مهر نوشت: رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: دکتر گلشنی در آستانه ۸۰ سالگی قرار دارد و اکنون بالاترین سن را در میان اعضای هیات علمی این دانشگاه به خود اختصاص داده است.

محمود فتوحی گفت: براساس آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی و ماده ۹۶ این قانون اعضای هیات علمی با رتبه استادی حداکثر تا سن ۷۳ سالگی و در شرایط خاص بازنشسته می شوند.

او افزود: همچنین بر مبنای ماده ۹۸ اعضای هیات علمی که در شرایط خاص و در پست های سیاسی هستند می توانند حداقل تا سن ۷۶ به فعالیت خود در دانشگاه ادامه دهند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: درخصوص دکتر گلشنی در دو نوبت هیات امنای دانشگاه در سال های ۸۹ و ۹۵ یک بار به مدت ۵ سال و یک بار به مدت یک سال با بازنشسته نشدن او موافقت کردند.

فتوحی تاکید کرد: مجدد این موضوع به کمیسیون دائمی هیات امنا دانشگاه رفت و باتوجه به اینکه او در آستانه ۸۰ سالگی قرار دارد، کمیسیون دائمی هیات امنا دانشگاه این مسئله را در حیطه وظایف خود ندانست و با تمدید بازنشسته نشدن این استاد مخالفت کرد.

او گفت: دکتر گلشنی به صورت قانونی ۴ سال بیش از سن تعیین شده برای اعضای هیات علمی به کار خود ادامه داده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: این دانشگاه موظف است طبق مقررات و قوانین درخصوص بازنشستگی او عمل کند.

فتوحی افزود: براساس آیین نامه جدیدی که اسفندماه سال ۹۶ به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ارائه شد و باید به مصوبه هیات امنا برسد، حداکثر سن برای فعالیت اعضای هیات علمی از این میزان نیز کمتر است.

او عنوان کرد: ما در دانشگاه صنعتی شریف متاسف هستیم که دکتر گلشنی در سنی هستند که باید بازنشسته شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: درحال حاضر دکتر گلشنی بالاترین سن در میان اعضای هیات علمی این دانشگاه را دارد و سن او حدود ۸۰ سال است.

فتوحی تاکید کرد: بنابراین دانشگاه موظف است او را بازنشسته کند چراکه اگر این کار انجام نشود، من به عنوان رئیس دانشگاه باید به مراکز بازرسی و دیوان محاسبات پاسخ دهم.

او اضافه کرد: راه برای ادامه فعالیت اساتید بازنشسته در دانشگاه باز است و ما در این دانشگاه از فعالیت اساتید بازنشسته استقبال می کنیم که درخصوص دکتر گلشنی نیز روال برهمین اساس خواهد بود.

فتوحی عنوان کرد: همچنین به اساتید نیز موضوع اعلام می شود و با کمال احترام با تمامی اعضای هیات علمی رفتار خواهد شد.

او گفت: از اول مردادماه ۹۷ حکم بازنشستگی دکتر گلشنی صادر خواهد شد.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =