امکان استقرار دائمی مواکب در شلمچه فراهم می‌شود

مدیر پروژه شلمچه سازمان منطقه آزاد اروند گفت: هرساله در ایام اربعین مواکب با احداث سازه سبک در کنار جاده مستقر و بعد از اربعین سازه‌ها جمع‌آوری می‌شوند که با اجرای طرح عمرانی منطقه آزاد اروند در شلمچه امکان استقرار دائمی مواکب در این مرز فراهم می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند: محسن قنبری روز در نشست خبری که با حضور ریاض فرحانی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند و محسن قنبری مدیر پروژه شلمچه در محل این سازمان برگزار شد، بابیان اینکه این پروژه تا پنج ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد گفت: هرساله در ایام اربعین مواکب با احداث سازه سبک در کنار جاده مستقر و بعد از اربعین سازه‌ها جمع‌آوری می‌شوند که با اجرای طرح عمرانی منطقه آزاد اروند در شلمچه امکان استقرار دائمی مواکب در این مرز فراهم می‌شود.

وی افزود:این پروژه به‌منظور آماده‌سازی مسیر ترانزیت انتقال تجهیزات پشتیبانی مواکب اربعین شامل احداث مسیر جدید ، شبکه آب و فاضلاب، برق و زیرسازی زمین برای ساخت‌وساز دائم مواکب در ایام اربعین طراحی و در دست اجراست.

قنبری افزود: در مسیر شلمچه حدود ۷۰۰ چشمه سرویس بهداشتی طراحی‌شده که با هماهنگی ستاد اربعین و استان‌های معین چون بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و سازمان منطقه آزاد در این مسیر ساخته می‌شوند.

وی در ادامه گفت: امسال به دلیل تکمیل نشدن این پروژه ستاد اربعین تصمیم گرفت از مسیر قبلی برای تردد زائران اربعین استفاده کند.

قنبری به آسفالت سه هزار مترمربع مسیر تردد زائران اربعین حسینی در عراق اشاره کرد و گفت: در سال گذشته حدود ۱۲ هزار مترمربع و امسال نیز سه هزار مترمربع آسفالت در بخش عراقی مرز شلمچه اجرا شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این حدود هفت هزار متر اراضی و دوربرگردان‌های مسیر تردد زائران شلمچه و ۶ هزار متر جلوی پارکینگ ۵۰ هکتاری آسفالت شد. 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =