۰ نفر
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

به دنبال انتشار خبری در کانال خبرآنلاین با عنوان «۲۰ ساعت تاخیر پرواز مشهد-نجف/ قطع همکاری با رییس ایستگاه هواپیمایی قشم ایر در فرودگاه مشهد» شرکت هواپیمایی قشم واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در متن جوابیه شرکت هواپیمایی قشم آمده است: «پرواز شماره 2217 شرکت هواپیمایی قشم مورخ 97.6.18 به علت نقص فنی در فرودگاه بین‌الملللی امام‌خمینی(ره) زمین‌گیر می‌شود و تیم فنی قشم‌ایر بلافاصله شروع به بررسی نقص فنی می‌کند. سپس هواپیمای جایگزین که جهت انجام این پرواز در نظر گرفته شده بود، می‌بایستی از فرودگاه نجف عازم مشهد شود که متاسفانه به علت بروز مشکلات و عدم وجود امکانات مناسب هندلینگ در فرودگاه نجف این پرواز با تاخیر انعکاسی به سمت فرودگاه بین‌المللی‌هاشمی‌نژاد مشهد مقدس  جهت انجام پرواز شماره 2293 در مسیر مشهد-نجف، پرواز کرد.

به دلیل لزوم رعایت قوانین ICAO و به منظور حفظ ایمنی مسافرین که از اهداف همیشگی هواپیمایی قشم است و همچنین رعایت استاندارد‌های بین‌المللی، با هماهنگی نماینده سازمان هواپمایی کشوری در فرودگاه مشهد و با توجه به اتمام زمان مجاز عملیاتی پروازی، می‌بایست کروی پروازی جدید جایگزین می‌شد که این اقدام نیز صورت پذیرفت.

هواپیما

شایان  ذکر است مسوولین ایستگاه قشم ایر در فرودگاه مشهد با هتل‌های موجود در سطح شهر تماس گرفته و متاسفانه امکان اسکان 300 نفر مسافر عرب زبان در یک هتل امکان‌پذیر نبوده و عملا امکان استقرار در هتل‌های متعدد باتوجه به محدودیت زمانی و مشکلات در انتقال مسافرین، امکان‌پذیر نبوده و با توجه به ابراز تمایل مسافرین جهت استقرار در فرودگاه، به منظور جلوگیری از اتلاف وقت و تاخیرات انعکاسی بعدی، با وجود متحمل شدن هزینه بیشتر در مقایسه با انتقال مسافرین به هتل، کلیه مسافرین توسط شرکت هواپیمایی قشم به مجموعه CIP  (جایگاه اختصاصی مسافرین ویژه) فرودگاه بین‌المللی‌هاشمی نژاد برای پذیرایی و استراحت منتقل شدند. که در این مدت پذیرایی در دو مرحله (غذای گرم و صبحانه) از مسافرین صورت پذیرفت و اینکه در برخی از رسانه‌ها این انجام وظیفه قشم‌ایر جهت تکریم مسافرین به ارگان دیگری نسبت داده شده، صحت نداشته و کذب محض است.

در نهایت در بامداد روز جاری مسافرین با رضایت از خدمات ارائه شده توسط قشم ایر با ورود تیم عملیاتی جدید از مجموعهCIP  به سالن ترمینال فرودگاه منتقل شدند و عملیات پذیرش مسافرین از طریق کانتر فرودگاه از ساعت 7:45 بامداد آغاز شده و ساعت 10:15 پرواز شمکاره 2293 در مسیر مشهد-نجف انجام شد.

در خصوص این پرواز ذکر چند نکته حائز اهمیت است

- از ابتدا، مدت تاخیر پرواز مربوطه غیرقابل پیش‌بینی بوده و شرکت هواپیمایی قشم تمام تلاش خود را جهت جلوگیری از ابطال پرواز  و بلاتکلیفی مسافرین به عمل آورد.

- شرکت هواپیمایی قشم به منظور جلوگیری از تاخیر بیشتر پرواز، در نظر داشت از طریق انجام نشست ویژه در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره)، جهت جابجایی کروی پرواز برنامه‌ریزی کند که متاسفانه مجوزات مربوطه از طریق مبادی ذیربط صادر نشد و در نهایت ناچار به انتقال کروی پروازی با اولین پروازهای بامدادی از فرودگاه مهرآباد توسط ایرلاین‌های همکار (که با تاخیر عملیاتی نیز همراه بود) شد و این امر نیز به زمان تاخیر پرواز مسیر مشهد-نجف افزود.

- لازم به ذکر است مسئولیت تصمیم‌گیری در خصوص کلیه کارکنان شرکت هواپیمایی قشم در تمامی ایستگاه‌ها و تعیین حدود وظایف کاری ایشان صرفاً به عهده این شرکت است و در صورت بروز مشکل، مسوولین مربوطه طبق قانون سازمان هواپیمایی کشوری و با هماهنگی مراجع ذیصلاح قانونی به موضوع رسیدگی می‌کند و ارگان دیگری حق مداخله و اظهار نظر شخصی در این خصوص را ندارد.

از آنجایی که شرکت هواپیمایی قشم تمام سعی و تلاش خود را جهت جلب رضایت مسافرین مطابق قوانین و مقررات هوانوردی به عمل آورده، حق شکایت از کلیه مسببینی که اقدامات قانونی این شرکت را نادیده گرفته و قصد در تشویش اذهان عمومی در خصوص این پرواز داشته اند را به طور قانونی و از طریق مراجع ذیصلاح قضایی برای خود محفوظ می‌داند.

شرکت هواپیمایی قشم مراتب عذرخواهی خود را از مسافرین پرواز مسیر مشهد-نجف این شرکت که با صبر و شکیبایی خود نهایت همکاری را با مجموعه قشم ایر داشته‌اند، به عمل آورده و طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری آمادگی پرداخت خسارت به مسافرین این پرواز را اعلام می‌کند.»

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =