اعتمادآنلاین نوشت: یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت: هدف استیضاح و سوال بهبود شرایط است اگر استیضاح و سوالی منجر به بهبود شرایط نشود، کار بیهوده‌ای اتفاق افتاده است؛ بنابراین حاشیه در مجلس مخصوصا برای استیضاح وزرا و سوال از رئیس‌جمهور موجب خسارت برای دولت و مجلس خواهد شد.

علیرضا رحیمی نماینده تهران  عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به حواشی ایجاد شده در جلسه اسیتضاح وزیر کار، گفت: هیات رئیسه هم مانند سایر نمایندگان از اتفاق روز استیضاح آقای ربیعی متاسف بود و موضوع را در دو جلسه بررسی کردیم.

او ادامه داد: در این جلسات هیات رئیسه استیضاح آقای ربیعی را ارزیابی و مواردی را که برای استیضاح‌های بعدی قابل پیشگیری است، بررسی کردیم تا حتی‌المقدور از حواشی کم شود و متن استیضاح و سوال از رییس جمهور و وزرا برای مجلس، دولت، مردم و رسانه‌ها محور قرار گیرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: هدف استیضاح و سوال بهبود شرایط است اگر استیضاح و سوالی منجر به بهبود شرایط نشود، کار بیهوده‌ای اتفاق افتاده است. بنابراین حاشیه در مجلس مخصوصا برای استیضاح وزرا و سوال از رییس جمهور موجب خسارت برای دولت و مجلس خواهد شد و قاعدتا بنابراین است که حتی‌المقدور از حواشی پیشگیری شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: من پیشنهادی به سوال‌کنندگان از رئیس‌جمهور نمی‌توانم داشته باشم. منتهی نگاه حرفه‌ای ما این است که سوال از رییس‌جمهور و وزرا طبق قانون وظیفه مجلس است و باید از وظایف وزرا و رییس‌جمهور سوال کرد اما باید آن‌ها هر سوالی که مطرح کردند حول همان سوال نطق و مطالب نمایندگان مطرح شود و متقابل آن هم رییس جمهور و وزرا حول محورهای سوال و استیضاح پاسخگو باشند.

رحیمی در پاسخ به اینکه آیا برخی نمایندگان بعد از سوال از رییس جمهور به دنبال طرح عدم کفایت هستند، گفت: قبل از این هم که این موضوع مطرح شده بود طرح بی‌وزنی بود. طرح عدم کفایت رییس جمهور وزن و جایگاهی در مجلس ندارد. 

او ادامه داد: مردم رای دادند که رییس جمهور خدمت کند و رییس جمهور هم مشغول خدمت است و اگر نواقصی در کار رییس جمهور و دولت وجود دارد نهادهای مختلفی بر او نظارت دارند از جمله مجلس و رهبری. مجلس به وظایف خود اعم از سوال و استیضاح عمل می‌کند، استیضاح‌های وزرا هم کم از سوال از رییس جمهور نیست.  مجلس به صورت سنگین و متراکم دولت را به لحاظ سوال و استیضاح زیر فشار قرار داده که بخشی از آن با توجه به مطالبه مردمی و شرایط جاری کشور است. باید هدف از سوال و استیضاح بهبود شرایط کشور باشد.

 

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =