۰ نفر
۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۳
جزییات محرمانه‌ترین کتابخانه جهان

محرمانه‌ترین کتابخانه جهان حاوی کتاب‌هایی است که فقط نویسندگانشان از متن آن‌ها آگاهند و تا یک قرن دیگر هیچ‌کسی به این کتاب‌ها دسترسی نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هان کانگ نویسنده سرشناس کره‌ای هم به پروژه‌ای پیوست که در آن نویسندگان یک کتاب منتشر نشده خود را به کتابخانه‌ای محرمانه در نروژ می‌دهند تا یک قرن دیگر به دست مخاطبان آن دوران کره زمین برسد.

هان کانگ نویسنده برنده بوکر کتاب «گیاهخوار» پنجمین نویسنده‌ای است که به این پروژه با عنوان «کتابخانه آینده»‌ می‌پیوندد.

پروژه «کتابخانه آینده» از سال ۲۰۱۴ با ابتکار کیتی پترسون هنرمند اسکاتلندی آغاز به کار کرد. در این پروژه نویسنده کتابی را به کتابخانه آینده اهدا می‌کند که فقط خودش متن آن را خوانده است و این کتاب تا زمان انتشار در سال ۲۱۱۴ در این کتابخانه محرمانه نگهداری خواهد شد.

در این پروژه حتی برای تأمین کاغذ انتشار کتاب‌ها هم برنامه‌ریزی شده است و در سال ۲۰۱۴ در اطراف اسلو پایتخت نروژ ۱۰۰۰ درخت کاج کاشته شد تا یک قرن بعد با قطع آن‌ها از چوبشان برای تأمین کاغذ مورد نیاز استفاده شود.

سال گذشته الیف شافاک نویسنده سرشناس اهل ترکیه و خالق رمان «ملت عشق» برای این پروژه انتخاب شد

الیف شافاک

مارگارت اتوود نویسنده سرشناس کانادایی،‌ دیوید میچل از انگلیس و سیون شاعر و نویسنده ایسلندی  هنرمندان دیگری هستند که پیش از این به این پروژه پیوسته‌اند.

هان کانگ این کتابخانه آینده را پروژه‌ای درباره زمان می‌بیند و می‌گوید: «در کره وقتی دو نفر ازدواج می‌کنند مردم برای آن‌‌ها دعا می‌کنند که تا ۱۰۰ سال کنار هم زندگی کنند. این ۱۰۰ سال به نظر ابدیت است. من تا ۱۰۰ سال دیگر زنده نمی‌مانم و هیچکدام از کسانی که دوستشان دارم هم تا آن زمان زنده نیستند. این حقیقت باعث شد تا درباره خودم بیاندیشم و به این فکر کنم که چرا می‌نویسم؟‌ زمانی که می‌نویسم با که حرف می‌زنم؟‌»

این نویسنده کره‌ای دست‌نوشته کتابش را طی مراسمی در ماه می سال آینده به پترسون تحویل خواهد داد و این نوشته تا قرن آینده کنار آثار اتوود، میچل، شافاک و سیون در اسلو پایتخت نروژ نگهداری می‌شود.

منبع: گاردین / ۳۱ اوت

241241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    12 2
    خيلي جالبه، برنامه ريزي هاي غرب باعث پيشرفتش شده