برای داشتن یک زندگی شاداب و پر از انرژی باید هر روز بهار را وارد خانه و زندگی کنید. حال و هوای بهار، انرژی و شادابی را منتقل کرده و حال شما را خوب می‌کند.

 با ایجاد یکسری تغییرات جزئی و کم هزینه میتوان چیدمان خانه را متحول نمود و دکوراسیون سرد و بی روح خانه را به دکوراسیونی بهاری تبدیل کرد. این تغییرات هر چند کوچک اما میتوانند تاثیر بسزایی بر زیبایی خانه بگذارند و انرژی و آرامشی مضاعف را به خانواده و اطرافیان منتقل کنند. گاهی اوقات پهن نمودن یک رومیزی کوچک گلدار می تواند حسی بهاری در خانه ایجاد کند. تزئینات و طراحی داخلی بهاری همیشه حسی از تازگی و خنکی ایجاد میکنند، بنابراین تا حد امکان آنچه که یادآور بهار و طراوت آن است را در خانه به به نمایش بگذارید. در ادامه به راهکارهایی ساده و ارزان  برای ایجاد فضایی بهاری و دلچسب در خانه اشاره شده است که امیدواریم  بتوانند شما را برای زندگی در مکانی جذاب با المان های بهاری یاری رسانند.

طبیعت را به داخل خانه بیاورید

با استفاده از طرح هایی که شکل برگ های چاپ شده روی آن دارند طبیعت را به داخل بیاورید. یک کاغذ دیواری که طرح برگ های بزرگ یا طرحی با برگ های ریز و ظریف دارد ایده خوبی برای کل اتاق است. برای تکمیل دکوراسیون اتاق می توانید از بالشت ها، کاغذ دیواری طرح برگ و گیاهان سبز رنگ مانند سرخس و نخل استفاده کنید. یک کاغذ دیواری با طرح برگ های پهن همچون درخت خرما استفاده کنید تا فضای اتاق را طوری بسازید که در اتاق، حس حضور در بیرون از اتاق را داشته باشید.

از گل های فوق العاده زیبا استفاده کنید

هیچ چیز مانند طرح های گل دار به بهار شباهت ندارند. ترکیبی از طرح های گل دار به یک اتاق خنثی تازگی و طراوت می دهد. طرح ها و رنگ ها را با هم ترکیب کنید تا چشم اندازی گلچین بسازید. آینه و قالیچه ای با طرح درختان جنگلی اضافه کنید. سپس با یک سینی چای، گل های چیده شده، قوری چای و فنجان از جذابیت سبک انگلیسی بهره ببرید. با استفاده از پارچه های گل دار و طرح های درختی دکوراسیونی با درون مایه باغ بسازید.

طلوع و غروب آفتاب را در خانه تداعی کنید

با ترکیبی از رنگ های صورتی و آبی آسمانی رنگ مشابه غروب و طلوع آفتاب را به اتاق خود اضافه کنید. از طبیعت الهام بگیرید برای القای مفاهیم صلح ، تعادل و آرامش میتوان از این رنگ ها به صورت ترکیبی و مجرا استفاده کرد. ترکیب صورتی و آبی آرامش بخش بوده و به اتاق حس طلوع آفتاب را می دهد.

رنگ بنفش کمرنگ به کار ببرید

زمانی که اتاق را با رنگ های پاستیلی تزئین می کنید رنگ بنفش کمرنگ را نادیده نگیرید. این رنگ خنثی به زیبای و راحتی با سایر رنگ ها هماهنگ میشود. بنفش کمرنگ گزینه خوبی برای رنگ اتاق خواب است. آن را با سایر رنگ های پاستیلی مثل توسی و خاکستری در سطوح مسطح  ترکیب کنید. سپس رنگ هایی مانند طلایی، سفید و آبی مایل به خاکستری اضافه کنید.

فرش های اضافی را جمع کنید

برای ایجاد دکوراسیونی بهاری از پهن نمودن فرش های زیاد در اتاق ها خودداری کنید. جمع نمودن فرش های اضافی دکوراسیون خانه را سبک تر، تازه تر و خلوت تر نشان میدهد.

اتاق را با رنگ نعنایی مزین کنید

رنگ سبز نعنایی کاملا جدید است. این رنگ پاستیلی آرام بخش را به خانه خود اضافه نموده یا از لوازم جانبی تزئینی که  به این رنگ هستند استفاده نمائید. برای ایجاد یک منظره تازه این رنگ را با کفپوش های سفید رنگ، سنگ مرمر، چوب طبیعی ترکیب کنید.

  رنگ های خنثی به کار ببرید

با اتاق های تاریک خداحافظی کنید. در عوض اتاق هایی طراحی کنید که نور خورشید در سایه های خنثی سفید، توسی و کرمی بدرخشد. وسایل اتاق را با رنگ آبی کم رنگ انتخاب کنید تا حس آرامش ایجاد شود. رنگ های خنثی و روشن را با هم ترکیب و هماهنگ کنید تا اتاق نشیمنی آرام و دلپذیر داشته باشید.

خانه را تمیز نگه دارید

اگر فضای خانه تمیز و مرتب باشد بزرگتر، جادارتر و روشن تر دیده خواهد شد. با سازماندهی وسایل و قرار دادن آنها در جای مناسب فضایی خلوت و مرتب خواهید داشت که به راحتی می توان نظافت آن را انجام داد و فضایی دلباز و دلپذیر داشت.

 

از ترکیب رنگ های ارگانیک استفاده کنید

در طراحی داخلی از طبیعت الهام بگیرید. برای دیوارها و کف اتاق از رنگ های قهوه ای روشن و سنگ های طبیعی استفاده نمایید. مبلمان و اثاثیه را از جنس چوب طبیعی با پارچه کتانی یا پنبه ای انتخاب کنید. سپس می توانید مجسمه هایی  با نورپرداری، لوازم جانبی و گیاهانی با اشکال ارگانیک اضافه کنید. با استفاده از چوب طبیعی و برش هایی از سنگ طبیعی یک اتاق نشیمن ارگانیک با الهام از طبیعت ایجاد کنید.

رنگ سفید را فراموش نکنید

نور طبیعی در منزل را با یک طرح سفید رنگ به حداکثر برسانید. رنگ سفید نور را به شکل کارامدتری منعکس میکند .دیوارها، کف و سقف را سفید کنید تا یک اتاق با طراحی روشن و براق داشته باشید.

نورپردازی را با نور طبیعی و مصنوعی انجام دهید

فضاهای روشن نسبت به فضاهایی که نور کافی ندارند بسیار سرزنده تر و متفاوت تر هستند. اگر میخواهید دکوراسیونی بهاری در خانه داشته باشید از نورپردازی مناسب استفاده کنید. اگر اتاق شما پنجره دارد، در روز پنجره ها را باز کنید و اجازه دهید نور طبیعی و هوای تازه وارد خانه شود. در شب نیز لامپ ها و چراغ های زیبا روشنایی کافی را برای شما فراهم مینمایند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792089