طرح ملی حمایت از لباس محلی به زودی اجرا می شود

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تأکید بر ترغیب مردم به استفاده از لباس محلی گفت: سیاستگذاری های لازم برای اجرای طرح ملی حمایت از لباس های محلی انجام و به زودی اجرا می شود.

معصومه ابتکار در حاشيه بازديد از مجموعه فرهنگي تاريخي "قلعه چالش تُر" شهرکرد اظهار كرد: تلاش ما بر این بوده تا در راستای احیای هویت اقوام مختلف کشور پوشش های محلی این اقوام را حمایت و آن را فراگیر کنیم.
وی افزود: در همین راستا نشست های تخصصی متعددی برگزار شده و سیاستگذاری های کلان اتخاذ و به این نتیجه رسیده ایم که یک وفاق ملی در خصوص استفاده فراگیر از لباس های محلی وجود دارد.

ابتکار تصريح كرد: طرح ملی حمایت از لباس های محلی اقوام ایرانی در مراحل ابتدایی قرار دارد.

وي بيان داشت: تشویق تولید کنندگان به دوخت لباس های محلی و ترغیب مردم به استفاده از این لباس ها به ویژه در محیط کار از برنامه های عملیاتی در اجرای این طرح است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به برنامه های دولت تدبير و اميد در خصوص حمایت از صنایع دستی اشاره و اضافه کرد: حمایت های دولت به طور مشخص در زمینه مهارت افزایی و ارائه آموزش های تخصصی است.


وي عنوان داشت: به همين منظور در این خصوص برنامه های مشترکی بین معاونت امور زنان و سازمان ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگري در حال اجراست.


ابتکار توليد 70 درصد صنایع دستی کشور را از سوی زنان اعلام و خاطرنشان كرد: آموزش ها برای ارتقای دانش و مهارت افزایی زنان در این حوزه به صورت مستمر ادامه دارد.


معصومه ابتكار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از بخش هاي مختلف مجموعه فرهنگي تاريخي "قلعه چالش تُر" شهركرد بازديد و از نزديك با توليد كنندگان رشته هاي مختلف صنايع دستي مستقر در اين محل گفت و گو كرد.

 

گفتنی است ، چهارمحال و بختیاری 52 رشته فعال در حوزه صنایع دستی دارد که یکی از مهمترین این رشته ها دوخت انواع لباس محلی است.

 

طرح ملی حمایت از لباس محلی به زودی اجرا می شود

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =