هر از چندی شایعات مختلفی به ویژه در دنیای مجازی درباره افزایش قیمت بنزین، دو نرخی یا سه نرخی شدن آن، لزوم استفاده از کارت‌های سوخت برای سهمیه‌بندی بنزین و... پخش می‌شود و به نظر می‌رسد دولت هم قصد جدی ندارد این پرونده را حداقل تا زمان تدوین بودجه سال ۹۸ ببندد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چند روزی است که دوباره شایعه افزایش قیمت بنزین به گوش می‌رسد؛‌ شایعه‌ای که سبب گمانه‌زنی‌ در میان اقشار مختلف جامعه شده است.

در این خصوص، عضو کمیسیون انرژی مجلس در مجلس نهم درباره احتمال افزایش قیمت بنزین گفت: اجرا و اعمال هرگونه افزایش قیمت بنزین در وضعیت کنونی جامعه به صلاح نیست.

سید سعید حیدری طیب با بیان این مطلب در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین افزود: اگر دولت واقعا به دنبال افزایش قیمت در قالب هدفمند کردن قیمت حامل‌های انرژی باشد، توصیه می‌کنم قیمت بنزین را دو نرخی کند.

وی تصریح کرد: گران شدن بنزین تاثیر فراوانی در افزایش قیمت بسیاری از کالاها و خدمات دارد که از نظر بنده در شرایط کنونی جامعه و مشکلات فراوان اقتصادی این کار اشتباه است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در مجلس نهم بیان کرد: در بودجه سال ۹۷ نیز دولت افزایش قیمت بنزین را آورده بود که این اتفاق نیفتاد و باید تاکید کنم جامعه پذیرای افزایش قیمت بنزین نیست.

راه گذر از بحران فعلی
حیدری‌طیب درباره تغییرات و تحولات رخ داده در دولت گفت: دولت باید بسیار زودتر دست به این کار می‌زد و برخی مدیران را عوض می‌کرد.

وی ادامه داد: ما برای گذر از بحران‌های فعلی نیازمند بهبود شرایط ناشی از سوءمدیریت داخلی، کم بودن نظارت مجلس و لزوم افزایش این نظارت، ایجاد وحدت ملی، تشکیل کمیته برای بررسی وضعیت بحرانی فعلی، ایجاد وحدت بیشتر میان سران سه قوه، ایجاد برنامه جدید و مدون برای بررسی ایرادات و رفع آنها و... هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در مجلس نهم تاکید کرد:‌ خوشبختانه در کشور دانشمندان و متخصصان فراوانی در حوزه اقتصاد داریم که دولت باید از نظرات علمی و کارشناسی این عزیزان استفاده بهینه کند و سیاست‌های کاری خود را برپایه به‌کار‌گیری افراد شایسته برنامه‌ریزی کند.

حرکت در مسیر انرژی‌های پاک
عضو سابق هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین گفت:‌ دولت همچنین باید توجه جدی به وضعیت آب و برق داشته باشد، زیرا اکنون میزان مصرف افزایش یافته و در مقابل بسیاری از زیرساخت‌ها نیازمند بهینه‌سازی و استاندارد‌سازی هستند و واقعا باید مانع حیف و میل این حجم از حامل‌های انرژی شد، زیرا برای نمونه با وجود کمبودهای فراوان هنوز هم شاهد هدررفت آب هستیم.

وی افزود: برای حل مشکلات این حوزه باید به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک حرکت کنیم که در این مسیر باید از تجربه کشورهایی مانند ژاپن و آلمان استفاده شود.

حیدری‌طیب گفت: در زمان قرارگیری در بحران مانند شرایط فعلی باید در میزان و چگونگی صادرات برق و آب تجدیدنظر کنیم و تعهدات را به گونه‌ای تعیین و تجدید کنیم که هنگام نیاز داخلی صادرات آب و برق یا کاهش یابد و یا برای مدتی قطع شود تا بتوان نیاز داخلی را تامین کرد.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حفوش A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    3 1
    باید بنزین را رایگان کرد تا مردم بیشتار ویراژ بدهند تو خیابانها. بنده دوست دارم تک سرنشین دور دور بزنم تو خیابان.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    2 0
    شما حرف نزن
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    3 0
    تازه رسیدن به حرفهای احمدی نژاد خخخخخخخ
  • امیر DE ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    1 0
    میشه بسه دیگه کشش نداریم
  • abbas IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    1 0
    چرا هیچ وقت گفته نمی شود مصرف خودرو ها تغییر پیدا کند کاهش یابد