اعضای هیات مدیره انجمن پیشکسوتان مطبوعات برگزیده شدند

ایسنا نوشت: اعضای هیات مدیره انجمن پیشکسوتان مطبوعات با رای اعضای انجمن انتخاب شدند. بر این اساس رضا قوی‌فکر، محمد بلوری، علی‌اکبر قاضی‌زاده، بهروز بهزادی و مسعود مهاجر که هیات موسس این انجمن بودند، به عنوان هیات مدیره نیز برگزیده شدند.

نخستین مجمع عمومی انجمن پیشکسوتان مطبوعات عصر امروز (۳۱ خرداد ماه) با حضور جمع زیادی از روزنامه‌نگاران باسابقه در کوی نویسندگان برگزار شد.

در ابتدای مراسم رضا قوی‌فکر به عنوان دبیر و سخنگوی انجمن پیشکسوتان مطبوعات به بیان توضیحاتی درباره اهداف تاسیس این انجمن پرداخت و از اقداماتی که در سه سال گذشته در این انجمن صورت گرفته است، سخن گفت.

سپس علی‌اکبر قاضی‌زاده، محمد بلوری، بهروز بهزادی، مرتضی شادمانی، مسعود مهاجر، ابراهیم رستمیان، ناصر بزرگمهر، هوشنگ اعلم و مسعود شهامی‌پور به عنوان اعضای هیات موسس انجمن پیشکسوتان مطبوعات از اهداف اصلی این انجمن و لزوم فعالیت آن در فضای رسانه‌ای امروز سخن گفتند.

مسعود مهاجر در سخنانی کوتاه مهمترین هدف تاسیس انجمن پیشکسوتان مطبوعات را انتقال تجربیات روزنامه‌نگاران باسابقه به سل جوان دانست.

علی‌اکبر قاضی‌زاده نیز یادآور شد: این انجمن در راستای ترمیم آبرو و حیثیت روزنامه‌نگاران که متاسفانه در سال‌های اخیر به شدت آسیب دیده، تشیکیل شده است. همچنین مهمترین هدف تاسیس این انجمن دیدار روزنامه‌نگاران پیشکسوت باشد.

او انتقال تجربه‌ها به نسل جدید نیز از دیگر اهداف اصلی تاسیس انجمن پیشکسوتان مطبوعات دانست و گفت: روزنامه‌نگاران هم نسل ما بزنگاه‌های مهم تاریخ معاصر را به چشم دیده‌اند؛ این تجربیات باید ثبت و نگه داشته شوند. ما می‌توانیم به روزنامه‌نگاران نسل جوان کمک کنیم و این امر را می‌توانیم از طریق حضور در تحریریه‌های رسانه‌ها محقق کنیم.

این روزنامه‌نگار پیشکسوت تقدیر و بزرگداشت روزنامه‌نگاران پیشکسوتی را که امروز از یاد رفته‌اند دانست و اظهار کرد: این افراد برای جامعه رسانه‌ای تلاش‌های بسیاری کردند، ولی متاسفانه برخی از آنها امروز بسیار آبرومندانه در شرایط معیشیتی نامناسبی قرار دارند.

همچنین هوشنگ اعلم با تاکید بر لزوم انتقال تجربیات روزنامه‌نگاری به نسل جوان، گفت: من به شخصه هر چه از روزنامه‌نگاری آموخته‌ام از روزنامه‌نگاران قدیمی و اساتید این حوزه بوده است.

او با اشاره به خدشه‌دار شدن شان حرفه‌ای و اجتماعی حبرنگاران در سال‌های اخیر، بر لزوم احیای این شان تاکید و اظهار کرد: روزنامه‌نگاران شانی دارند که باید تا آخرین روز زندگیشان حفظ شود. روزنامه‌نگاری شغلی است که بازنشستگی ندارد و ما تا زمانی که هستیم روزنامه‌نگاریم و باید تلاش کنیم این شان حفظ شود.

در ادامه این مجمع، نقی آقالو،رضا قوی‌فکر، ناصر بزرگمهر، بهروز بهزادی، بهروز صادقی، محمد بلوری، ناصر مجرب، مرتضی شادمانی و هوشنگ اعلم کاندیدهای هیات مدیره انجمن پیشکسوتان مطبوعات از سابقه مطبوعاتی‌شان سخن گفتند.

نتیجه انتخابات اعضای هیات مدیره و بازرس انجمن پیشکسوتان مطبوعات که با حضور نماینده‌ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد، به شرح زیر است: 

۱. رضا قوی‌فکر با ۴۰ رای
۲. محمد بلوری با ۳۰ رای
۳. بهروز بهزادی با ۲۷ رای
۴. علی‌اکبر قاضی‌زاده با ۲۶ رای
۵‌. مسعود مهاجر با ۲۴ رای

بهروز صادقی با ۲۰ رای و ناصر بزرگمهر با ۱۸ رای هم به عنوان اعضای علی‌البدل هیات مدیره انجمن پیشکسوتان مطبوعات انتخاب شدند.

محمد هجرت نیز به عنوان بازرس و سیروس ظهیرمالکی به عنوان علی‌البدل بارزس انتخاب شدند.

این انتخابات ۴۱ رأی درست و ۲۷ رای باطله داشت.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =