۰ نفر
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۰
فضانوردان سایوز هفته سختی پیش رو دارند

ایسنا نوشت: الکسی آوچینین(Ovchinin Aleksei) و نیک هیگ (Hague Tyler) به عنوان گروه اصلی سرنشینان ناو کیهانی سایوز ام.اس-10(Soyuz MS-10) یکی از دشوارترین مراحل کار خود را در مرکز آموزش فضانوردان روسیه واقع در حومه مسکو آغاز کردند.

این دوره تمرینی یک هفته طول خواهد کشید و تکلیف نهایی گروه اصلی و جانشین را معلوم خواهد کرد. گروه جانشین شامل اولگ کانوننکو(Kononenko Oleg) فضانورد روسکاسموس(Roskosmos) و دیوید سن ژاک (Saint-Jacques David) فضانورد سازمان فضایی کانادا(Canadian Space Agency -CSA) هستند.

طی این یک هفته دو گروه بطور جداگانه آخرین تمرین‌های "زندگی روزانه در ایستگاه فضایی بین‌المللی" در شبیه سازهای مرکز آموزشی گاگارین واقع در شهر ستاره‌ای انجام خواهند داد. در پایان این دوره، هر دو گروه باید در امتحان دشواری شرکت کنند تا مشخص شود آیا برای انجام ماموریت به عنوان اعضای پنجاه و هفتمین گروه اعزامی به ایستگاه فضایی بین‌المللی آمادگی کافی را کسب کرده‌اند یا خیر.

در روز اول آلکسی اووچینین، تمرین را از نیم ساعت زودتر از برنامه کاری ایستگاه آغاز کرد اما همکار او، نیک هیگ بعد از ظهر، به وی پیوست. این دو نفر باید مطابق برنامه اعلام شده از سوی کارشناسان مرکز، یک "روز معمولی" در مدار را طی کنند. اهداف اصلی تعیین شده توسط گروه مربیان مرکز برای روز اول، جایگزینی برخی قطعات در سامانه تامین نیرو، کار با تجهیزات معمولی ایستگاه، پژوهش‌های پزشکی و عملیات داخلی، همچنین انجام یکی از آزمایش‌های علمی است که برنامه‌ریزی شده در ماموریت مداری شان انجام دهند.

فضانوردان سایوز هفته سختی پیش رو دارند

برنامه کار روزانه فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی از ساعت 6 صبح(بوقت گرینویچ) با بیدارباش، نظافت، ورزش و صبحانه آغاز می‌شود.

بطور معمول آنها کار اصلی را از ساعت 7.5 آغاز می‌کنند. تماس صبحگاهی با مرکز هدایت پرواز برای بررسی برنامه کار آن روز، کار با دستگاههای ورزشی موجود در ایستگاه به عنوان یک بخش ضروری جهت حفظ سلامتی و نشاط، انجام آزمایش‌های پیش‌بینی شده مانند زمینه‌های زیست شناسی، اخترشناسی، زمین شناسی، کنترل کار دستگاه‌ها، از جمله اجزای برنامه یک "روز معمولی" ساکنان ایستگاه بشمار می‌رود.

وظایف کاری فضانوردان  بطور معمول حدود 1730 یا 1800 پایان می‌پذیرد و آنها می‌توانند به استراحت بپردازند.

الکسی آوچینین و نیک هیگ قرار است با ناو کیهانی سایوز ام.اس-10 از 11 اکتبر سال جاری میلادی سفری به ایستگاه فضایی بین‌المللی را آغاز کنند که تا 15 آوریل 2019 طول خواهد کشید. در برگشت به زمین فضانورد امارات آنان را همراهی خواهد کرد.

فضانوردان سایوز هفته سختی پیش رو دارند

هزا المنصوری و سلطان النیادی شهروندان اماراتی هم اکنون در مرکز آموزش فضانوردان روسیه مشغول آماده سازی برای سفر به فضا هستند. یکی از این دو نفر که آمادگی بیشتری داشته باشد قرار است با ناو سایوز ام.اس-10 در آوریل 2019 به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کند.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =