میزان نوشت: معاون نظارت بر کالا‌های مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: فرآورده‌های لبنی پرمصرف مشمول قیمت گذاری توسط کارگروه تنظیم بازار است.

موسوی ضمن تاکید بر لازم الاجرا بودن قیمت گذاری‌ محصولات لبنی گفت: هرگونه افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی بدون طی فرآیند مربوط، شامل بررسی قیمت و تهیه گزارش کارشناسی توسط این سازمان و تصویب در کارگروه تنظیم بازار، فاقد وجاهت قانونی است.

معاون نظارت بر کالا‌های مصرفی و شبکه‌های توزیعی اقتصادی گفت: در همین رابطه پرونده تخلف گران‌فروشی برخی شرکت‌های لبنی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی افزود: مشکلات و مسائل طرح شده از سوی واحد‌های لبنی در خصوص افزایش قیمت مواد اولیه من‌جمله شیرخام و مواد بسته بندی در حال بررسی و انعکاس به مسئولین ذی‌ربط برای تصمیم نهایی قرار دارد.

موسوی در پایان خاطر نشان کرد: این سازمان کماکان ضمن بررسی علل و ریشه‌های تخلف واحد‌های لبنی، موضوع برخورد با متخلفین را به جدیت پیگیری کرده و از مردم عزیز می‌خواهد در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع داده تا رسیدگی لازم صورت گیرد.

شیر و لبنیات

در این راستا آخرین قیمت محصولات لبنی بر اساس ابلاغیه شماره ۱۱۳۸۸۲/۶۰ مورخ ۰۲/۰۵/۹۷ به شرح زیر است، لازم به ذکر است قیمت‌های اعلامی تاکنون تغییر نداشته و در سامانه ۱۲۴.ir بارگزاری شده است.

۱. حداکثر قیمت هر کیلوگرم کیفی‌ترین شیر خام با مشخصات ۲/۳ درصد چربی و بار میکروبی ۱۰۰ هزار تحویل درب کارخانه معادل ۱۵۷۰۰ ریال تعیین شده‌است.
۲. شیر بطری یک لیتری کم چرب (۱/۵ درصد): ۲۹۵۰۰ ریال
۳. شیر بطری یک لیتری نیم چرب (۲ درصد): ۳۰۵۰۰ ریال

۴. شیر بطری یک لیتری پرچرب (۳ درصد): ۳۲۵۰۰ ریال
۵. شیر بطری یک لیتری کامل (۳/۲ درصد): ۳۳۰۰۰ ریال
۶. شیر استریل یک لیتری تتراپک (۱/۵ درصد): ۳۵۰۰۰ ریال

۷. شیر استریل یک لیتری تتراپک (۳ درصد): ۳۷۰۰۰ ریال
۸. شیر نایلونی کم چرب (۵/۱ درصد): ۲۲۰۰۰ ریال
۹. ماست ۹۰۰ گرمی کم چرب (۱/۵ درصد): ۳۸۰۰۰ ریال

۱۰. ماست ۹۰۰ گرمی پرچرب (۳ درصد): ۴۰۰۰۰ ریال
۱۱. ماست ۲۵۰۰ گرمی دبه‌ای کم چرب (۱/۵ درصد): ۹۵۰۰۰ ریال
۱۲. ماست ۲۵۰۰ گرمی دبه‌ای پرچرب (۳ درصد): ۱۰۰۰۰۰ ریال

۱۳. پنیر ۴۰۰ گرمی یو اف: ۵۷۰۰۰ ریال
۱۴. پنیر ۲۱۰ گرمی تتراپک: ۳۴۰۰۰ ریال
۱۵. پنیر ۵۲۰ گرمی تتراپک: ۸۰۰۰۰ ریال

17231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =