۰ نفر
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰
فارس بالاخره دل به دریا زد

«خبرجنوب» نوشت: افتتاح 1323 پروژه با اعتباری بالغ بر 2511 میلیارد تومان مهم ترین دستاورد دستگاه های اجرایی استان فارس در هفته دولت امسال است.

استاندار فارس در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته دولت با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: اگر امروز ما مطالبی در خصوص دستاوردها بیان می کنیم این دلالت بر نبود هیچ مشکلی نیست و ما وظیفه داریم هم مشکلات را بیان کرده و هم به عملکردها اشاره کنیم تا امیدواری در جامعه بیش از گذشته ایجاد شود البته در این میان هیچ گاه دلم نمی خواهد که آمارهایی را اعلام کنم که هیچ پشتوانه ای ندارد و همواره نیز به همکارانم این نکته را تاکید کردم که اگر آماری به من می دهند این آمار مبتنی بر پشتوانه ای قوی باشد.

اسماعیل تبادار افزود: بی شک یکی از دغدغه های مهم و اساسی ما امروز بحث بیکاری است که در هر جلسه ای که برگزار می شود یکی از مباحثی که مطرح می گردد موضوع بیکاری است و هر مسئولی هر کاری که انجام می دهد بخش اعظم آن با هدف ایجاد اشتغال است و امروز اشتغال به ضرورت جامعه ما تبدیل شده است، این در حالی است که در طول فعالیت دولت تدبیر و امید نرخ بیکاری از 16 و نیم درصد در سال 91 در 3 ماهه اول امسال به 9/9 درصد کاهش یافته است و متوسط نرخ بیکاری در کشور هم اکنون 12 و یک دهم درصد است.

وی ادامه داد: البته باز هم بر این نکته تاکید می کنم ارایه این آمار به معنای رفع کامل مشکل بیکاری نیست و باید هنوز هم برای کاهش آمار بیکاری تلاش کنیم.

تبادار با اشاره به افزایش نرخ مشارکت اقتصادی از 37 و شش دهم درصد در سال 92 به 41 درصد در 3 ماهه اول امسال اظهار کرد: یکی از موفقیت های ما در زمینه کارآفرینی توجه به حوزه سرمایه گذاری به ویژه جذب سرمایه گذاری خارجی است که در این راستا برای سال گذشته جذب 555 میلیون دلار تعریف شده بود که ما موفق به جذب 1008 میلیون دلار شدیم و رتبه اول را در این حوزه در کشور کسب کردیم.

وی با اشاره به پرداخت 1164 میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع تولید در راستای اشتغالزایی گفت: اگر بحث جلب سرمایه گذاری را در زمینه اشتغالزایی مطرح می کنیم باید در کنار آن از صنعت و حوزه های اشتغالزایی فعال نیز صیانت کنیم.

استاندار با اشاره به تشکیل کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری فارس گفت: تا کنون 109 جلسه توسط این کمیسیون تشکیل و 526 مصوبه داشتیم که از 335 واحد مطرح شده مشکلات 197 واحد برطرف شده است.

****ایجاد 6 هزار فرصت شغلی با افتتاح 8 طرح بزرگ اقتصادی تا پایان امسال

استاندار فارس در ادامه گفت: در صورتی که مشکلی پیش نیاید تا پایان امسال با اجرایی شدن 8 طرح بزرگ اقتصادی از جمله آلومینیوم جنوب، استحصال اتان و چند طرح دیگر با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد تومان 6 هزار فرصت شغلی جدید در فارس ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در استان نبود برخی زیر ساخت های ضروری از جمله در حوزه حمل و نقل و جاده ای است که باعث شده فارس رتبه نخست تلفات جاده ای را به خود اختصاص دهد و در همین راستا نیز امروز 500 کیلومتر بزرگراه و بزرگ ترین پروژه آزادراهی جنوب کشور به طول 222 کیلومتر در مسیر شیراز- اصفهان در حال انجام است که امیدواریم تا پایان امسال و یا اوایل سال آینده شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از پروژه های در دست اقدام ما که توسط سرمایه گذار خارجی در حال اجراست پروژه شهر بین المللی سلامت است که با دلار نرخ قدیم با 8/7 میلیارد دلار اعتبار در حال ساخت است.

تبادار گفت: با توجه به فرا رسیدن هفته دولت که از روز جمعه پیش رو آغاز می شود در طول این هفته 1323 پروژه در حوزه های مختلف با اعتباری بالغ بر 2511 میلیارد تومان در کل استان به بهره برداری می رسد که این پروژه ها در تمامی حوزه ها از جمله آب، راه و حمل و نقل شهری و روستایی، آموزش عالی، فرهنگی و هنری، بهداشت و درمان، ورزشی، برق و عمران شهری و سایر بخش ها اجرا می شود.

وی انجام سفرهای استانی توسط مدیران ارشد استانی به شهرستان ها و حضور مسئولین در جمع مردم را به عنوان برخی از فعالیت های هفته دولت امسال در فارس یاد کرد.

تبادار در پاسخ به سوالی در خصوص علت به طول انجامیدن انتخاب مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: این موضوع به عنوان گلایه جدی ما از مسئولین وزارت آموزش و پرورش نیز هست و حتی حضوری نیز این موضوع را با وزیر در میان گذاشتم و از ابتدا نیز ما مخالف صدور حکم سرپرستی بودیم و گفتیم برای هر کسی که مدنظر دارید حکم مدیر کلی بزنید اما متاسفانه حکم سرپرستی صادر کردند و پس از آن هم دچار تردید شدند که چه کسی را انتخاب کنند.

وی به مزاح خطاب به خبرنگاران گفت: از آن زمان هر روز نام یک نفر آورده می شود و فکر می کنم حتی به شما هم مراجعه کرده اند که آیا مدیر آموزش و پرورش فارس می شوید یا نه؟

تبادار افزود: با توجه به این موضوع ما دومین نامه را هم برای وزارت ارسال کردیم و یکشنبه گذشته نیز بار دیگر با وزیر آموزش و پرورش گفت و گو کردم که وی به من گفت شما به شیراز نرسیده اید ما مدیرکل را به آن جا فرستادیم که البته هنوز این کار انجام نشده اما گوش شیطان کر ظرف امروز و فردا مدیر کل جدید که گویا از نیروهای بومی استان هم است قرار است معرفی شود.

****انتقال آب خلیج فارس به فارس هفته دولت کلید می خورد

استاندار فارس گفت: یکی از پروژه های اثر گذاری که در هفته دولت امسال شاهد آغاز به کار آن خواهیم بود طرح انتقال آب خلیج فارس به منطقه انرژی بر لامرد است که با اجرای این پروژه منطقه ای مانند عسلویه در جنوب فارس ایجاد می شود.

وی در خصوص انتقال آب خلیج فارس به نقاط دیگر استان نیز گفت: چندی قبل طرحی با عنوان طرح «ناب» توسط برخی مطرح شده که در خصوص انتقال آب خلیج فارس به اصفهان است که اگر این طرح به مرحله اجرا برسد باید از استان فارس نیز بگذرد و با توجه به شرایط جوی موجود زمینی ما راهی جز استفاده از آب دریا نداریم تا جلوی تبعات خشکسالی های اخیر را بگیریم.

وی با تاکید بر اجرایی شدن 20 کیلومتر ادامه آزاد راه شیراز- اصفهان از ابتدای قلات تا کمربندی شیراز برای جلوگیری از افزایش مشكلات ورودي شهر شيراز از سمت شمال غرب با افتتاح آزاد راه به حمل و نقل ريلي به عنوان يكي ديگر از فاكتورهاي توسعه استان اشاره كرد و گفت: يكي از زير ساخت هاي اساسي توسعه، حمل و نقل ريلي است اما زماني اين حمل و نقل ريلي اثر بخش است كه به كانون هاي بار وصل باشد كه در اين راستا حمل و نقل ريلي ما نه تنها به كانون هاي بار خارج استان وصل نيست بلكه حتي توان جمع آوري بارهاي درون استاني را هم ندارد كه البته با اجراي چند فرعي سال گذشته براي اولين بار 300 تا 400 هزار تن گندم از استان انتقال داده شد.

وي افزود: در همين ارتباط مهم ترين خطوط ريلي كه براي اتصال به كانون هاي بار در دستور كار ما قرار گرفته راه آهن شيراز- گل گهر- بندرعباس و شيراز- بوشهر است كه راه آهن شيراز- بوشهر با تعامل شركت چيني و ايراني به زودي آغاز مي شود و چند قطعه راه آهن شيراز- گل گهر هم هم اكنون در حال اجراست.

وي افزود: يكي ديگر از خطوط ريلي ما راه آهن اقليد به يزد است كه به زودي با اجراي آن مسير شيراز مشهد كه تا كنون در طول 25 ساعت طي مي شد در 16 ساعت طي خواهد شد.

استاندار فارس در خصوص مديراني كه شامل قانون منع به كارگيري نيروهاي بازنشسته مي شوند نيز گفت: اميدواريم مجلس هر چه سريع تر در اين زمينه تصميم گيري كند. از ديدگاه من هر چه كه قانون بگويد مشتاقانه به آن عمل مي كنم و از منظر ما اگر 2 ماه ديگر هم به پايان فعاليت اجرايي ما مانده باشد بي هيچ نگراني تا روز آخر در خدمت مردم هستيم و هيچ تاثيري در كار من ندارد اما از حال و روز ديگر مديراني كه مشمول اين قانون مي شوند اطلاعي ندارم و آماري از تعداد مديراني كه در فارس شامل اين قانون مي شوند ندارم.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =