شهردار شیراز بعد از چند هفته غیبت به شورا آمد

«خبرجنوب» نوشت: جلسه علنی این هفته شورای شهر شیراز در حالی برگزار شد که یک تفاوت با سایر جلسات گذشته شورا داشت، این را می توان از جو حاکم بر ابتدای جلسه علنی این هفته شورا و افزایش تعداد حاضرین در صحن علنی که حتی برخی به صورت ایستاده جلسه را دنبال می‌کردند دریافت،

شاید اصلی ترین تفاوت این جلسه نه تنها در حضور حیدر اسکندرپور شهردار شیراز پس از چند هفته غیبت در صحن علنی شورا بلکه به دلیل دستور جلسه این هفته پیرامون انتخاب اعضاي هیات رئیسه جدید بود که با مخالفت بعضی از اعضا همراه شد، دستور العملی که مهمترین نکته ای که مخالفان بر آن تاکید داشتند اعلام دیر موقع و آنی دستور این جلسه بود.


ريیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور حقوقی شورای شهر شیراز در این رابطه گفت: در شورا ما یک آیین نامه داریم که بر طبق آن دستور جلسه باید یک هفته قبل اعلام شود حال آن که علی رغم اعلام دستور جلسه شورا در یک هفته قبل این دستور جلسه به یکباره لغو و دستور جلسه جدید ارائه شد که این خلاف قانون است.


سیدعبدالرزاق موسوی در پاسخ به این که درخواست برگزاری انتخابات هیات رئیسه از جانب وی مطرح شده، گفت: در مورد موضوعی که در گروه شبکه مجازی اعضاي شورای شهر مطرح شد قرار بود ما صبح جلسه همفکری و بعد از ظهر هم انتخابات را برگزار کنیم که هیات رئیسه آن بخش را رها و تنها به درخواست انتخابات بسنده کرده است و الآن هم 9نفر مخالف این دستور جلسه هستند.


ريیس شورای شهر شیراز هم گفت: بر طبق قانون مهلت فعالیت هیات رئیسه تا 15مردادماه به اتمام می‌رسد و باید انتخابات هیات رئیسه جدید برگزار شود، چرا که پس از انتخابات یک هفته نیز طول می‌کشد تا فرمانداری آرا را تایید کند و در این مدت شورا نمی‌تواند بدون هیات رئیسه اداره شود.


سید احمد رضا دستغیب ادامه داد: الآن هم ما می‌توانیم این جلسه را به عنوان جلسه هم اندیشی تلقی کنیم و چیزی برای پنهان کردن نداریم و همان گونه که قبلاً اعلام کردیم شورای شهر مانند اتاق شیشه ای است، این در حالی است که این جا دیکتاتوری هم نداریم و همه چیز با رای گیری و براساس نظر همه انجام می‌شود.


وی اضافه کرد: هیچ کدام از اعضا در شورا نظر شخصی ندارند و همه در راستای خدمت به مردم اعلام نظر می‌کنند و این اساس کار شورایی است.


دستغیب پیرامون انتشار نامه لغو یکی از مصوبات شورای شهر و مسئولیت سخنگویی شورا که پیش از این رييس شورا به عنوان سخنگو انتخاب شده بود، گفت: نکته جالب توجه در خصوص نامه فرمانداری آن است که این نامه قبل از آن که به شورا برسد در فضای مجازی انتشار یافته و حتی فرماندار هم از وجود این نامه بی اطلاع بود و با توجه به بلا هویت بودن و رسیدن آن به شورا از درجه اعتبار خارج است.


نایب ريیس شورای شهر شیراز هم خطاب به موسوی عضو دیگر گفت: طرح این دستور جلسه به پیشنهاد خود شما در جلسه روز یکشنبه این هفته هیات رئیسه مطرح شد و اعضا با طرح آن در این جلسه موافقت کردند.


ابراهیم صبوری با ابراز تعجب از اصرار برخی اعضا در خصوص انجام انتخابات هیات رئیسه در زمان دیگر گفت: اگر در این رابطه بخواهد هر تغییر وتصمیم خارج از روند دموکراتیک صورت گیرد این نکته جالب نخواهد بود.

اسکندرپور شهردار شیراز


علی ناصری ريیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری هم گفت: قانون به صراحت اعلام می‌کند که دستور جلسه هر هفته باید یک هفته قبل اعلام شود، این در حالی است که نبود نماینده فرماندار در این جلسه که برای اولین بار است که رخ داده شائبه انجام یک حرکت غیر قانونی را تقویت می‌کند.


رييس کمیسیون معماری و شهرسازی هم در خصوص پایان مهلت هیات رئیسه در 15مرداد ماه به عنوان یکی از دلایل موافقان با برگزاری انتخابات گفت: بحث پایان مهلت فعالیت هیات رئیسه یک بحث خلق الساعه نبوده که به یکباره بخواهیم با این سرعت تصمیم گیری کنیم.

نوذر امامی خواستار برگزاری انتخابات در موعدی دیگر شد وگفت: قرار نیست چون ما گفتیم شفاف سازی و اتاق شیشه ای داریم هر کاری می‌خواهیم انجام دهیم را در حضور همه انجام شود؛ در این راستا گفت وگو و مذاکره گره گشای همه مشکلات خواهد بود.

در ادامه این جلسه با مخالفت 8 نفر از اعضا، انتخابات هیات رئیسه به جلسه هفته آینده شورا موکول شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =