مرتضی میرباقری معاون سیمای صداوسیما اعلام کرد که طبق نظرسنجی ها بیش از ۷۰ درصد مصرف رسانه‌ای مردم ایران از تولیدات تلویزیون است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرتضی میرباقری معاون سیمای رییس سازمان صداوسیما به همراه مجید شعبانپور رییس مرکز تولید و فنی سیما از استودیوهای مختلف تولید برنامه های سیما بازدید کرد. در حاشیه این بازدید هنگام ورود به استودیو شماره ۱۵ با درخواست عوامل «سیمای خانواده» میرباقری مقابل دوربین برنامه قرار گرفت و به سوالات مجری پاسخ داد.

او با حضور در استودیوی «سیمای خانواده» گفت: این برنامه یکی از پرسابقه‌ترین برنامه‌های خانواده محور تلویزیون است که در طول سالیان دراز بینندگان زیادی داشته است.

میرباقری با اشاره به آخرین نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات صداوسیما در شهریورماه تاکید کرد: براساس مطالعات انجام شده، با موضوع میزان بودجه زمانی تلویزیون (اعم از سیمای جمهوری اسلامی و دیگر تلویزیون ها) در سبد رسانه‌ای مردم ایران، بیش از ۷۰ درصد مصرف رسانه‌ای مردم ایران از تولیدات تلویزیون جمهوری اسلامی است.

او اضافه کرد: در این نظرسنجی، خانواده یکی از ۱۰ موضوعی بود که مردم به آن پاسخ دادند و سوالاتی از قبیل اینکه مردم چه میزان برنامه‌های مربوط به خانواده را می‌بینند، کدام شبکه اولویت آنهاست و نسبت آن با برنامه‌های شبکه‌های رقیب چگونه است؟ پرسیده شد. عموم افراد در پاسخ به این سوال برنامه «سیمای خانواده» را انتخاب کرده بودند.

مرتضی میرباقری معاون سیما در تلویزیون

معاون سیما در پاسخ به این پرسش که چقدر از ساعات شبانه روزی خود را در میان خانواده می گذراند؟ گفت: معمولا مسئولان افراد موفقی در خانواده‌شان نیستند، مثلا زمان آمدن و رفتن من به شکلی است که هیچ‌وقت به ترافیک نمی‌خورم و خانواده‌ نیز این شرایط کاری را پذیرفته اند.

میرباقری فرزندان و همسرش را از مشاورانش در امر برنامه های خانواده محور تلویزیون معرفی و بیان کرد: آنها برنامه ها را به صورت کامل رصد می کنند و بلافاصله نظراتشان را با ما در میان می گذارند.

علاوه بر «سیمای خانواده» که در استودیو ۱۵ ضبط می شود. هم اکنون برنامه های «فرمول یک»، «نود»، «نگاه یک» و «اشعه ایکس» در استودیو ۱۱، «مهمان خانه»، «شب های هنر»، «زاویه»، «چرخ» و «۱۴۵۲» در استودیوی ۱۲، تولید می شوند. همچنین استودیو ۱۳ میزبان برنامه های «روزی بهتر»، «آفتاب شرقی» و «مناظره» است و برنامه های «طبیب»، «رسانش»، «فوتبال برتر»، «متن و حاشیه» و «گزارش ورزشی» در استودیو ۱۴ ضبط می شوند.

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خسرو A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    17 2
    شما که گفتید 70 درصد مدت تماشای خانواده محترمتان است.ولی جامعه بیندگان چیز دیگری می گوید.
  • بی نام DE ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    2 14
    به نظرم این آمار در بدبینانه ترین حالت ممکن اعلام شده و آمار واقعی مخاطبان بالاتر است . مگر می شود تلویزیون داشته باشی ولی خود را از دیدن تمام برنامه های تلویزیونی حتی معدود برنامه های فاخر یا ورزشی آن محروم کنی؟
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    12 2
    متاسفانه با همین حرفها خودشون رو گول میزنن،مصداق کبک و برف هست
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    13 0
    مردم....اره یه گروهی فقط مردم هستن مابقی خس وخاشاکن...
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    15 2
    مشاور ایشون همسر و فرزندان خودشون هستند. سیمای میلی که میگن همینِ دیگه
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    7 0
    به نظر می رسد نظرسنجی ها از بینندگان صدا و سیما انجام شده است.
  • عباس A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    8 1
    ایشون اشتباه میکنند مصرف تمام مردم دنیا از رسانه میلی 70درصد است نه تنها ملت ایران . همین توهمات باعث شده صدا و سیما به این روز بیوفتد .
  • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    5 2
    باید تیتر میزدید ادعای بامزه معاون سیما
  • بی نام DE ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    1 8
    خوشم میاد تا معاون سیما همچین حرفی می زنه فوری یه عده جان بر کفانه میریزن اینجا و سعی می کنن با نمک پاشی و شیرین زبونیاین آمار رو نفی کنن.باشه بابا شما راست میگید خیلی خون خودتونو کثیف نکنید
    • بی نام RO ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
      1 4
      هه هه هه مردیم از خنده نمکدون...