ادامه باد شدید و بارندگی در منطقه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج/ اسامی پزشکان و پرستاران حاضر در پرواز

ایسنا نوشت: مدیر واحد پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در محدوده جست‌جوی لاشه هواپیمای تهران -یاسوج خبر داد.

احد وظیفه، در تشریح جزئیات آخرین وضعیت جوی محدوده جست و جوی لاشه هواپیمای تهران - یاسوج گفت: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و گزارش‌های ایستگاه هواشناسی در ارتفاعات دنا در مرز استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد بارش برف و باران با توجه به ارتفاع محل پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه جبهه سرد دوم در حال گذر از منطقه است و پیش‌بینی می‌شود که بارش در ارتفاعات به صورت برف باشد، گفت: از فردا با عبور سامانه از منطقه شاهد باز شدن هوا خواهیم بود.

مدیر واحد پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: موج بارندگی امروز صبح در منطقه نسبت به دیروز ضعیف‌تر است اما انتظار بارندگی به صورت سبک در منطقه محدوده سقوط یعنی شمال کهگیلویه و بویراحمد و غرب استان اصفهان را داریم. با این حال از اواخر امروز از بارندگی کاسته و فردا بارندگی با عبور سامانه قطع خواهد شد.

وظیفه افزود: از پنجشنبه شب و جمعه موج جدیدی از جنوب غرب کشور وارد می‌شود.

وزش باد شدید به همراه بارندگی در منطقه احتمالی سقوط هواپیما

مسئول اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: احتمال بارش با وجود ابرها در این منطقه وجود دارد و وزش باد نیز شدید تا نسبتا شدید خواهد بود.

حسن خدابخش اظهار کرد: با توجه به نقشه های پیش بینی آخرین وضعیت هوایی نزدیک ترین ایستگاه هواشناسی به منطقه سقوط هواپیما نشان می دهد که در حال حاضر ابرهای استراکومولوس در ارتفاع 1400 متری بر فراز منطقه تشکیل شده اند و دمای هوای سه درجه بالای صفر است.

وی افزود: احتمال بارش با وجود ابرها در این منطقه وجود دارد و وزش باد نیز شدید تا نسبتا شدید خواهد بود.

اسامی پزشکان و پرستاران حاضر در پرواز

ایلنا نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت از استقرار ۴۰ آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در محل سقوط هواپیما خبر داد.

ایرج حریرچی؛ سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری که هم اکنون در محل وزارت بهداشت در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه تعدادی از جانباختگان سقوط هواپیمای تهران یاسوج از همکاران ما بودند، گفت: دکتر شاپور یاری پور و خانم محترمشان که پرستار بودند به همراه فرزندشان در این هواپیما بودند. فاطمه دالبندی دانشجوی پزشکی یاسوج، مژگان نظری دانشجوی دکتری فیزیولوژی، دکتر کردی که دکتری روانشناسی داشتند و مدعو دانشگاه یاسوج بودند، سکینه کاظمی پرستار بیمارستان امام سجاد (ع)، علیرضا جامعی دانشجوی علوم پزشکی تهران، خانم نرگس خوبانی و پسرانشان سید طه و ایلیا که در واقع خانواده همکارمان بودند، متاسفانه جانشان را در این هواپیما از دست دادند.

وی افزود: نیروهای ما در منطقه ای که گفته می شود، هواپیما سقوط کرده حضور دارند و ۴۰ آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس از چند جهت در تلاش هستند، لاشه هواپیما را پیدا کنند.

اعزام 9 گروه تخصصی امداد کوهستان از چهارمحال و بختیاری به منطقه سقوط هواپیما در سمیرم

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: از روز گذشته تاکنون 9 گروه تخصصی امداد و نجات کوهستان به منطقه سقوط هواپیما در سمیرم اعزام شدند.

سید احمد مرتضوی‌فرد، اظهار کرد: صبح امروز دو گروه تخصصی امداد و نجات کوهستان و یک تیم از سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: بالگردهای جمعیت هلال‌احمر به منطقه اعزام شده‌اند که متاسفانه به دلیل وزش باد شدید، ابرناکی بودن منطقه و کاهش دید افقی امکان جستجو با بالگرد فراهم نیست و نیروها به صورت پیاده در حال جستجو هستند که تاکنون حادثه‌دیده‌ای را پیدا نکرده‌اند.

مرتضوی گفت: تا پایان امروز یک گروه تخصصی امداد و نجات کوهستان نیز به منطقه اعزام خواهد شد.

حضور خانواده‌های نگران سرنشینان هواپیما در دامنه ارتفاعات دنا

ایسنا نوشت: تعدادی از خانواده‌های نگران سرنشینان هواپیمای سانحه دیده در دامنه ارتفاعات دنا حضور پیدا کردند.

یکی از اعضای خانواده‌های سرنشینان هواپیمای سانحه دیده می گوید فردی با یک امدادگر تماس گرفته و گفته هواپیمای ما سقوط کرده است اما نیروهای امدادگر اعلام کرده اند یکی از راه‌ها، جستجو در مناطقی است که از طریق موبایل روشن یکی از سرنشینان رد یابی شده است.

مدیر روابط عمومی هلال احمر سمیرم با تکذیب خبر تماس یکی از مسافران گفت: شایعات بسیاری در فضای اطلاعاتی و رسانه‌ای وجود دارد. مردم اخبار را فقط از رسانه‌های رسمی دنبال کنند. دو تلفن همراه ردگیری شده است و با تحلیل مکان تقریبی این دو سیگنال، تیم‌های جست‌وجوگر در حال ادامه عملیات هستند.

یکی دیگر از اعضای خانواده ها خواستار شده است که بالگردهای بیشتری به جستجو بپردازند تا شاید اثری از عزیزان شان بیابند اما امدادگران به خانواده‌های نگران می گویند ارتفاع دنا دچار ابرناکی شده و برف و کولاک در جریان است، بنابراین کار جستجو به سختی انجام می‌شود و بالگردها به سختی می توانند مشاهداتی داشته باشند. تا زمانی که برف و کولاک و شرایط ابرناکی در ارتفاعات 3500 متری قله‌های دنا وجود دارد امکان جستجو برای بازگشت بسیار دشوار است.

آنان می‌گویند در شرایط موجود هیچ چیزی معلوم نیست و تنها باید به جستجو ادامه داد. امدادگران همچنین ادامه دادند سه تیم زبده امدادگر از ساعت 5 صبح امروز عازم مناطق احتمالی سقوط هواپیما شده‌اند و در حال جستجو در این مناطق هستند.

امدادگران اعزامی با محل مورد نظر 200 کیلومتر فاصله دارند و در حال پیشروی به سوی منطقه احتمالی هواپیمای حادثه دیده در حرکت هستند. منطقه‌ای که احتمال می‌رود هواپیما در آن سقوط کرده باشد در ارتفاع 3800 متری است که شرایط جوی بدی بر آن حاکم است. منطقه احتمالی یک محدوده 100 کیلومتری در ارتفاعات دنا است که دیوار کوهی صخره‌ای است احتمالا هواپیما در این منطقه سقوط کرده باشد.

به گفته یکی از نیروهای امدادگر، با توجه به وجود ابرهای پرفشار بر روی قله های دنا، کار جستجو برای بالگردها و تیم های امدادی بسیار دشوار شده است. همچنین اکیپ سگ‌های زنده یاب و تجسس به منطقه رسیده اند تا به امدادگران برای جستجو کمک کنند.

از آنجا احتمال دارد هواپیمای سانحه دیده در ارتفاعات چهار هزار متری دنا سقوط کرده باشد، ساعت 5 صبح امروز تمام گروه‌های امدادی با تجهیزات کامل در قالب تیم‌های کوهنوردی حرفه‌ای و نیز بالگردها و پهپادها عازم منطقه احتمالی سقوط هواپیما شدند تا به جستجو ادامه دهند.

چهار بالگرد به دلیل شرایط بد جوی نتوانستند به جستجو ادامه دهند و برای سوخت‌گیری به آشیانه برگشتند. به صورت زمینی نیز 60 کوهنورد حرفه‌ای در حال جستجو در منطقه مورد نظر هستند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =