اسلامی در این نشست با بیان این که هدف انقلاب اسلامی، عزت و سربلندی ملت و آبادانی سرزمین است، تصریح نمود: عدم وجود سند شناخت توسعه، مانع گره گشایی در بخش های مختلف بوده است و باید این سند به دقت تدوین شود

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه  مازندران ، محمد اسلامی، استاندار مازندران در نشست با اعضاء اتاق فکر توسعه و تعالی استان با بیان این که هدف انقلاب اسلامی، عزت و سربلندی ملت و آبادانی سرزمین است، گفت: مردم ایران اسلامی، با استقلال و خودباوری برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی از خودگذشتگی کردند و خون دادند، لذا ما نیز باید به شایستگی تلاش کنیم تا مردم به حق شان برسند.

استاندار با اشاره به ظرفیت سرزمین و جمعیت مازندران، یاد آور شد: ظرفیت های این زمین، حقیقت این سرزمین و ظرفیت جمعیت، جوهره ی وجودی است و شناسایی این مساله مهم است که رفتار ما در گذشته چه وضعی را اکنون بوجود آورده است. اسلامی با بیان این که در برنامه ریزی استراتژیک، نخستین گام تهیه سند شناخت وضع موجود، دغدغه یابی، مساله یابی و ترسیم وضع موجود بر اساس اولویت است، گفت: برای خروج از وضع موجود، استراتژی لازم را انتخاب می کنیم و سند شناخت شکل می گیرد و سند وضع مطلوب نیز به تصویر کشیده می شود.

وی با اشاره به این که با شناسایی وضع موجود، باید روی متغیرهایی که موجب تضعیف سرزمینی و مشکلات در بخش های مختلف شده است، تمرکز کنیم، افزود: باید با تدوین و تلفیق مطالب استخراج شده با روش واحد در سایه همگرایی و هم افزایی، حرکت کنیم.

استاندار با تاکید بر این که کارگروه های ذیل اتاق فکر استان، باید مستقلا سند شناخت وضع موجود را احصا کنند، تصریح نمود: نمی توان با تحلیل صرف در این مسیر گام برداشت، بلکه باید اطلاعات درست در اختیار داشت و با تعامل دستگاه های اجرایی، اطلاعات لازم را تجمیع نمود.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که برای مبارزه با دغدغه بیکاری باید اطلاعات درست از وضع دانش آموختگان بیکار و ظرفیت های اشتغال موجود در استان بدست آورد، خاطر نشان ساخت: برای ساماندهی دیگر بخش ها و مهار آسیب ها باید اطلاعات را احصا و سند لازم را تبیین کرد و با فرهنگ سازی در جامعه و برانگیختن جامعه برای خودکنترلی، گام مهم را در این راستا برداشت.

اسلامی، اسناد بالادستی توسعه کشور را اسنادی علمی و دقیق ارزیابی نمود و گفت: در نوشتن برنامه های بومی باید از این ظرفیت بهره گیری نمود و از توانمندی مردم و بخش خصوصی استفاده کرد.

وی با اشاره به این که عدم وجود سند شناخت توسعه، مانع گره گشایی در بخش های مختلف بوده است، گفت: رشته های تحصیلی موجود در استان بدون نیازسنجی و شناخت واقعی از استعداد سرزمینی و جمعیت مازندران سازماندهی شده است و امروز با خیل بیکاری دانش آموختگان نخبه مواجه هستیم.

استاندار با بیان این که باید راهکار های موثر برای نقش آفرینی بیشتر مردم در توسعه استان را شناسایی کنیم، تاکید کرد: برای این که تغییرات اقلیمی به مازندران آسیب جدی نرساند، نیازمند تمهیدات مدیریتی و نقش آفرینی جامعه هستیم.

وی با اشاره به این که شناسایی وضع موجود و تدوین سند شناخت توسعه باید بدقت صورت گیرد، افزود: برخی ظرفیت ها مثل هنرمندان، ورزشکاران و نظایر اینها بعنوان یک ظرفیت اجتماعی و اقتصادی درست در توسعه دیده نشده است.

استاندار از فرهنگ مازندران بعنوان یک فرهنگ اصیل یاد کرد و ابراز داشت: نباید اجازه دهیم این فرهنگ بومی اصیل آسیب ببیند و به آیین ها، هنجارها و ارزش های موجود بومی خدشه وارد شود. باید آسیب پذیری های فرهنگ بومی مازندران را کاهش داد. ساز و کار و الزامات شکلی و محتوایی برای حفظ فرهنگ اصیل مازندران در دستور کار اتاق فکر قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان، ایثارگری و گذشت های مادی و معنوی مردم مازندران را در حوزه های مختلف بسیار ارزشمند توصیف نمود و گفت: حماسه جان فشانی و ایثارگری های مردم ولایی و انقلابی مازندران در دوران دفاع مقدس در دفتر مقاومت ملت ایران اسلامی برای همیشه ثبت و ضبط است و باید برای تقویت این آموزه های متعالی تلاش کنیم.

مهندس اسلامی، استاندار مازندران در یان نشست، احکام اعضاء اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران را به آنان اهداء نمود.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =