ایسنا نوشت: مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در توضیح اظهاراتش در واکنش به کنفرانس خبری رهبر کشورش با روسیه در هلسینکی گفت منظورم این نبود که دونالد ترامپ مرتکب خیانت شده است. این در حالی است که او گفته بود این رایزنی "کمتر از خیانت" نبوده است.

در پی آن که ریچل مدو، خبرنگار ام‌اس‌ان‌بی‌سی تاکید کرد که جان برنان، مدیر سابق سیا گفته است که کنفرانس خبری دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین "به خیانت رسیده است"، این مقام سابق اطلاعاتی آمریکا به شفاف‌سازی درباره اظهاراتش پرداخت.

این مدیر سابق سیا در انکار توصیفات توئیتش درباره "خیانت" گفت که او احساس اجبار می‌کرده است تا پس از آنکه ترامپ از انکار پوتین درباره مداخله انتخاباتی روسیه جانبداری کرد، اظهارنظر کند.

برنان گفت: وقتی آقای ترامپ آنقدر "بدبختانه" این مساله را رد می‌کند، خب گاهی ممکن است رگ ایرلندی من بالا بزند و در توئیت‌های من نمایان شود. گفتم که این امر بالا رفته و به حد جرایم جدی و سوء رفتار رسیده است و کمتر از خیانت نیست چون او در آنجا این فرصت را داشت که به جهان بگوید این اتفاقی است که افتاده است. به همین دلیل است که گفتم این کمتر از خیانت نیست. منظورم این نبود که او مرتکب خیانت شده است. اما خب عبارتی که استفاده کردم، گفتم کمتر از خیانت نبود.

خبرنگار ام‌اس‌ان‌بی‌سی باز هم برنان را تحت فشار گذاشت و گفت که "کمتر از خیانت نبودن" مترادف با وقوع خیانت است. او سپس از برنان پرسید که آیا به نظرش ترامپ در حال خدمت به یک کشور خارجی است یا کشور خودش.

برنان پاسخ داد: خب بله، معتقدم او مکررا از این مرز عبور کرده است و در تحقق مسوولیتش در این پست ناکام مانده است و اینکه او صاف در چشمان پوتین زل بزند و چنین حرف‌هایی به زبان بیاورد، هرگز و هرگز نباید دوباره تکرار شود.

توئیت رئیس سابق سیا درباره رفتار ترامپ در کنفرانس خبری هلسینکی سوژه رسانه‌ها شد و رئیس‌جمهوری آمریکا بابت این سخنانش شدیدا هدف انتقاد قرار گرفت. ترامپ بعدا از موضعش درباره نقش روسیه در مداخله انتخابات کوتاه آمد و مدعی شد که سوءتعبیر شده است.

ترامپ همچنین مجوز امنیتی جان برنان را چهارشنبه گذشته لغو کرد؛ اقدامی که از دید منتقدان تلاشی برای ساکت کردن این رئیس سابق سیاست. رئیس‌جمهوری آمریکا به "دروغگویی و تفسیر دیوانه‌وار رو به افزایش" برنان به عنوان دلایل اقدامش اشاره کرد و سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید تلافی‌جویانه بودن این اقدام را نپذیرفت.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =