ایسنا نوشت: مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای صحیح هدایت تحصیلی موجب توزیع متوازن رشته‌ها می‌شود.

عباس سلطانیان، یکی از مهم‌ترین موضوعات در توزیع متوازن رشته‌ای را ثبت نام دانشآموزان در اجرای صحیح هدایت تحصیلی دانست و اظهار کرد: طی فرآیند تحصیلی دانش آموزان، خدمات مشاوره‌ای به آنان ارائه می‌شود تا بر اساس استعداد و توانایی‌های خود و همچنین با توجه به نیازهای کشور و امکانات موجود بتوانند شناخت خوبی در رابطه با حرفه و مشاغل موجود کسب و کار داشته باشند و بر اساس این شناخت و آگاهی انتخاب مناسب‌ترین شاخه تحصیلی خود را انجام دهند.

وی با بیان این که رویکرد خانواده‌ها نسبت به برخی از رشته‌ها و تبلیغات در جامعه باعث شد تا دانش آموزان در رشته‌های خاصی گرایش بیشتری داشته باشند که نمودش در کنکور سال ۹۷ قابل مشاهده است، اظهار کرد: انتخاب آزادانه و آگاهانه دانش آموزان و نقش بیبدیل همکاران، مدیر و مشاور مدرسه که در این حوزه نقش پررنگی را ایفا میکنند، برای آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است.

سلطانیان افزود: در حال حاضر با آگاهی دادن به خانوادهها و دانش آموزان توانستیم در سال ۹۶_۹۷ موفق به کاهش ۱.۵ درصد از سهم دانش آموزان به رشته تجربی شویم.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری و نگرانی ایشان در رابطه با ارتقای سهم رشته ریاضی باید برنامه‌ریزی بیشتری در این خصوص با همکاری خانوادهها صورت گیرد.

وی با بیان این که در ساختار وزارت آموزش و پرورش قسمتی با عنوان پژوهش و برنامه ریزی در دفتر تالیف کتب درسی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: همکاران فرهیخته و اساتید ارزشمند در حوزههای تخصصی با تمامی دبیران در سراسر کشور نسبت به تعیین محتوا بر اساس اسناد فرادرسی و سند تحول بنیادین و برنامه درسی جمهوری اسلامی ایران تلاش و این کار را مدیریت می کنند.

سلطانیان گفت: اگر در محتوا مشکلاتی داشته باشیم، زمانی که همکاران در حین تدریس اشکالاتی را میبینند، میتوانند از طریق ادارات تکنولوژی آموزش آن پیامها را انتقال داده تا ویرایشها برروی آنها لحاظ شود.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =