ایسنا نوشت: یک شرکت هلندی که ۵ سال پیش موفق به تولید "گوشت گاو" در آزمایشگاه شد، گفته است که قصد دارد تا ۳ سال بعد این گوشت‌ها را وارد رستوران‌ها کند.

یک شرکت هلندی با نام "موسی میت"(Mosa Meat) که ۵ سال پیش برای اولین بار "گوشت آزمایشگاهی"تولید کرده بود، اعلام کرد برای اینکه برنامه‌هایش برای تولید و فروش گوشت‌هایی که به صورت مصنوعی در آزمایشگاه تولید شده‌اند را وارد رستورانها کند، بودجه دریافت کرده است.

این برنامه در سال ۲۰۲۱ عملی خواهد شد. این شرکت گفت: بودجه ما ۷.۵ میلیون یورو افزایش پیدا کرد که این بودجه از شرکت‌های غذایی "M Ventures" و" Bell Food Group" دریافت شده است. " M Ventures" یک سرمایه‌ گذار آلمانی و " Bell Food" نیز یک شرکت تولید کننده فرآورده‌های گوشتی در سوئیس است. این شرکت اعلام کرد که امیدوار است تا سال ۲۰۲۱ میلادی، این گوشت‌های آزمایشگاهی را برای "همبرگر" تولید کند.

فعالان محیط زیست هشدار داده‌اند که روند رو به رشد تمایل به خوردن گوشت در جهان به ویژه در اقتصادهای بزرگ دنیا مانند چین، پایدار نخواد بود زیرا گوشت گاو و مرغ، نسبت به گیاهان، به منابع بیشتری نیازمند است.

گاوها مقدار زیادی از "گازهای گلخانه‌ای" را خود به تنهایی تولید می‌کنند که موجب افزایش گرمایش جهانی می‌شود. چالش این کارخانه این است که گوشتی تولید کند که از لحاظ ظاهر، طعم، و احساس مانند گوشت گاو واقعی باشد. "موسی میت" در این گوشت‌ها از نمونه‌های کوچک سلولی استفاده می‌کند که از بدن حیوانات زنده دریافت شده است.

این سلول‌ها با مواد غذایی تغذیه می‌شوند که در نهایت می‌توانند به عنوان رشته‌های ماهیچه‌ای رشد کنند تا بافت ماهیچه‌ای ایجاد شود. شرکت تولید کننده این گوشت‌ها مدعی شده است که با استفاده از یکی از این نمونه‌ها، می تواند تا ۸۰ هزار همبرگر نوع "Quarter Pounder " که توسط فست‌فود "مک دونالد" به فروش می‌رسد را تولید کند.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =