۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۸

بعد از دو استیضاح و سئوال از رئیس‌جمهور این شائبه در فضای سیاسی مطرح شد که نمایندگان مخالف آقای روحانی مترصد از نصاب انداختن دولت هستند اما معتقدم آنها نمی‌توانند این کار را انجام دهند. این افراد از سال ۹۲ تاکنون به مدت ۵ سال از رئیس جمهور شدن آقای روحانی عصبانی هستند و به طُرق مختلف سعی می‌کنند به دولت فشار بیاورند اما از آن طرف آقای روحانی هم‌چنان پایگاه مردمی و محبوبیت حداکثری خود را حفظ کرده و انتخابات‌های گذشته هم همین را نشان می‌دهد.

انتخابات مجلس، سال آینده برگزار می‌شود. عده‌ای از سیاسیون و نمایندگان فکر می‌کنند، از این اوضاع سخت اقتصادی می‌توانند بهره ببرند و با یک‌سری اقدامات ظاهری رأی مردم را به دست آورند، به همین دلیل در موضع مخالفت با دولت قرار گرفتند، در حالی که عموم جامعه می‌داند بحران اقتصادی، وضعیت سکه و ارز بهانه‌ای در دست این افراد است تا دولت را ضعیف نشان دهند.

مقام معظم رهبری چندی پیش در دیدار با اعضای مجلس خبرگان گفتند: «دولت باید حمایت شود و موازی با دولت نباید کاری انجام داد». این سخنان معنا و مفهوم دارد.

بنابراین تلاش مخالفان روحانی برای از نصاب انداختن دولت واقعیت ندارد و اگر هم چنین هدفی باشد با توجه به همراهی آقای علی لاریجانی رئیس مجلس با آقای روحانی چنین اتفاقی نمی‌افتد.

کما این که دیدیم بعد از طرح سئوال از رئیس‌جمهور برخی نمایندگان می‌خواستند محورهای سئوال را به قوه قضاییه ارجاع دهند اما آقای لاریجانی اعلام کرد که موضوعات به قوه قضاییه نخواهد رفت که این نشان می‌دهد شخصیت‌های سیاسی ذی‌نفوذ اجازه نمی‌دهند که اتفاقات خارج از منافع ملی بیفتد.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =