ایسنا نوشت: جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت آمریکا به خبرنگاران گفت : دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور اقدام به امضای اولین راهبرد سایبری ملی آمریکا در ۱۵ سال اخیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس تلفنی با خبرنگاران اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه استراتژی ملی امنیت سایبری آمریکا را امضا کرده و این اولین استراتژی سایبری کاملا قانونی در ۱۵ سال اخیر محسوب می‌شود.

ترامپ استراتژی ملی امنیت سایبری آمریکا را امضا کرد

جان بولتون اظهار کرد: این راهبرد امنیت سایبری جدید آمریکا در بردارنده پاسخی تهاجمی علیه هر کشوری است که آمریکا را هدف قرار دهد.

او تاکید کرد: هر کشوری که دست به فعالیت سایبری علیه آمریکا بزند، باید انتظار داشته باشد که ما پاسخی تهاجمی و در عین حال دفاعی به آن بدهیم. دیگر آمریکا همچون دولت قبلی در دست زدن به عملیات‌های سایبری تهاجمی با محدودیت روبرو نیست و آژانس‌های فدرال آمریکا از خط مشی‌های امنیتی جدید بر اساس راهبرد امنیت سایبری جدید تبعیت خواهند کرد.

بولتون تصریح کرد: این طرح هدفش محافظت از سیستم‌های اطلاعاتی آمریکا، بهبود انعطاف‌پذیری در فضای سایبری و ایمن کردن زیرساخت‌ها است.

همچنین به گفته بولتون این راهبرد از رشد اقتصادی آمریکا، نوآوری سایبری و حفظ ثبات سایبری حمایت خواهد کرد.

وی افزود: ترامپ اوایل پنجشنبه راهبرد سایبری جدید آمریکا را امضا کرده و این راهبرد فورا اجرایی خواهد شد.

ماه مارس گذشته یک گروه از قانونگذاران دو حزب اصلی آمریکا از ترامپ خواستند تا استراتژی دفاع سایبری برای محافظت از زیرساخت‌های حیاتی آمریکا ارائه کند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =