آیین تکریم و معارفه رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی برگزار شد

آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در این آیین گفت: ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال آتی به اجرای طرح های آبیاری نوین برای مقابله با خشکسالی در کشور اختصاص یافته است.
محمدعلی جوادی افزود: این اعتبار به صورت رقابتی تعیین شده است و هر استان می تواند به میزان تلاش برای تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری نوین از از این بودجه بهره مند شود.
وی با یادآوری واردات حدود هفت میلیون تن گندم تا قبل از سال ۹۲ ادامه داد: با تدبیر دولت یازدهم و دوازدهم پس از گذشت چهار سال اکنون کشور در این زمینه به خودکفایی رسیده و بخشی از تولیدات این محصول، به خارج از کشور صادر می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: یک میلیون و ۹۵۰ هزار تن شکر در کشور تولید می شود که با هدفگذاری ۲ میلیون ۲۵۰ هزار تن تولید، به خودکفایی در این محصول است نزدیک هستیم.
جوادی افزود: در زمینه تولید دانه های روغنی و گلخانه ای که از محصولات استراتژیک برای رفع نیاز کشور به روغن است، گام های موثری برداشته شده است.
وی ادامه داد: ۱۰ هزار نفر مهندس ناظر برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی در دولت یازدهم و دوازدهم با وجود همه محدودیت های اقتصادی در وزارت جهاد کشاورزی جذب شده که این مهم افزایش تولید را به همراه داشته است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی جوانگرایی و بهره گیری از نیروهای جوان را از برنامه های اولویت دار این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: برای جوان سازی مدیران، سند توسعه جانشین پذیری یا شایسته سالاری مدیران آینده تصویب و به اجرا رسیده است.
وی با یادآوری متوسط بازندگی ۶۵ میلی متری در استان یزد افزود: این استان با وجود این میزان بارندگی اکنون توانسته دستاوردهای مناسبی در زمینه کشت گلخانه ای و آبیاری نوین کسب کند و امید است در استان مرکزی با بهره گیری از این تجربیات، قدم های ارزنده ای برداشته شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در استان مرکزی به ویژه شهرستان اراک به دلیل آلودگی های خاص، باید با همکاری بخش کشاورزی و محیط زیست برای رفع این آلودگی ها، تلاش شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: بخش کشاورزی یکی از بخش های مهم اقتصادی کشور به شمار می رود که در سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب و برنامه ششم توسعه به این بخش توجه ویژه شده است.
سید مهدی مقدسی افزود: افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و تغییر نگرش از سنتی به صنعتی برای افزایش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی از انتظارات مهم مردم و مجلس شورای اسلامی است.
وی ادامه داد: با توجه به استقرار ایران در منطقه خشک و نیمه خشک برای کاهش مصرف آب کشاورزی، افزایش بهره وری از آب و مقابله با کم آبی باید توسعه آبیاری نوین در دستور کار قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در این نشست گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز با کنترل بیماری های واگیر دار در جامعه از جایگاه ویژه ای در دنیا برخوردار بوده و آنچه کشور را با مشکل مواجه کرده بیماری های غیر واگیر شامل بیماری های قلبی و عروقی است که عامل اصلی آن تغذیه است.
فتح الله حقیقی افزود: بر این اساس، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کنترل بیماری های غیر واگیر در حال تدوین سند امنیت غذایی در استان های کشور است که جهاد کشاورزی با افزایش بهره وری آب، توزیع نهاده های با کیفیت و استاندارد در اجرای هرچه بهتر این سند وظیفه مهمی بر عهده دارد.
وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در راستای اجرای هرچه بهتر سند تحول سلامت اقدام های مناسبی انجام داده که نیاز است این اقدام ها در استان مرکزی نیز انجام شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: برای تحقق برنامه های سند امنیت غذایی در دولت تدبیر و امید اقدام های مناسبی از جمله افزایش ۲۱ تنی تولید محصولات کشاورزی و تولید یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن شکر در راستای خودکفایی در این محصول انجام شده است.
حقیقی گفت: تولید دانه های روغنی که از محصولات استراتژیک بخش کشاورزی به شمار می رود در دولت تدبیر و امید حدود سه برابر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: اکنون ۵۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در سطح کشور به سامانه آبیاری نوین تجهیز بوده و ۱۵۰ هزار هکتار نیز در مرحله اجرا قرار دارند که تجهیز این اراضی به این سامانه، نقش مهمی در کاهش مصرف آب کشاورزی و افزایش بهره وری برعهده دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: دولت برآمده از اراده ملت است و دولت یک صداست و این صدا باید توسط مردم شنیده شود.
حقیقی ادامه داد: دولت معتقد است تکریم مردم باید انجام شود و این مهم در استان باید در دستور کار همه مدیران قرار گیرد.
وی گفت: مردم از شرایط دولت آگاه هستند و بزرگترین مطالبه مردم، تحقق قول هایی است که مسئولان به آنان می دهند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: وزارت جهاد کشاورزی متولی امنیت غذایی در کشور است و تا کنون از عهده این مهم به خوبی برآمده و سازمان جهاد کشاورزی این استان نیز با همکاری سایر دستگاه ها برای تحقق هرچه بیشتر این سیاست در استان تلاش می کند.
مجید آنجفی افزود: حرکت در چارچوب قوانین و اسناد بالا دستی، افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و نظام جامع، تلاش برای تحقق هرچه بیشتر سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه از برنامه های جهاد کشاورزی استان مرکزی است.
در پایان این آیین از تلاش های علی بابایی تقدیر و مجید آنجفی به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان معرفی شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =