یک بار خطبه بیست و هفتم امام علی در نهج البلاغه را مرور کنیم: «شنیده ام که کسی از آنها به زن مسلمانی توهینی کرده و خلخال یا دستبندی از زن یهودی یا کفاری ربوده. آن هم به بهانه انجام پیروزمندانه ماموریتش...

کتک زدن وحشیانه دختر ایرانی مسلمان توسط ماموران چادر به سرِ مسلمانِ گشت ارشاد به جرم بدحجابی، نمونه تمام عیارِ بازگشت به افراط گری های پلید دهه 60 در ایران است.

در خرداد ماه 1391 در صبح گسترش مجدد این طرح نادرست و نامعقول، نخستین یادداشت را با عنوان «نتیجه گشت ارشاد» نوشتم؛  چنانکه همان زمان فرمانده نیروی انتظامی در تلویزیون، و نیز سردار بهمن کارگر، معاون اجتماعی ناجا در یادداشتی جداگانه پاسخ یادداشت مرا دادند. گرچه نتیجه، همان شد که نوشته بودم و توجیهات آنان دردی، درمان نکرد. پاسخ معاون اجتماعی ناجا به یادداشت خبرآنلاین درباره برخورد با بدحجابی

پس از آن بود که در یادداشت دیگری، پاسخ معاون نیروی انتظامی را دادم « نتیجه گشت ارشاد و پاسخ به سردار کارگر» و پس از آن در گفت وگویی با رادیو سراسری در مخالفت با حجاب اجباری، درباره نتایج منفی گشت ارشاد مصاحبه کردم. گرچه بعدها هزینه های فراوانی برای این نقدها متحمل شدم... فایل گفت و گو با رادیو: مخالف گشت ارشاد هستم

از همان آغاز تاکنون نتیجه این طرح ورشکسته، بر همگان آشکار بود. چنانکه 7 سال است شاهدیم که به نام امنیت اخلاقی و اجرای معروف اسلامی، بیهوده گِرد خویش می چرخند و آشکارا چه صدمات سنگینی به اسلام و دین و قرآن و جامعه فرهنگی ایران وارد کرده اند و نتیجه آن حکایت «خر آسیاب» است که علی(ع) در تحف العقول فرمود: «کسی که بدون علم و آگاهی و شناخت همه جانبه نسبت به احکام و دستورات دین، برخورد کند، همچون خر آسیابی است که در یک جا می چرخد و در جا می زند و گامی پیش نمی‌برد.»

اگرچه در شرایط جامعه ما دیگر حتی سخن حق تاثیری ندارد و در میانه این رفتارهای پلید و بی نتیجه - آن هم در قامت کسانی که چادری به نام فاطمه و علی بر سر دارند - آنچه به مسلخ رفته و می رود، اسلام است و فاطمه و علی...
تنها با دیدن این توحش آشکار و برخوردهای وحشیانه ی اخیر نسبت به دختر مسلمان این سرزمین، چه باید گفت جز مرور بی نتیجه‌ی سخنان علی(ع) به عنوان حاکم جامعه اسلامی درباره برخورد توهین آمیز با زن مسلمان و کافر که فرمود: «شنیده ام که کسی از آنها به زن مسلمانی توهینی کرده و خلخال یا دستبندی را از زن یهودی یا کافری ربوده است. در حالی که آن زن چاره ای نداشته و درخواست می کرده که از او بگذرید اما آنها به این زنان ترحم نکرده اند. بعد به بهانه انجام پیروزمندانه ماموریت و گرفتن غنایم، بازگشته اند و گفته اند که آن زنان زخمی برنداشتند و قطره ای از خونشان ریخته نشده است!
ای وای بر آنها!
اگر مرد مسلمانی، پس از این رسوایی، از اندوه برخورد با این زنان بمیرد، نه تنها نباید ملامتش کرد بلکه مرگ در چنین جامعه ای سزاوارتر است برای ما.»

امروز باید از دولت و مسئولان و علماء بپرسیم: آیا مسلمانی هست که از اندوه این رسوایی گشت ارشاد بمیرد؟

یادآوری های بی‌فایده:

یادداشت دیگری درباره نظر آیت الله جوادی آملی: دین، انسان را «کریم» بار می آورد. در ترویج عفاف و حجاب، مساله «بگیر و ببندو بزن و چوب» مطرح نیست...

سخنرانی هفته گذشته آیت الله جوادی آملی: آنکه روسری از سر برمی‌دارد با قرآن مخالف نیست با شرایط کشور مخالف است

بعد از نگارش:
نکته مهمی را جناب دکتر محمدرضا زائری نسبت به ترجمه این خطبه امیرالمومنین(ع) یادآور شدند که به شرح زیر است:

«تازه نکته دردناک قصه این است که عبارت امیر مؤمنان، خطاب به مأمورین خودشان نیست. یعنی شنیده ام کسی از "شما" غلط است. بلکه عبارت کسی از "آنها"ست. چراکه مأموران معاویه ریخته بودند سر دختر یهودی و مولا برای این عصبانی و اندوهناک استکه چرا سربازان دشمنش بر سر مظلومی ریخته اند!!!
نکته دیگر این که آن انفاق در شهر مرزی و منطقه دور "انبار" رخ داده بود نه در کوفه و پایتخت!...»
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 74
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شمس تبریزی IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    ابتدا فیلم را نگاه کن بعد یادداشت بنویس. به مامور قانون میگه بی شرف. عوضی و .... شما با این روشنفکری تان همه چیز را به گند کشیدید و لوث کردید. این هم شد مواد مخدر که آنقدر گفتید اعتیاد جرم نیست بلکه بیماری است تا به جایی رسیدیم که پلیس، اعتیاد را جرم نمیدونه و معتاد را هم دستگیر نمیکنه. الان هم که همین معتادها شهر را به گند کشیدن و کسی هم کاری به کارشون نداره. شماها در این وضعیت کم تقصیر ندارید
    • بی نام A1 ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      فحش کجا و برخورد فیزیکی کجا پس اگر فردا یکی در خیابان به من حرف بی ادبانه زد من هم به روش چاقو بکشم؟؟؟ مگه جنگل هست؟؟؟؟
    • هالو CA ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      آدم بی شرف آدم بی شرفه ربطی به لباس و پست و مقامش نداره حرف حق تلخه بحدی تلخه که با بی وجدانی تمام به گویندش حمله کنی
    • بی نام A1 ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      اظهار نظر نامبارک این فرد که نام مبارک شمس تبریزی برای خود گذاشته بسیار اظهار نظر بیهوده ای ست درود بر شرف نویسنده مطلب
    • بی نام IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      بی شرف کسیه که به حکم خدا بی اعتنایی می کنه.
    • فردوس توسی IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      25 6
      افرین بر این مقاله نفرین بر تنگ نظری افراط و شختگیری نا متناسب با اسلام رحمانی و معتدل
    • بی نام A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      146 9
      دوست عزيز اگر پليس دنبال مبارزه با قاچاق موادمخدر بود با قاچاق چيان دم كلفت مبارزه مي كرد نه با معتاد يا خرده فروش خانه از پاي بست ويران است
    • دانشجو GB ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      بی نام آخر کجا خدا دقیقا در مورد بی حجاب و حجاب حرف زده؟؟؟ و باز کجا خدا گفته اگر بنده من حکم من رو قبول نکرد بنده دیگه ام حق داره کتکش بزند؟؟؟
    • بدون نام ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      149 8
      تو نمي فهمي يا خودتو به نفهمي زدي? چه عواملي باعث شد به مامور بگه بي شرف? كدوم شرفي با دختر مردم و ناموس من و تو اين كار رو مي كنه? طرف رو معذرت مي خوام مثل حيوان باهاش رفتار مي كنند ، بي شرف نگه چي بگه?
    • حسینی دولت آبادی از قزوین A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      شما هم ماجرا رو نمیدونی نظر نده. وقتی جلوی راه یه دختر بی آزار رو میگیری و زن و مرد چند نفره با اون هیبت دختره رو میخواهی سوار ون کنی چه توقعی داری که دختره نترسه یا عصبی نشه ؟؟ یه درصد فکر کن دختره بعد این ماجراها اعتقاداتش بیشتر میشه یا کمتر ؟؟ اینا اصل امنیت رو رها کردند و به چیزایی میپردازند که هم تخصشون نبست هم هیچ حکم قاطعی بابتش نداریم.
    • بی نام DE ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      167 5
      بله بی شرف است که این کار کثیف را میکند این ماموری که با حقوق ملت هیکل نحسش را گنده کرده
    • ۷لی A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      111 6
      مامور قانون کی هست مگه، نوکر ملت،غلام ملت.کسی که اگر ملت نباشن باید از گشنگی نون خشک بلیسه.با کلمات بازی نکنید.کشور بی‌قانون مامور قانون اش کو؟؟؟بر فرض که گفته بیشرف،ایا تو کوچه خلوت هم می‌گفت بیشرف می‌تونست از این جفتک چهارگوشها بندازه؟یا به پشتوانه چند نفر دور و اطراف اش یا ملت و ماشین گشت این رفتار و کرد.میتونست بره از اون خانم شکایت کنه،و در ضمن پلیس با شرق به جز خلافکار روی هیچ بنی بشری نه اسلحه می‌کشه نه بازداشت می‌کنه نه کتک میزنه
    • علی A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      121 5
      آقای محترمی که گفتی کسی که به حکم خدا بی اعتنایی می‌کنه بی شرفه،خدا با اون عظمت اش به بنده ها این و نگفته
    • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      111 7
      فرض کنیم فحش هم داده باشد ایا حق دارد در پاسخ ان طرف را تا حد مرگ کتک بزند؟
    • بی نام DE ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      146 7
      برو جلو سعید طوسی ات را بگیر برو نه بیفت به جان دختران ایرانی
    • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      31 2
      آره دیگه خانم مامور گشت ارشاد بنده خدا داشته همینطوری برای خودش میرفته، کاری به کار کسی نداشته، یهو دختره بهش گفته بیشرف
    • بی نام A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      31 6
      یه باره دیگه فیلمو ببین بعد بیا افاضات کن، اول ماموره گفت بیشرفت بعد اون گفت خودتی، تازه بیشرفی مال یه دقیقش بود، اون مامور هار لایق فحش های بدتریه
    • بی نام A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      26 6
      با حدود سیصد و خورده ای رای منفی بهتره دهنتو ببندی اینطرفها هم پیدا نشه تو هم از قماش همون گشتی هستی که مردم رو به حد انفجار عصبی میکنه بعد به بهانه توهین برخورد فیزیکی میکنه
    • بی نام CA ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
      29 7
      شمس تبريزي تو هم با كامنت هات اين سايت و به گند كشوندي
  • بی نام IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    پاسخ جناب اسدزاده را بنده و امثال بنده بارها در همین سایت و در سایت های دیگر مثل الف و عصرایران و انتخاب نوشته ایم ولی به دلیل سیاست های گردانندگان این سایت ها منتشر نمی شود. پاسخ ایشان مفصل است ولی مختصراً عرض می کنم هر چند باز هم امیدی به انتشار آن ندارم. 1بدحجابی فحشا گناهی که زیان عام و اجتماعی دارد و فسق رعایت نکردن حلال و حرام خدا و بی عفتی مطابق آیه 60 سوره نور است فلذا بدحجاب فاحشه و فاسقه و بی عفت است. 2اجباری بودن حجاب ربطی به اسلام ندارد. بلکه مساله ای عقلی است. هیچ جامعه ای اجازه نمی دهد کسی لخت مادرزاد در خیابان ها بگردد چون اجباری بودن پوشش در همه جا امری بدیهی است. مساله حد این اجبار است که طبعاً به جای اینکه نظر ایشان یا بنده ملاک باشد، نظر خدا باید ملاک قرار بگیرد.
    • آکا IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      29 1
      دوست عزیز 1. لطفا این آیه شریفه را مجددا بدون تعصب مرور فرمائید.... 2. آیا فسق و فحشا فقط بد حجابی است یا اختلاس از بیت المال و صیغه های پنهانی و رانت خواری ژن های خوب و .. را هم شامل میشوند که اتفاقا بیشتر درمسئولین آمر به حجاب است ؟؟؟آیا شما تذکراتی به مسئولین در این زمینه دارید؟ 3. خشونت عامیانه و لجام گسیخته جهت اجرای آنچه که قانون شده است نشانه بی پایه و اساس بودن آن نیست؟ و آیا مورد تایید قرآن است؟، 4. تقاضای اخر اینکه ما دوست داریم فرزندانمان با عشق و ارادت به کرامات پیامبر اکرم و قرآن کریم وجهارده معصوم آشنا و بزرگ شوند... آیا روش مورد تایید شما این منجر به این مهم خواهد شد؟ مگر شهدا و جانبازان معزز ما که عمدتا در حکومت قبلی رشد پیدا کردند حجاب اجباری آنهم با این روش را دیدند؟؟؟
    • بی نام IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      33 1
      مگر قبل ار انقلاب در ایران یا کشورهای خارجی که حجاب اجباری نبوده ونیست مردم لخت مادرزاد راه می رفتند و می روند این چه استدلال مسخره ای است
    • بی نام A1 ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      19 1
      بله درست می فرمایید هیچ کجای دنیا کسی حق لخت مادر زاد گشتن رو نداره ولی حد حجاب رو هم هیچ کجای دنیا بیماران جنسی تعیین نمی کنند و یک سری انسان نرمال از نظر جنسی این حد رو مشخص می کنند
    • بی نام A1 ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      23 2
      این خانم لخت مادرزاد بودن؟امثال تفکر شما باعث گریزانی بیشتر جوانان و علی الخصوص نوجوانان از دین میشه
    • بی نام A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      125 5
      قاضی مرتضوی کجاست؟
    • حسینی دولت آبادی از قزوین A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      138 9
      هیچ منطقی پشت حرفت نیست. فقط مغلطه. کی گفته میخواهیم لخت و مادر زیاد بیاییم بیرون ؟؟ خدا کجا اندازه حجاب و اجبار حجاب رو مشخص کرده. آدرس بدهید. در کدوم آیه و حدیث گفته شده به زور و اجبار میشه کسی رو وادار به اجرای احکام مورد نظر شما کرد ؟؟ اونم به شرط رضایت قلبی و تداوم اجرا ؟ افکار پوسیده و منحط خودتان را برای خلوت خودتان نگه دارید.
    • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      98 6
      عزیزم دزدی و اختلاس و سعیدها و خاوری ها اقازاده هاتون که ایمان دارم تو هم خودت یکی از اون ژن های خوبی فساد و فسق فجور نیست فقط دوتا موی این دختر فسق و فجوره
    • علی A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      65 5
      بله موافقم،بدحجابی گناه مضر هست،دزدی اختلاس دروغگویی بددهانی مسیولین، حلال و مباح.اینکه‌شرایط اقتصادی و سالهاست به چونه ای کردید جوونها امکان ازدواج ندارند مباح است،بد حجابی گناه.اصلا چیزی به نام بدحجابی در قرآن و حدیث و تاریخ و جهان نیست،الی ایران و کشورهایی با حجاب اجباری
    • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      109 4
      من یادم نمی اید زمان قبل از انقلاب زنی را دیده باشم که لخت مادرزاد در خیابان راه برود حتی در کشورهای غربی نیز اینگونه نیست
    • بی نام A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      16 3
      یه سوال؛ این همه کشور اسلامی تو دنیا داریم، چرا حجاب اجباری فقط تو این خراب شده و مناطق تحت حاکمیت القاعده داعش و طالبان اجرا میشه؟
    • بي نام IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      2 1
      آقا يا خانم تبريزي و دوستان دلواپشان ... بيش از 90 درصد خانمهايي كه انقلاب كردند حجاب نداشتند و حتي تا اوايل دهه شصت هم در جامعه انقدر نسبت به حجاب حساسيت وجود نداشت اما با افزايش قدرت روحانيت در جامعه به مرور اين مسئله حجاب اجباري مسئله شد و بصورت قانون در آمد ... باور كنيد فقط در ايران است كه انقدر در مورد حجاب صحبت ميشود در كدام كشور اسلامي سراغ داريد كه حجاب الزامي و اجباري است رجوع كنيد به همين كشور دوست و برادر سوريه .... پ ن.... اقايان دلواپس ايا ما در كشورمان بي حجاب داريم ... امثال شما كاري كرديد كه توريستهاي خارجي هم وقتي به ايران مي ايند با حجاب باشند ... حال اين حجاب مانتو و روسري از نظر شما حجاب نيست مسئله ديگري ... صحبت اين گشت ارشاد و مسائل ديگر همش بازي سياست است و
  • حسین A1 ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    هر دو طرف مقصرند. تمرد در برابر دستور پلیس جرم است. توهین جرم است. همچنین کتک زدن مجرم از سوی پلیس هم جرم است. اون خانم بد حجاب هم بیماری روحی داشته است....
    • بی نام A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      بزرگوار، در فیلمی که ما دیدیم متاسفانه بیشتر به نظر میامد مامور محجبه بیماری روانی داشته باشه...
    • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      76 3
      اختلا س و چپاول بيت المال چقدر آثار زيان بار دارد؟ آيا ضربه دزديهاي هزاران ميليادري به اسلام بيشتر است يا بي حجابي؟؟ بهتر است دستگاه قضا و پليس امنيت با دردهاي واقعي جامعه برخورد كند وگرنه حجاب داشتن يا نداشتن يك خانوم هيچ ضرري براي جامعه ندارد
    • بی نام EU ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      75 7
      خودت روانی هسی
    • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
      18 0
      کلا هرکی با اینا مخالفت کنه یا بیماری روحی داره یا معتاده ...
  • حسین A1 ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    31 68
    دوستان عزیز خواننده خبرآنلاین از توهین بهم بپرهیزید. چرا در گفتگو ها بهم توهین میکنید. بی شرف یعنی چی آخه. مگر حق با فحش دادن اثبات میشود؟
  • احمد DE ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    باسلام.مطلبی پر از سخنان گهربار حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام نوشته شده و برخورد نامناسب نیروی گشت ارشاد و خود گشت را مورد نقد قرار داده است. بسیار عالی است. ایشان که اینقدر بر اسلام و گفتار حضرت امیرالمومنین واقف هستند لطف نموده مطالبی در مورد حجاب و حجاب اسلامی و عوارض کشف حجاب نیز به نگارش در اورند تا شائبه نامناسبی در مورد ایشان بر نیاید. سیلی زدن به این فرد بی حجاب مطمئنا سبب ضرر فردی شده است ولی کشف حجاب یا بی حجابی سبب ضرر اجتماعی و به فساد کشیده شدن اجتماع می شود. چرا اصل موضوع را فراموش کرده ایم.
    • بی نام DE ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      106 5
      فساد را کسانی به وجود می اوند که خیال مکنن جانشین خدا بر روی زمین هستند و حق دارن هر کاری که می خواهند بکنن شماها مردهستید بروزد حلوی سعید طوسی یان را بگیرید بد بخت ها خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • بی نام A1 ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    وقتی همین ماموران رودرویش های ....زیر گرفتند کجا بودی ؟
    • بی نام A1 ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      17 1
      اون شخص که حکمش اعدام شد.ببینیم حکم این خانم گشت ارشاد چی میشه؟فقط امیدوارم ترفیع درجه نباشه
    • بی نام A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      112 4
      حق با شماست. به مامورا بگین مردم رو زیر بگیرن تا انتقام ماجرای خیابون پاسداران رو بگیرن
    • بی نام A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      81 4
      40 سال است حجاب اجباري شده، آيا فساد ريشه كن شده؟ آيا همه افراد فاسد بي حجاب هستند؟ به جاب برخورد قهري بهتر است فرهنگ سازي شود، اين رفتارها بيشتر باعث لجبازي خانم ها مي شود.
    • ا.ب A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      73 14
      شما خودت حتما جز این بی شرفی ها هستی ک اینجور میگی. اگه از کل ملت بپرسی همه متفق القول میگن که اینها چقد خون به جیگرشون میکنن. لطفا از نیروهای اتتطامی سایر کشورها درس عبرت بگیرید
    • حسینی دولت آبادی از قزوین A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      73 5
      شما همچنان مشغول تماشای اخبار تلویزیون باش.
    • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      54 3
      این مسئله چه ربطی به ان ماجرا دارد؟ ایا به همین دلیل حق دارند که در پاسخ توهین طرف را زیر مشت ولگد بگیرند؟
    • بی نام DE ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      90 6
      برو حلو سعید طوسی رابگیر بدبخت
  • بی نام A1 ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    30 1
    در هيچ کشور اشغال شده اي هم با مردم به اين شکل وحشيانه رفتار نمي کنند.
  • بی نام A1 ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    18 7
    آقاي دادستان و امامان جمعه که براي رقص چند دختر بچه آن جنجال را راه انداختيد حالا کجاييد دقيقا کجاييد ...
  • شهرام A1 ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    1 24
    بد نبود آقای اسدزاده اشاره ای هرچند کوچک به فحاشی اون دختر خانم هم میکردید و اینطور غیر منصفانه و یکطرفه به قاضی نمیرفتید. کجای دنیا را دیدید به پلیس اینطور فحاشی کنند؟ خوب پلیس هم انسان است مثل تمام انسانها ظرفیت محدودی دارد یکجایی ظریفتش تمام میشود... مطمئنم اگر این اتفاق در کشورهای به اصطلاح مدافع حقوق بشر مثل امریکا افتاده بود پلیس دست کم با شوکر و اسپری اشک آور و بسیار خشن تر از پلیس ایران با اون دختر خانم برخورد میکرد. من به هیچ وجه قصد ندارم رفتار اشتباه و خارج از چارچوب سازمانی پلیس رو توجیه کنم اما میخواهم بگویم فحاشی و رفتار زننده اون دختر خانم نسبت به پلیس را هم نمیتوان نادیده گرفت.
  • بیژن IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    7 3
    «تازه نكنه دردناك قصه اين است كه عبارت امير مؤمنان، خطاب به مأمورين خودشان نيست. يعني شنيده ام كسي از "شما" غلط است. بلكه عبارت كسي از "آنها"ست. چراکه مأموران معاويه ريخته بودند سر دختر يهودي و مولا براي اين عصباني و اندوهناك استکه چرا سربازان دشمنش بر سر مظلومي ريخته اند نكته ديگر اين كه آن انفاق در شهر مرزي و منطقه دور "انبار" رخ داده بود نه در كوفه و پايتخت... اتفاقا نکته همینجاست. اگه این اتفاق تو آمریکا و انگلیس بود ماهم به محکومیت همه جانبه ازطریق تریبون ها و رسانه های میلی می پرداختیم.
  • محمد علی A1 ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    11 0
    متاسفانه خانه از پای بست ویران است مسئولین مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند در صد زیادی از این جرائم کاهش خواهد یافت مسئولین معلومه به کجا میرویم هر روز باید گفت دریغ از دیروز
  • بی نام RO ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    12 1
    اینا که مسلمون نیستن یه بی شرفن
  • بی نام RO ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    6 0
    تواین کشور حرفی از آزادی عقیده نیست
  • بدون نام ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    3 0
    شما كه ميدونيد تا از يه نارساي و يه كار زشت حرفش ميشه اينا سريع ربط ميدن يه چيز ديگه
  • بی نام RO ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    9 3
    بی حجابی جرم نیست شاید یکی اصلا مسلمون نباشه دلش نخاد حجاب بزاره
    • بی نام A1 ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
      2 8
      مگه به دله. منم دلم میخواد خیلی کارا کنم. با رفتار گشت ارشاد مخالفم
  • بی نام A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    6 3
    من موندم اینایی که با نظر نویسنده مخالفن یعنی دارن کتک زدن یه مامور قانون رو توجیه میکنن من به عنوان یه فرد در جامعه یه کار خلاف قانون میکنم . هر چی که باشه . دلیل نمیشه که پلیس هم بیاد و هر کاری دلش خواست بکنه . این رفتار ها باعث فراری شدن مردم از دین ، قانون و حکومت میشه . حالا اینکه بی حجابی خلاف قانون هست بحثش کاملا جداست .
  • بی نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    1 90
    سلام به فرض مامورمجرم و بیمار حال حجاب چطوره،چرا ابراز نظرات برای حفظ حجاب در جامعه حال نداره به کجا میرویم ،احادیث در این رابطه را چقدر میدانیم وشرایط را میبینیم نباید مرد اگر اینطور بی تفاوت رد شویم امام علی و بهتر بگویم امام زمان راضی است؟
  • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    4 113
    این یک دعوای زنانه بوده وخودت می دونی زنان الان مردان نگون بخت را چقدر اذیت می کنن بنظرم شما باید برای بیکاری جوانان وگرانی بمیری نه برای دعوای دو تا زن
    • بی نام AT ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      7 0
      متاسفانه این دعوای زنانه را از سر بی خردی یکی دیگه راه انداخته اند وگرنه اصلا چرا باید چنین دعوایی رخ بده؟
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    73 4
    یه زمانی جوان این مملکت برای ناموس خون داد باورتان می شود، واقعا کجایند شهیدان خدایی؟
  • بی نام DE ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    45 3
    چه باید گفت جز مرور بی نتیجه‌ی سخنان علیع به عنوان حاکم جامعه اسلامی درباره برخورد توهین آمیز با زن مسلمان و کافر که فرمود: «شنیده ام كه کسی از آنها به زن مسلمانى توهینی کرده و خلخال یا دستبندی را از زن یهودی یا کافری ربوده است. ای وای بر آنها اگر مرد مسلمانى، پس از این رسوایى، از اندوه برخورد با این زنان بمیرد، نه تنها نباید ملامتش كرد بلكه مرگ در چنین جامعه ای سزاوارتر است برای ما.»امروز باید از دولت و مسئولان و علماء بپرسیم: آیا مسلمانی هست که از اندوه این رسوایی گشت ارشاد بمیرد؟
  • بی نام BE ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    56 0
    پایه فساد در جامعه چیده شده چون بعضی از آقایان حتی به خانمهای با حجاب یا متاهل هم رحم نمی‌کنند، پس برید آسیب شناسی کنید و فقط راجع به فواید حجاب صحبت کردن کافی نیست. دزدی کردن گناهش بیشتره ولی می‌بینیم که خیلی هم عادی شده و کوچک و بزرگ هم نمیشناسه و هر چه دزدی‌ها بزگتر باشه کمتر هم راجبش صحبت میشه و فشار برای حجاب نتیحه منفی داده و الان فهشا در هر چهارراه آشکاره
  • محمدرضا A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    95 8
    خوشحال کنندس. هر قدمشون تیشه به ریشه خودشون و خلاصی دائمی از شر بدبختی هست که هزاران ساله گریبان منطقه رو گرفته.
  • بی نام AT ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    8 1
    تو چشمتون نگاه کردن و دروغ گفتند اون گناه نبود؟ زورتون فقط به زنها میرسه و هیچ. طبلهای تو خالی
  • بی نام AT ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    11 1
    سلطنتی که پایه اش این قلدری ها باشه راه به جایی خواهد برد؟
  • بی نام AT ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    8 1
    دست بالای دست بسیاره. اگه از جایی محکمتر خوردید بدونید چوب خدا بوده
  • بی نام AT ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    5 4
    روحانی هم ساکت. دو روز دیگه میره بازنشست میشه
  • بی نام AT ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    7 2
    رئیس جمهور بر اساس وعده هاش به این موضوع ورود کنه. این مطالبۀ من است
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    9 6
    وقتی پستها رو میخونم بیشتر منظور این جمله رو میفهمم که کوته فکران همیشه مطمئن و متحدن ولی عاقلان شکاک و پراکنده. هرچی بیسوادتر باشی راحتتر باور و اطمینان میکنی و هر حرفی برات میشه کلام موعود. طرف نوشته کاز اون دختر مخالفت با حکم خداست خدا که جلوه ی ترینها و اعلاترینهاست چقدر در جامعه ما غریبه. هر حرفی و اقدامی رو براحتی به خدا نسبت میدن. نمیدونم اینا میدونن کارشون نشانه بندگی نیست بلکه جوری براحتی پای خدا میکشن وسط که انگار او بنده اینهاست. این جامعه درست بشو نیست. هنوز کور و کر زیاد داره.
    • پاسخ 13:57:59 A1 ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
      6 4
      احسنت
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    9 4
    طرف گفته بی شرف. خوب این حرف بعنی چی؟ شرف به معنای بزرگواری و بلندمرتبگیه.به نظر شما شخصی که عملش تباه کردن آبروی یک انسان در برابر دید جامعه هست از جایگاه بالایی برخورداره؟ درسته که واژه بیشرف به عنوان فحش استفاده میشه . ولی در این مورد فحش نیست نظر من باید این دو نفر در کمال احترام توجیه بشن که این صفت رو خودشون انتخاب کردن و اصلا مورد توهین قرار نگرفتن در اصل یک سوتفاهم صورت گرفته واحتمالا ایندو نفر معنی بیشرف رو نمیدونن .چون اگه میدوستن اصلا نباید ناراحت میشدن. عملشون در فیلم کاملا مشخصه . گشت ارشاد وظیفه نیروی انتظامی نبود . نهاد مجری این قضیه کمیته سابق در اصل پلیس رو فدای آبروی خودش کرد و پلیس داره هزینشو مید‌ه.بهتره برگردونین به خودشون
  • حمید A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    1 1
    یک سوال: به نظر شما وقتی یک مامور قانون، به چیزی مشکوک شده و با دستور و حکم قضایی که دارد، می خواهد یک نفر را به بازداشتگاه ببرد تا تحقیق بیشتری صورت گیرد و آن شخص به حرف این مامور قانون تمکین نمی کند و نمی آید، چه باید کرد؟ توی کشور انگلیس یا آمریکا با این آدم چه کار می کنند؟ اگر گفت نمیام باید بگن: خب باشه بعدا که دوست داشتی بیا ؟