ایرنا نوشت: «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس احتمال داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 12ماه مه (22 اردیبهشت) از توافق هسته ای ایران (برجام) خارج شود.

سناتور جمهوری خواه آمریکا درپاسخ به این سوال شبکه سی بی اس که آیا ترامپ روز 12 ماه مه از توافق هسته ای ایران خارج می شود؟ گفت: اینطور فکر می کنم.

کورکر همچنین افزود: توافق ایران، مساله ای است که در ماه مه به آن پرداخته می شود و اکنون به نظر نمی آید که تمدید شود مگر آنکه شرکای اروپایی ما بتوانند واقعا در یک چارچوب به توافق برسند. احساس نمی کنم که به چنین توافقی برسند.البته ما تا آن تاریخ زمان داریم ممکن است تغییراتی ایجاد شود.

این سناتور جمهوری خواه ایالت تنسی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه خروج از توافق هسته ای ایران، مقارن با مذاکرات با کره شمالی، اوضاع را برای پیشبرد مذاکرات با پیونگ یانگ سخت تر می کند، اظهار داشت: خیر. منظورم این است که من آدم ها را می شناسم. فکر می کنم شما با رهبری مواجه می شوید که مثل دیگر کشور ها فکر نمی کند.

رئیس جمهوری آمریکا برغم ناخشنودی از توافق بین المللی هسته ای ایران، تاکنون سه بار تعلیق تحریم های هسته ای آمریکا علیه ایران را امضا کرده و هر بار گفته است که این برای آخرین بار است این تحریم ها را تعلیق و تایید برجام را امضا می کند.
آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون 10 بار پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پی نشست این کمیسیون با معاونان ظریف اعلام کرد که عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هشدار داده است: اگر آمریکا از برجام خارج شود، ایران هم خارج می شود. به اروپایی ها گفتیم اگر نتوانند آمریکا را در برجام حفظ کنند، این کشور هم از برجام خارج خواهد شد. پس کشورها باید همیشه آمادگی اقتصادی منهای برجام را داشته باشند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =