۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

ایسنا نوشت:در اسفندماه ۱۳۹۶ واحدهای بیش از ۲۰۰ متر، بیش از ۶۰۰ میلیون تومان و واحدهای واقع در منطقه یک به ترتیب با رشد ۴۸ درصد، ۵۲.۶ درصد و ۳۵ درصد بالاترین میزان رشد معاملات را نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن به ثبت رساندند.

آمارهای وزارت راه و شهرسازی از بازار مسکن در اسفندماه ۱۳۹۶ نشان می دهد واحدهای گران قیمت و متراژ بالا عمدتا در مناطق شمال شهر تهران رشد معاملات و قیمت بیشتری را نسبت به سایر مناطق تجربه کرده اند. در این ماه بالاترین میزان خرید و فروش در منطقه ۵ با ۱۴۷۷ مورد که ۱۳.۶ درصد از کل معاملات را نشان می دهد به ثبت رسیده در حالی که کمترین میزان معاملات در منطقه ۱۹ با ۸۱ مورد که ۰.۷ درصد از کل معاملات را شامل می شود مربوط بوده است. نکته دیگر آنکه پس از منطقه ۱۷، منطقه ۵ که بالاترین میزان قراردادها را دارد با رشد منفی ۱۳.۴ درصد رتبه دوم را از نظر کاهش سهم معاملات نسبت به اسفندماه ۱۳۹۵ به خود اختصاص داده است.

همچنین منطقه یک با ۷۱۶ مورد معامله و افزایش ۳۵ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل بیشترین رشد تعداد معاملات را تجربه کرد؛ در حالی که منطقه ۱۷ با ۱۳۸ مورد خرید و فروش و رشد منفی ۲۲ درصد، کمترین میزان رشد معاملات را به خود اختصاص داد.

بررسی معاملات از نظر ارزش هر واحد مسکونی نیز نشان می دهد به ترتیب واحدهای ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان با ۱۰.۶ درصد و واحدهای ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان با سهم ۹.۳ درصد بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داده اند. کمترین معاملات هم در بازه قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان انجام شده که سهم ۱.۵ درصدی را در بر گرفته است.

از سوی دیگر معاملات مربوط به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان به طور متوسط ۱۶.۹ درصد کاهش را تجربه کرده که نشان می دهد از یک سو متوسط قیمت مسکن افزایش یافته و از سوی دیگر اقبال به واحدهای بالاتر از ۶۰۰ میلیون تومان رشد داشته است. طی اسفندماه ۱۳۹۶ در واحدهای بالاتر از ۶۰۰ میلیون تومان شاهد رشد ۵۲.۶ درصدی معاملات بوده ایم.

درخصوص فراوانی تعداد معاملات برحسب سطح زیربنای واحد مسکونی نیز واحدهای متراژ بالا رشد معاملات بیشتری را تجربه کرده اند. در اسفندماه ۱۳۹۶ بیشترین تعداد معاملات به ترتیب در واحدهای ۶۰ تا ۸۰ متر با ۲۶.۶ درصد، واحدهای ۴۰ تا ۶۰ متر با ۲۱.۱ درصد و واحدهای ۸۰ تا ۱۰۰ متر با ۱۸.۸ درصد انجام شده است. کمترین تعداد معاملات نیز به واحدهای با زیربنای ۱۸۰ تا ۲۰۰ و کمتر از ۴۰ متر به ترتیب با سهم ۱.۵ و ۱.۹ درصد مربوط می شود.

با این وجود بیشترین رشد حجم معاملات  در واحدهای با سطح زیربنای بیش از ۲۰۰ متر، بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ و بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ متر مربع به ترتیب به میزان ۴۸.۳، ۱۴.۴ و ۱۲.۶ درصد به ثبت رسیده و بیشترین کاهش نیز به واحدهای با سطح زیربنای ۸۰ تا ۱۰۰ و ۱۶۰ تا ۱۸۰ متر به میزان منفی ۱۲.۳ و منفی ۶.۳ درصد مربوط بوده است.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام AE ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    18 2
    این آمار همش مربوط به تهران هستش که تعدادی دلال با قیمت ها بازی میکنند و دولت هم کاری باهاشون نداره والا در شهرستانها قیمت ها تغییر نکرده است
    • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
      16 4
      در تهران هم تغيير نكرده فقط شايعه است من چند املاكي را رفته ام با انصاف ها ميگويند تمام قيمت هاي درج شده در نشريه معلو الحال كذب بوده و معاملات صوري بوده و پولي رد وبدل نشده .در بد ترين وضعيت بانك مركزي با توجه به معا ملات واقعي اعلام كرده 8 درصد نسبت به فروردين 96 افزايش داشته ان هم املاكي كه بانكها به هم فروخته اندو در حسابها منظور نموده اند
  • سعیدی A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    5 9
    دوستان راست میگن قیمتها همش کاذبه .اخر سال 95 من یه واحد 116 متری تو سیمتری نیرو هوائی متری 5 تومان رفتیم دیدیم پای قرارداد پشیمان شدم گفتم سال دیگه رکود بیشتر میشه نخریدم حماقت .صبر کردم تا اخر شهریور 96 املاکی التماس میکرد متری 4500 نخریدم طنز فاخر.هنوز واحد های سرکوچه خالیه ونفروخته .اما نمی دونم چرا همسایمون گول خورد وهمون واحد متری 5میلیونی اخر 95 رو خرید اخر 96 خرید متری 6700 .گفتم اشتباه کردی تو دلم به خودم گفتم تو خودت چقدر احمقی وساده دل امسال حداقل 30 درصد کم میشه ورکود 2 برابر .طنز مستهجن .حالا من منتظرم که با همه تلاشها وکمپین ها ورکود قیمت همون واحد بشه متری5 میلیون تومانبه نظر شما ممکنهبه خانواده میگم منو ببخشید هر شب دارم خواب پنبه دونه میبینم .تعبیرش چیه؟
    • احسان A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
      4 2
      قابل توجه آقای سعیدی در زمین 250 متری با شراکت اقوام 10 واحد 75 متری ساختیم قیمت زمین متری 3 میلیون و قیمت کل زمین شد 250متر ضرب در 3 میلیون شد 750میلیون تقسیم بر تعداد واحدها کنید هزینه زمین برای هر واحد شد 75 میلیون حال بروید سراغ هزینه ساخت قیمت تمام شده کل هزینه های ساخت از ابتدا تا آخر یعنی بهترین مصالح و دستمزدها و کنتورها و آسانسور و نقشه و پروانه و تراکم و غیره از متری یک میلیون تومان تجاوز نکرد ان هم در شرایط فعلی که میگویند همه چیز گران است یعنی برای آپارتمان 75متری شد75 میلیون یعنی هزینه ساخت به اضافه زمین برای یک آپارتمان نوساز در یک جای خوب در محله متوسط شهر کلا 150میلیون بیشتر نشد حالا اگه دوست داری وام بگیری و حق زن و بچتو بدی یک مشت دلال مفتخور که به ریشت هم بخندند با خودت
    • hosein12888 IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
      2 5
      بله داداش بشین ببین کی میشه 3 تومن بعدا بخر ......... این پست منو ببینید و یادتون باشه ببین کی گفتم مسکن امسال 30 در صد میره بالاترررررررررررررررر
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
    3 4
    سال ۹۷، سال رونق مسکن میباشد واقعا هرکی مسکن لازم داره بهتره تا یکی دو ماه دیگه بخره وگرنه خودش ضرر میکنه، چون امسال هممسکن حدود ۴۰درصد افزایش قیمت پیدا میکنه
  • بی نام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
    0 4
    مرسی.‌‌‌‌واقعا حای تعجب و امیدواری داره....هیچوقت فکر نمیکردم میون دلالها هم ادم با سواد و طناز پیدا بشه......حیف شما نبود با اینهمه طنز فاخر و نازل ،خودت رو بدنام دلالی میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا تواستند اپ کمدی شرکت نمیکنی؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
    4 6
    خریداران پارسال همه پشیمون شدن ۴۰درصد حباب خریدن شما دراملاکی ها بعنوان فروشنده رفتار کنید تا متوجه شوید