مصوبات شورای گفتگوی مرکز طرح، مصوبات جلسه قبلی شورای گفتگوی استان پیگیری و دو دستور جلسه دیگر طرح و بررسی شد.

حسین پیرموذن

بررسی پیشنهاد آیین نامه اجرایی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، موضوع ماده 61 قانون الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید و همچنین بررسی و اعلام نظر درمورد بخشنامه مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص مکانیسم برگشت ارز حاصل از صادرات کالا به کشور از دیگر مواردی بودند که در این جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت بررسی شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =