روزنامه ایران نوشت: خودش را خاک پای مردم سرزمینش می‌داند؛ این را بارها گفته است. از نزدیک که او را دیده باشید می‌دانید گفته‌هایش از قلب مهربانش برمی‌آید و ردپایی از شعار و نمایش در آن نیست. خبر می‌رسد که «کمال الملک» سینمای کشورمان، این روزها قدری از بیماری رهایی یافته است.

البته هنوز تا بهبودی کامل فاصله دارد، اما آن طور که سام مشایخی گفته، پدرش این روزها به اجبار بیماری باید همچنان در منزل استراحت کند. حال عمومی‌اش قدری بهتر شده هرچند که هنوز ضعف بر جسمش غلبه دارد و ادامه روند درمانی «کمال الملک» سینمای کشورمان هم‌اکنون در خانه دنبال می‌شود.

جمشید مشایخی

نکته جالب توجهی که درباره این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون می‌توان به آن اشاره کرد دغدغه‌ای است که فراتر از فعالیت حرفه‌ای سال‌های زندگی‌اش در ارتباط با مسائل اجتماعی و اتفاقاتی که به نوعی با زندگی مردم درآمیخته‌اند دارد. با اینکه نام وی برای اغلب مردم یادآور فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی است اما تجربه بازی در اغلب ژانرها را دارد و نشان داده که چندان در انتخاب نقش نگاه سختگیرانه‌ای ندارد، آنقدر که گاه به بازی در فیلم‌هایی نه چندان ارزشمند به او نقد کرده‌اند، با این حال او این را فرصتی برای کمک به کارگردانان جوان عنوان کرده است.

این روزها وضعیت جسمانی جمشید مشایخی قدری بهبود یافته و برای او آرزوی بازگشت به عرصه‌ای را داریم که سال‌ها در آن درخشیده، هنرمندی صاحب سبک و مؤلفی که نام او به ساخته بسیاری از کارگردان‌های مطرح و حتی جوان کشورمان گره خورده و نمی‌توان به بررسی دقیقی از امروز و دیروز سینمای ایران دست یافت مگر با نگاهی به همه فیلم‌هایی که در آن به ایفای نقش پرداخته است.

241241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =