۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲
قیمت مطلوب مسکن برای تهرانی‌ها چقدر است؟

در حالی که متوسط قیمت مسکن در تهران بیش از 5 میلیون و پانصد هزار تومان است، بررسی های آماری نشان می دهد اقبال خریداران به واحدهای مسکونی که قیمت آن بین دو میلیون و پانصد تا چهار میلیون تومان است.

 به گزارش خبرآنلاین، برآوردهای صورت گرفته بانک مرکزی نشان می دهد 29 درصد از معاملات فروردین ماه سال جاری در حوزه مسکن به واحدهایی تعلق داشته است که قیمتی بین دو میلیون و پانصد تا چهار میلیون تومان داشته اند. البته بالاترین تقاضا و خرید نیز در این محدوده قیمتی باز متعلق به واحدهایی است که هر متر مربع آن قیمتی در حدود دو میلیون و پانصد تا سه میلیون تومان داشته است.

 این امر نشان می دهد واحدهایی که قیمت پایین در مقایسه با قیمت متوسط تهران دارند با خریداران بیشتری روبرو می شوند. خصوصا آنکه بخش عمده ای مشتریان واقعی به دنبال خرید واحدهایی با زیربنای بین 60 تا 70 متر هستند. این بدان معناست که قدرت خرید در میان خریداران تهرانی هنوز از متوسط قیمت ها در این شهر گران از منظر مسکن، پایین است .

 تدابیری برای افزایش تسهیلات خرید مسکن در این شهر به 200 میلیون تومان اندیشیده شده و رد صورت موافقت شورای پول و اعتبار این تصمیم اجرایی خواهد شد.

بر اساس این گزارش بیشترین تقاضا در بازار تهران متوجه واحدهایی است که بین 60 تا 80 متر مربع متراژ دارند. بر این اساس 15.7 درصد معاملات فروردین ماه به واحدهایی اختصاص دار که بین 60 تا 70 متر هستند . واحدهای 50 تا 60 متر 15.5 درصد و واحدهای 70 تا 80 متر نیز 11.7 درصد از معاملات را به خود اختصاص داده اند. 

35223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهندسسسسسسسسس A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    12 29
    برای من قیمت مطلوب متری 100 هزار تومنه ........ولی خودم مهندس هستم و سرپرست ساختمان انصافا مصالح و آهن و .........خیلی بالا رفته برید خونه بخرید که بالاتر میره ...باور کنید ....اینجا هی بشینید و باهم به سازنده ها و بنگاهی ها ناسزا بگید قیمت پایین نمیاد ... با حلوا حلوا گفتن .......
    • عمادی A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
      15 2
      نظر مردم کالاً منطقی است چرا باید یک خانواده که از کار و زحمت درآمدحلال کسب می کند وام مسکن ۴۰ تا ۱۶۰ میلیونی فرقی ندارد با سود جدید یا قدیم بگیرد و به فردی بدهد که دوسال پیش همان آپارتمان را با یک سوم این قیمت خریده مگرافزایش حقوق یک کارمند یا کارگر یا سایر اقشار به غیر از بساز بفروش مشتاور املاکی ظرف این چند سال چند درصد اضافه شده که بیاید درآمد آینده خودش را پیش فروش کند وام بگیرد مفت مفت بدهد به یک مشت افراد دلال مفتخور که هیچ زحمتی نمیکشند افرادی که این قیمتها را مطالبه میکنند یا دلال هستند یا انبوه ساز که انبوه سازهم خودش زحمتی نمیکشد و حقوق اندکی به کارگر و بنا می دهد پس مردم این سود چند صد درصدی را برای چه خدمتی باید به انبوه ساز یا دلال از طریق وام و تسهیلات پرداخت کنند؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    19 2
    باتسهیلات وام 200 میلیونی به شدت مخالفم باعث تورم شدید در حوزه مسکن خواهد شد. هشدار بنده حقیر که سالهاست معلم دانشگاه هستم بپذیرید.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    10 3
    متری دومیلیون خوبه
  • بی نام DE ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    15 1
    برنامه دولت جهت رونق مسکن افزایش وام مسکنکاهش سود به علت اینکه مردم در مقابل قیمتهای حبابی ایجاد از زمستان تا کنون مقاومت. می کنند و تن به خرید و بدهکار شدن به سیستم بانکی نمی کننداین نوع نگاه باید درباره مسکن تغییر کند مردم منتظر نظارت کنترل مسکن هستند و باور نمی کنند که تورم ۹/۲ درصد است و مسکن ۴۰ تا۵۰درصد رشد داشته موقعیت و رونق واقعی مسکن در صورتی محقق می شود که عرضه و تقاضا را کنترل کنید نه اینکه به تقاضا فشار بیاورید
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    8 3
    مطمئنین دارین راجع به تهران حرف می‌زنین؟ دو میلیون و نیم؟
  • بی نام AU ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    3 5
    این چه سوالی هست هر کی دوست داره کمترین پول رو بده من که دوست دارم بهم خونه مجانی بدن
  • بی نام A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    4 13
    درود بر روحانی که با سیاست های خود همه دلان در بخش مسکن خودرو. و ارز را از بازار بیرون کرد
  • بی نام IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
    17 2
    بارها قيمت واقعي توسط كارشناسان خبره اعلام شده قيمت هر متر مربع اپارتمان در تهران از هشتصد هزار تا حداكثر يك نيم ميليون تومان .بيشتر از اين سود دلال ها ومحتكرين وهمدستان انها است.
  • رحیم A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
    1 12
    اگر سود سپردهای بانکی تک رقمی بشود بازار مسکن رونق خواهد گرفت و قیمت مسکن واقعی خواهد شد.