استاندار گیلان با تاکید بر اینکه حمایت های مالی از نیازمندان به تنهایی راهگشا نیست ، ورود خیرین به حوزه آموزش مهارت، کارآفرینی و ارائه خدمات مشاوره شغلی را به مراتب تاثیرگذارتر دانست.

به گزارش خبرآنلاین گیلان، دکتر مصطفی سالاری در نشست با خیرین گیلانی مقیم خارج از استان که به همت اداره کل کمیته امداد امام خمینی گیلان برگزار شد، با قدردانی از نقش آفرینی این افراد در فقر زدایی و حمایت از نیازمندان، اظهار داشت: برای کمک به جامعه و مستمندان راه های متنوعی وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت نهادهایی نظیر کمیته امداد برای حمایت مالی از نیازمندان ، عنوان کرد: بسیاری از خیرین از کارآفرینان موفق کشور هستند و ورود این افراد به حوزه ترویج مهارت و کارآفرینی می تواند به مراتب تاثیرگذارتر باشد.

دکتر سالاری خاطرنشان کرد: اگرچه کارآفرینی و آموزش مهارت از ارائه کمک های موردی دشوارتر است، اما این اقدامات می تواند افراد زیادی را از دریافت حمایت بی نیاز سازد.

استاندار گیلان تامین جهیزیه و سرپناه برای افراد نیازمند را از جمله اقدامات افراد و گروه های نیکوکار برشمرد و افزود: در صورتی که سرپرست خانواده از مهارت کسب و کار برخوردار شود نیازی به این قبیل اقدامات حمایتی نیست چراکه خود فرد قادر به تامین نیاز خانواده اش خواهد بود.

دکتر مصطفی سالاری در نشست با خیرین گیلانی

وی یادآور شد: تعداد افراد نیازمندی که به دلیل شرایط سنی و ناتوانی جسمی یا ذهنی قادر به اشتغال نیستند محدود است و از اینرو مهارت آموزی و ایجاد زمینه اشتغال می تواند بطور چشمگیری به کاهش آمار نیازمندان منجر شود.

دکتر سالاری با تاکید بر اینکه حمایت های مالی به تنهایی راهگشا نیست، گفت: حمایت از کسب و کار اغلب به اعطای وام خلاصه می شود در حالی که ارائه خدمات مشاوره شغلی و کمک به بازاریابی بسیار حائز اهمیت است.

استاندار گیلان مسئولیت پذیری و تعهد خیرین در زمینه حمایت از محرومان را فراتر از قانون و شرع خواند و اظهار کرد: در دین مبین اسلام خمس و زکات و در قانون نیز مالیات به عنوان ابزاری برای حمایت از کسانی که برای امرار معاش دچار مشکل هستند تعیین شده اما افراد خیّر از روی مسئولیت اجتماعی و حس نوع دوستی به انجام اقداماتی فراتر از این حدود می پردازند.

وی دستیابی به رضایت درونی و آرامش روانی را بزرگترین پاداش خیرین در مقابل انجام فعالیت های انسان دوستانه معرفی کرد و توسعه اجتماعی را در گرو پرورش چنین افرادی دانست.

دکتر سالاری در ادامه به مقایسه ظرفیت ها و محیط کسب و کار گیلان با سایر استان ها پرداخت و تصریح کرد: در گیلان با صرف وجوه نسبتا کمی در مقایسه با سایر مناطق می توان شغل ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در بیشتر روستاهای گیلان با ساخت یک کلبه ۵۰ متری به شرط بازاریابی و معرفی مطلوب می توان درآمد به مراتب بهتری از یک کارمند کسب کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه کار خیر به معنی کمک بلاعوض نیست، عنوان کرد: حتی سرمایه گذاری که هدف کسب سود اقتصادی را دنبال می کند می تواند با احداث یک واحد تولیدی یا خدماتی علاوه بر اینکه به نیت خود دست می یابد با ایجاد اشتغال برای بیکاران منشأ خیر شود.

دکتر سالاری با اشاره به اینکه سرمایه گذاران با در نظر گرفتن ابعاد اجتماعی فعالیت خود می توانند در مناطقی که از آمار بالایی در زمینه بیکاری برخوردارند اقدام به سرمایه گذاری نمایند، افزود: از خیرین درخواست کمک بلاعوض ندارم بلکه برای راه اندازی کسب و کار در گیلان از این افراد توانمند دعوت می کنم.

وی خاطرنشان کرد: گیلان ظرفیت های عظیمی دارد که امروزه با فراهم شدن زیرساخت های متعدد راه برای استفاده از این ظرفیت ها هموارتر شده است.

دکتر سالاری ادامه داد: راه آهن گیلان که در مراحل پایانی ساخت قرار دارد، بنادری که افتتاح شده و نیز سدهای در دست احداث از جمله زیرساخت های مهم استان هستند.

استاندار گیلان در پایان با دعوت از خیرین برای فعالیت در استان، برای حمایت از سرمایه گذاری و طرح های عام المنفعه اعلام آمادگی کرد.

دکتر مصطفی سالاری در نشست با خیرین گیلانی

دکتر مصطفی سالاری در نشست با خیرین گیلانی

دکتر مصطفی سالاری در نشست با خیرین گیلانی

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =