سرپرست دانشگاه سمنان؛هدف وزارت علوم ایجاد دانشگاه نسل سوم است

سرپرست دانشگاه سمنان با اشاره به وجود دیوار بی‌اعتمادی بین دانشگاه و صنعت در کشور گفت: قدم اول را باید دانشگاه به سمت بخش صنعت بردارد.

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین ، دکتر مسعود نصیری زرندی سرپرست دانشگاه سمنان در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه هنوز فاصله زیادی بین صنعت و دانشگاه است اظهار کرد: گام اول را باید دانشگاه به سمت صنعت برداشته و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را به حوزه صنعت اثبات کند.
وی با بیان اینکه ارتباط بین دانشگاه و صنعت در حال حاضر در سطح کمی اتفاق افتاده افزود: این ارتباط نیازمند شتاب بیشتری است.
این عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان از برنامه دانشگاه سمنان برای ایجاد درآمدهای پایدار برای این دانشگاه مهم دولتی خبرداد و گفت: تا پیش از این بیشترین درآمدهای دانشگاه از محل شهریه‌های دانشجویی و سپرده‌های بانکی بوده به طوری که سهم این دو بخش از درآمد دانشگاه 90 درصد و سهم حوزه تحقیق و پژوهش حداکثر 10 درصد بوده است.
وی بر لزوم افزایش درآمدهای پژوهشی تاکید و خاطرنشان کرد: دانشگاه سمنان در همین راستا برای ورود به حوزه ارائه خدمات فنی و مهندسی و خدمات علمی برنامه‌ریزی کرده است.
وی با بیان اینکه افزایش درآمدها از طریق افزایش دانشجویان دیگر تقریبا ممکن نیست افزود: با توجه به کاهش محسوس دانشجویان و متقاضیان ورود به دانشگاه باید برای ایجاد درآمدهای پایدار به خدمات علمی و مهندسی روی بیاوریم.
نصیری با بیان اینکه در دانشگاه باید به روی صنعت باز باشد افزود: ایجاد درآمدهای پایدار در حوزه مهندسی در دانشگاه‌های بزرگی همچون فردوسی و تهران و...اتفاق افتاده و لذا دانشگاه سمنان نیز با توجه به ظرفیت‌های بزرگ علمی و زیرساختی که دارد، می‌تواند در این بخش موفق شود.
وی با بیان اینکه جذب دانشجو و افزایش شهریه ساده‌ترین راه افزایش درآمدها است گفت: دانشگاه سمنان به عنوان یک دانشگاه مادر از ظرفیت‌های علمی و زیرساختی بسیار بالایی برخوردار است و با بهره‌گیری از این ظرفیت‌های در دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می‌تواند به ایجاد درآمد پایدار برسد.
رئیس دانشگاه سمنان از تحصیل بالغ بر 12 هزار دانشجو در دانشگاه سمنان خبر داد و افزود: 7 هزار از این دانشجویان در حوزه کارشناسی، 4000 هزار دانشجو در حوزه کارشناسی ارشد و بالغ بر 1000دانشجو نیز در مقطع دکترا در دانشگاه سمنان تحصیل می‌کنند.
وی با بیان اینکه 8 هزار از دانشجویان این دانشگاه در بخش روزانه و 4000نفر نیز به‌صورت شبانه تحصیل می‌کنند ادامه داد: یکی از سیاست‌های دیگر ما در این مقطع، توسعه پردیس دانشگاه سمنان است.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص چرایی کمرنگ‌تر شدن کرسی‌های آزاداندیشی با تایید این مهم گفت: کرسی‌های آزاداندیشی در سال‌های اول این طرح با قوت و گستردگی بالایی برگزار شد اما متاسفانه کم‌کم روند آن کم‌رنگ‌تر شد و جز در بره‌های زمانی خاصی مثل انتخابات، کمتر به آن توجه می‌شود.
این استاد دانشگاه بر لزوم توجه بیشتر به کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه سمنان تاکید کرد و گفت: دانشگاه سمنان در این بخش فعالیت‌های خود را در آینده پررنگ‌تر خواهد کرد.
وی با بیان اینکه دانشجو را باید با برنامه‌های علمی و فرهنگی و...در دانشگاه نگه داریم اظهار کرد: منابع انسانی مهمترین داشته‌ها و سرمایه‌های دانشگاه هستند و باید این سرمایه را حفظ کرد.
نصیری از وجود چهار پروژه عمرانی نیمه‌تمام در این دانشگاه خبر داد و افزود: پروژه‌های آمفی‌تئاتر، استخر، خوابگاه خواهران، از مهمترین پروژه‌های این دانشگاه است که تکمیل این پروژه‌ها در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =