«سواد روایت» منتشر شد/ کتابی تأثیرگذار در پژوهش‌های روایی معاصر

نشر اطراف به منظور آشنا کردن مخاطبان ایرانی با مباحث روایی،‌ نخستین کتاب نظری خود را با عنوان «سواد روایت» به علاقه‌مندان ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «سواد روایت» به زبانی شیرین و واضح، و با استفاده از مثال‌های متعدد از آثار سینمایی،‌ نمایشی، ادبی و هنری زیربنایی‌ترین مسائل روایت‌شناسی را توضیح می‌دهد و به مناقشه‌برانگیزترین موضوع‌های این حوزه نیز می‌پردازد.

نویسنده‌ی کتاب، اچ. پورتر اَبوت، روایت را پدیده‌ای می‌داند که به زندگی همۀ آدم‌ها گره خورده و بحث‌های جذابی مثل مرزهای روایت، دنیاهای روایی، پیکار روایت‌‌ها، ابرروایت‌های فرهنگی، روایت‌پریشی، هنجارسازی، فرجام، بیش‌خوانی و کم‌خوانی روایت را در قاب ارتباط روایت با زندگی روزمره مطرح می‌کند.

کتاب «سواد روایت»

«سواد روایت» علاوه بر این که در سطوح مختلف دانشگاهی تدریس می‌‌شود، خلاصه‌ی پر‌و‌پیمانی از پژوهش‌های جدید روایت را هم در اختیار مخاطبان می‌گذارد. به گفته‌ی روایت‌پژوه برجسته‌ی معاصر، دیوید هرمن، کتاب اَبوت هم بهترین نقطه‌ی شروع برای مخاطبانی است که با مباحث نظری روایت آشنایی ندارند و هم به لحاظ دیدگاه منحصر به فردش به مباحث نو، کتابی تاثیرگذار در پژوهش‌های روایی معاصر محسوب می‌شود.

این کتاب در ۴۲۲ صفحه با ترجمه رویا پورآذر و نیما مهدی‌زاده اشرفی در قطع وزیری از سوی نشر اطراف به بازار کتاب عرضه شده است.

241241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =