مهر نوشت: فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری قاتل فراری پس از گذشت ۹ روز در بجنورد خبر داد.

 سردار علیرضا مظاهری درباره دستگیری قاتل فراری در مرکز استان خراسان شمالی، اظهار کرد: با تلاش های شبانه روزی پلیس آگاهی، محل اختفای این فرد شناسایی و قاتل دستگیر شد.

سردار مظاهری در مورد این قتل، گفت: در ساعت ۲۶ دقیقه بامداد جمعه ۲۷ بهمن ماه امسال برابر اعلام مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰، یک مورد نزاع و درگیری منجر به قتل عمد در یکی از محله های حاشیه شهر بجنورد به وقوع پیوست که قاتل با مساعدت بستگان خویش متواری شده بود.

وی تصریح کرد: این درگیری بین دو جوان ۲۵ و ۲۶ ساله رخ داده بود که در نهایت جوان ۲۵ ساله به علت اصابت چاقو توسط طرف مقابل نزاع، مصدوم شد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی ادامه داد: علیرغم اینکه مصدوم به بیمارستان منتقل شد اما به علت شدت جراحت جان خود را از دست داد.

سردار مظاهری مطرح کرد: در حال حاضر قاتل پس از دستگیری با صدور قرار قانونی به زندان معرفی شده است.

افزایش ۷۷ درصدی وقوع قتل در خراسان شمالی

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در ادامه به آمار وقوع قتل طی ۱۱ ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: متاسفانه وقوع قتل در خراسان شمالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۷ درصد افزایش داشته است.

سردار مظاهری با بیان اینکه طی امسال ۱۶ فقره قتل در خراسان شمالی رخ داده است، اظهار کرد: طی این مدت ۲۰ مورد قتل کشف شده که یک مورد آن مربوط به سال ۷۵، یک مورد مربوط به سال ۸۹ و دو مورد آن در سال ۹۵ رخ داده بود که با تلاش ماموران آگاهی کشف شدند.

وی افزود: طی ۱۱ماهه سال ۹۵، ۹ فقره قتل در خراسان شمالی رخ داده که با هوشیاری و تلاش ماموران پلیس آگاهی استان ۱۰۰ درصد آن کشف شده است.

این مقام ارشد انتظامی در خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: طی امسال کشف قتل در استان نسبت به سال گذشته ۱۲۲ درصد رشد داشته است.

سردار مظاهری با تفکیک وقوع قتل ها در شهرستان های خراسان شمالی گفت: طی ۱۱ ماهه امسال در بجنورد پنج فقره قتل رخ داده در حالی که سال گذشته دو مورد بوده، در شیروان امسال چهار فقره قتل رخ داده در حالی که سال گذشته سه مورد اتفاق افتاده و همچنین در شهرستان اسفراین طی امسال دو مورد قتل رخ داده که سال گذشته یک مورد بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین طی ۱۱ ماهه سال ۹۶ در مانه و سملقان سه مورد قتل رخ داده که سال گذشته نیز همین تعداد بوده است و در هر کدام از شهرستان های فاروج و جاجرم شاهد یک فقره قتل طی امسال بوده ایم.

وی درباره علت وانگیزه قتل ها در خراسان شمالی گفت: ۳۰درصد قتل ها به علت مشکلات خانوادگی، ۳۰درصد به دلیل مسائل اخلاقی، همچنین ۳۰ درصد قتل ها در نزاع ها و در گیری ها و نیز ۱۰ درصد به علت سایر انگیزه ها رخ داده است .

فرماندهی انتظامی خراسان شمالی اضافه کرد: ۸۱ درصد قتل های خراسان شمالی با استفاده از سلاح سرد همچون چاقو و ۱۹ درصد قتل ها با سایر روش ها انجام شده‌است .

سردار مظاهری در ادامه مهمترین عوامل اصلی وقوع قتل در استان را به علت فراوانی سلاح سرد در جامعه، شرایط نامناسب اقتصادی، پایین بودن آستانه تحمل، مصرف مواد مخدر، ضعف اعتقادات مذهبی ودینی و همچنین ضعف افراد در مهارت های زندگی دانست.

وی توصیه کرد: مردم آستانه صبر و تحمل خود را بالابرده و اجازه دهند مسائل از طریق قانونی رفع شود چرا که درگیری و قتل مشکلات را بیشتر می کند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین بیان کرد: ناجا از سایر نهادهای اجتماعی و فرهنگی انتظار دارد در مسائل فرهنگ سازی و ارتقا آستانه صبر و تحمل همکاری داشته باشند.

وی در پایان اعلام کرد: خراسان شمالی در کشف جرایم جنایی رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =