مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:در شش ماهه اول سال جاری ۹۴ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست داده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3/2 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، کامروز امینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب عنوان کرد :۲۲ نفر در فروردین و رقم فوتی های ناشی از تصادف در خرداد و شهریور عدد مشابه ۱۹ نفر بوده است .

امینی در ادامه به آمار فوتی های ناشی از تصادف به تفکیک شهرستان ها اشاره کرد و افزود : ۵۲ درصد فوتی های ناشی از تصادف در سطح شهرستان های دنا و بویراحمد بوده است که از تعداد ۹۴ نفر ۵۰ مورد در شهرستان های بویراحمد و دنا ۳۲ مورد در گچساران ۱۹ مورد در کهگیلویه و ۲ مورد در شهرستان بهمئی تشکیل پرونده شده اند .

وی با بیان اینکه ۸۲ درصد از تصادفات منجر به مرگ در جاده های برون شهری اتفاق افتاده است گفت : ۱۱ مورد در جاده های درون شهری ۷۸ مورد در جاده های برون شهری و ۵ مورد در جاده های روستایی اتفاق افتاده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام اینکه ۵۳ درصد از فوتی های ناشی از تصادف متاهل بوده اند عنوان کرد: ۲۲ نفر زن و ۷۲ نفر مرد آمار فوتی های تصادفی بوده است که ۴۴ نفر مجرد و ۵۰ نفر متاهل بوده اند.امینی ۱۹ درصد فوتی های ناشی از تصادف را عابر پیاده و ۳۵ درصد را راننده اعلام کرد و افزود: ۳۳ نفر راننده ،۱۸ نفر عابر پیاده و ۴۳ نفر سرنشین آمار فوتی های ناشی از تصادف بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۵۳ درصد از تصادف های منجر به مرگ در روز و ۳۷ درصد در شب اتفاق افتاده است خاطرنشان کرد: ۵۰ نفر از فوتی ها در روز ۳۵ مورد در شب و ۹ نفر در زمان طلوع و غروب آفتاب جان خود را از دست داده اند .

مدیرکل پزشکی قانونی استان در ادامه در ارتباط با مصدومان ناشی از تصادف در شش ماهه اول سال جاری ادعا کرد: ۲ هزار و ۸۳۹ نفر در حوادث رانندگی شش ماهه اول امسال مصدوم شدند که از این تعداد ۲ هزار نفر مرد و ۸۳۹ نفر زن بوده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱/۳ درصد افزایش مشاهده می شود.

کامروز امینی گفت: در شش ماهه اول سال جاری ۱۲ هزار و ۷۰۸ مورد مراجعه کننده داشتیم که ۷ هزار ۸۶۲نفر مرد و ۳ هزر ۹۴۶نفر خانم بوده اند.

امینی اضافه کرد: این تعداد پرونده شامل کلیه معاینات سرپایی می باشند که نسبت به سال گذشته۱۱/۲ درصد افزایش نشان داده می شود و از این حیث در کشور نست ت به جمعیت رتبه اول را داشتیم.

وی در ادامه به آمار فوتی های غیر طبیعی اشاره کرد و گفت: ۳۰۸مورد فوت غیر طبیعی به پزشکی قانونی ارجاع شد ۲۴۴مورد مرد و ۶۴مورد اجساد خانم بوده اندو این عدد نسبت به مشابه قبل ۱۲٫۴درصد افزایش را شامل شد .

مدیرکل پزشکی قانونی استان تاکید کرد: در بحث آزمایشگاه سم شناسی ۱۲۲۷پرونده داشتیم که نسبت مدت مشابه ۴/۷درصد افزایش را شاهد بودیم .

کامروز امینی تعداد پرونده های ارجاعی به کمیسیون پزشکی را ۱۳۳مورد با کاهش ۶/۳درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام کرد و گفت: در حوزه شکایت مردم از پزشکان ۳۰پرونده وجود داشت که ۱۷پرونده منجر به محکومیت پزشکان شده است .

امینی ادامه داد : در بحث معایتات بالینی حوزه های مختلفی داریم و یکی از معاینات که افرادی با ادعای نزاع از مراجع انتظامی معرفی شدند در کل ۳۱۹۶پرونده داشتیم که از این تعداد ۲۵۹۱نفر مرد و ۶۰۵نفر نیز خانم بوده اند و در این زمینه افزایش ۱.۲درصدی داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: در بحث حادثه کار بطور کلی ۲۰۲مورد در شش ماهه سال جاری داشتیم که۱۹۸نفر مرد و چهار مورد زن و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸/۸درصد کاهش داشتیم .

نشست خبری مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل پزشکی قانونی اضافه کرد: در بحث همسر آزاری ۴۲۹موزد همسر آزاری داشتیم که ۴۰۴مورد شکایت خانم ها از آقایان و ۲۵ شکایت مرد از زن داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸/۳ درصد افزایش داشته است.

کامروز امینی ادامه داد :در بحث مصدومین ناشی از سلاح گرم ۱۴مورد مصدوم داشتیم که ۱۳مورد آقا و یک نفر خانم بودند که نسبت زیر ۲۲درصد کاهش داشته ایم.

امینی اظهار کرد: در بحث درخواست سقط درمانی ۸۴مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳/۵درصد افزایش و ۵۸پرونده مورد تایید قرار گرفت.

وی بیان کرد: در بحث فوتی های ناشی از سوء استفاده استفاده از مواد مخدر ۱۲مورد داشتیم ۱۱موذد مرد و سال قبل ۱۸مورد داشتیم .

وی جانباختگان ناشی از غرق شدگی را ۶مورد که ۵مورد آقا و ۱ خانم بودند اعلام کرد و گفت: در بحث مصدومین با منو اکسید کربن یک مورد که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر نداشتیم.

امینی در پایان گفت: در بحث آمار خودکشی شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل سی درصد کاهش داشتیم .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =