ایلنا نوشت: مشاور مقام معظم رهبری تاکید کرد: اینکه دلار پول بین‌‌المللی باشد توطئه آرامکوی عربستان و آمریکا است و ان‌شاالله با استفاده از پول ملی در مبادلات بین‌‌المللی این توطئه اقتصادی برطرف شود.

 علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبري و رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در مراسم رونمایی از تمبر و سکه یادبود نودمین سالروز تاسیس بانک ملی ایران گفت: این بانک، بانک ملت است و نتیجه مبارزات مردم ایران در دوران مشروطه و به همین از خصوصی‌‌‌‌‌سازی استثنا شده‌اند. برای اولین بار در کتاب مذهبی ایران یعنی اوستا عنوان پول و سکه آمده است و در زمان کورش سکه لیریگ ضرب شد که در همه جای ایران رایج بود.

وی ادامه داد: بانک شاهنشاهی برای اولین بار توسط انگلیسی‌ها تاسیس شد و پس از آن روس‌ها و عثمانی‌ها نیز بانک‌هایی را ایجاد کردند. به همین خاطر، مردم ایران تصمیم گرفتند بانکی را تاسیس کنند و در سال ۱۳۰۹ و پس از تاسیس بانک ملی چاپ اسکناس به دست این بانک سپرده شد.

مشاور مقام معظم رهبری در مورد بنگاه‌داری بانک‌ها اظهار داشت: توقع نظام این است که بنگاه‌ها بانک‌داری را رها و وظایف خود را عمل کنند. ما شاهد این هستیم که در کشورهای خارج وام‌های دو یا سه درصدی اعطا می‌کنند و این ربا نیست بلکه کارمزدی است که در قبال آن دریافت می‌شود در حالی که در کشور ما این به عنوان کاسبی شده است و اصلا قابل دفاع نیست و امیدواریم بانک‌ها بنگاه‌ها را به مردم واگذار کنند.

ولایتی با تاکید بر اینکه امیدواریم با کاهش نرخ بهره نقدینگی به تولید هدایت شود، تصریح کرد: دریافت دو یا سه درصد بهره ربا محسوب نمی‌شود. ربایی که در اسلام حرام شمرده شده است و با تحولاتی که در بانک‌ مرکزی و ملی صورت گرفته امیدواریم اتفاقات خوب صورت بگیرد.

وی در مورد حذف دلار از مبادلات بین‌‌‌المللی خاطرنشان کرد: طی صحبتی که با آقای پوتین شد، توافق شد که بخشی از مبادلات به‌جای یورو و دلار، از روبل و ریال استفاده شود و در نشست اخیر هم این موضوع مصوب شد و آقای همتی نیز اعلام کردند که برای پیگیری این تصمیم، به مسکو سفر خواهند کرد.

مشاور مقام معظم رهبری افزود: در حال حاضر چین و هند بخشی از مبادلات خود را به پول‌های ملی انجام می‌دهند. حتی ۶۰ درصد مبادلات کشورهای بریکس با پول ملی است. اینکه دلار پول بین‌‌المللی باشد توطئه آرامکوی عربستان و آمریکا است و ان‌شاالله با استفاده از پول ملی در مبادلات بین‌‌المللی این توطئه اقتصادی برطرف شود.

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    0 0
    ضمن عرض ارادت حضرت اقا دریافت 3 و 4 درصد اگر ربا هم نباشد معقول است دیروز حساب بانکی من توسط یکی از بانک ها بخاطر ضمانت وام ازدواج یک زوج جوان به مبلغ 2 میلیون تومان مسدود بود وقتی مراجعه کردیم با احتساب ربا و ربا در ربا این جوان مظلوم علاوه بر پرداخت حدود 1700000 هزاتومان قبلی مبلغ 3277700 تومان دیگر واریز کرد و مبلغی نیز به وکیل و هزینه دعواپرداخت کردتا مسدودیت حساب بانکی من رفع گردد . این ربا در ربا نیست مگر ربا خوری را خداوند چنانچه نماز را کرده حرام نکرده برای 2 میلیون تومان 6 میلیون می گیرند این ربا نیست چرا جنابعالی و بزرگان دینی وارد نمی شوند این چرا ها در اذهان مردم در احکام دین شبهه ایجاد می کند چرا برای امور حرام که توسط نظام اسلامی انجام می شود معترض نباشند