۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
وقتی فیلم ترسناک کم‌هزینه پولساز می‌شود

فیلم ترسناک «مکانی خاموش» که با هزینه کمی ساخته شده است، در سومین هفته اکران به رده نخست پرفروش‌های سینمای آمریکا رسید و فیلم پرهزینه «رمپیج» را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پرفروش‌ترین فیلم در حال اکران سینِمای آمریکا در هفته گذشته اثری کم‌هزینه در ژانر وحشت بود.

فیلم «مکانی خاموش» به کارگردانی جان کرازینسکی با بازی امیلی بلانت سه هفته پیش برای نخستین بار روی پرده سینِما رفت و از همان ابتدای اکران در میان پرفروش‌ها بود اما تا هفته پیش نتوانست صدرنشین جدول شود.

فیلم «مکانی خاموش» در آمریکای شمالی از فیلم پرهزینه «رمپیج» سبقت گرفت اما در گیشه بین‌المللی بازی را به این فیلم واگذار کرد.

«مکانی خاموش» در سه روز پایانی هفته بیش از ۲۲ میلیون دلار فروش داشت و پس از سه هفته مجموع فروش خود را به رقم چشمگیر ۱۳۲ میلیون دلار رساند که با توجه به بودجه ۱۷ میلیون دلاری فیلم رقم چشمگیری است.

در این میان فیلم «رمپیج» با حضور دواین جانسون ستاره پرفروش این روزهای سینِما به فروش ۲۱ میلیون دلاری بسنده کرد.

سومین اثر پرفروش که در ژانر کمدی قرار دارد، «احساس زیبایی می‌کنم» با بازی ایمی شومر بود که در افتتاحیه ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار کسب کرد.

هفته گذشته در گیشه بین‌الملل فیلم «رمپیج» یکه‌تاز میدان بود.این فیلم در شرق و غرب جهان تماشاگران زیادی را به سالن‌های سینِما کشاند و از اکران در ۶۱ کشور به فروش ۵۷ میلیون دلاری دست پیدا کرد که نسبت به هفته نخست اکران افت ۴۱ درصدی را تجربه کرد. این فیلم در طول دو هفته اکران در چین به فروش بیش از ۱۰۶ میلیون دلاری دست پیدا کرده است.

فیلم «شماره یک آماده» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ هفته پیش در رده ششم پرفروش‌ها قرار گرفت. فروش جهانی این فیلم از مرز نیم میلیارد دلار عبور کرده است. تا اینجای سال ۲۰۱۸ فقط دو فیلم «پلنگ سیاه» و «شماره یک آماده» به فروش بالاتر از نیم میلیارد دلار دست پیدا کرده‌اند.

در این میان فیلم «مکانی خاموش» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم هفته گذشته سینمای آمریکا در گیشه بین‌الملل به اندازه آمریکا موفق نبود و از اکران در ۵۸ کشور به فروش ۱۵ میلیون دلاری دست پیدا کرد. مجموع فروش جهانی «مکانی خاموش» تا کنون به بیش از ۲۰۷ میلیون دلار رسیده است.

فیلم کمدی «احساس زیبایی می‌کنم» با بودجه ۳۲ میلیون دلاری ساخته شده است. در این کمدی به کارگردانی مارک سیلورستین، ایمی شومر نقش زنی را بازی می‌کند که پس از یک حادثه تصور می‌کند به یک سوپرمدل تبدیل شده است. این فیلم در نظر منتقدان سینمایی ارزش چندانی ندارد و در سایت راتن‌تومیتوز نمره بسیار پایینی گرفته است. میشل ویلیامز، روری اسکاول، امیلی راتاکوسکی و نایومی کمپل دیگر بازیگران این اثر سینمایی هستند.

پنجمین اثر پرفروش هفته گذشته «حقیقت یا جرات» بود که در دومین هفته اکران به فروش ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرد.

فیلم «جزیره سگ‌ها»‌ به کارگردانی وس اندرسون نیز هفته گذشته ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروش داشت و مجموع فروش آن به بیش از ۲۴ میلیون دلار افزایش پیدا کرد.

نام فیلم

نام کارگردان

فروش یک هفته (میلیون دلار)

مجموع فروش از آغاز اکران (میلیون دلار)

بودجه

مکانی خاموش

A Quiet Place

جان کرازینسکی

۲۲

۱۳۲.۴

۱۷

رمپیج

Rampage

برد پیتون

۲۱

۶۶.۶

۱۲۰

احساس زیبایی می‌کنم

I Feel Pretty

مارک سیلورستین

۱۶.۲

۱۶.۲

۳۲

سوپرتروپرز ۲

Super Troopers

جی چاندراسکار

۱۴.۷

۱۴.۷

۱۳.۵

حقیقت یا جرأت

Truth or Dare

جف وادلو

۷.۹

۳۰.۴

۳.۵

شماره یک آماده

Ready Player One

استیون اسپیلبرگ

۷.۵

۱۲۶.۲

-

بازدارندگان

Blockers

کی کنون

۶.۹

۴۸.۳

۲۱

پلنگ سیاه

Black Panther

رایان کوگلر

۴.۶

۶۸۱.۱

-

قاچاق

Traffic

دیون تایلر

۳.۹

۳.۹

-

جزیره سگ‌ها

Isle of Dogs

وس اندرسون

۳.۴

۲۴.۴

-

 

منبع:‌ هالیوودریپورتر / ۲۲ آوریل

57241

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =